Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه ۳.۵ درصد پیک بار مصرف کشور مربوط به استان بوشهر است گفت: پیک مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال قبل رشد ۷ درصدی داشته باشد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امرالله پاراد شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی وضعیت برق مصرفی استان بوشهر بابیان اینکه 447 هزار مشترک برق در استان بوشهر وجود دارد اظهار داشت: این میزان مشترک 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد کل مشترکان برق کشور شامل می‌شود.

وی، با بیان اینکه پیک بار مصرف برق در استان بوشهر 3.5 درصد پیک کل کشور است افزود: پیک توزیع مصرف برق در استان بوشهر در اوج گرما در سال گذشته 1608 مگاوات ثبت شد و این در حالی است که پیک کل مصرف برق این استان در اوج گرما سال قبل در مرداد ماه 1930 مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به مصرف خانگی برق برای هر مشترک در سال گفت: مصرف سرانه برق خانگی در استان بوشهر سالانه 11 هزار و 640 کیلووات است که نشان می‌دهد هر مشترک خانگی درصد قابل توجهی مصرف برق دارد.

پاراد با اشاره به اختصاص بخش قابل توجهی از برق مصرفی استان بوشهر در بخش سرمایشی بیان کرد: 80درصد برق مصرفی استان بوشهر در بخش سرمایشی است که پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال قبل رشد 7 درصدی داشته باشد.

وی، با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در استان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه چشم‌انداز 1404 خاموشی‌ها در شبکه برقرسانی استان بوشهر به ازاء هر مشترک در سال  به 80 دقیقه کاهش می‌یابد و تلفات برق نیز به 8 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه در 4 سال گذشته تلفات برق کاهش یافته است تصریح کرد: تلفات برق در 4 سال گذشته این استان از 18 درصد، سال قبل به 12 درصد رسید که تا 8 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی همچون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار در تابستان سال جاری اظهار کرد: تابستان سال جاری با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا شود که این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آن‌ها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت‌آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

لهونیان اضافه کرد: در دوره زمانی یکم خرداد الی سی‌ویکم شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی مشترکان بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری پنج ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکان به‌صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مشترکان بخش اداری هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم، افزود: مشترکانی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند که در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751178

دیگر خبرها

  • تولید پایدار برق در اوج بار مصرف/ به استقبال تابستان می‌رویم
  • رشد ۳۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ۱۴۰۳
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد