Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، اقدام رئیس جمهور آمریکا به لغو دیدارش با رهبر کره شمالی هم از روی باج خواهی و در عین حال از روی سردرگمی است.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان با اعلام این مطلب نوشت: ­بین باج خواهی آمریکا که دولت کنونی آن به خوبی و بی حساب و کتاب در این خصوص تبحّر دارد و بین سردرگمی اش درباره نتایج نشستی که قرار بود بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اش داشته باشد، ترامپ دیروز کوتاه ترین راه را انتخاب و لغو نشست روز دوازدهم ژوئن را در سنگاپور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علت آنکه این تفسیر از روی باج خواهی است این است که کره شمالی در اقدامی به نشانه حسن نیت دیروز اعلام کرد مرکز آزمایشهای هسته ای اش یعنی "پیونگ گه ری" را به طور کامل برچید و از شماری از خبرنگاران غربی برای پوشش فرایند نابود سازی این مرکز دعوت کرده بود.
این تحلیل و تفسیر که تصمیم آمریکا از روی سردرگمی و آشفتگی در داخل دولت آمریکاست ؛ مطلبی است که آرون دیوید میلر دیپلمات سابق آمریکایی بر آن تأکید کرد چرا که علت لغو این دیدار را تدارک ناکافی برای این نشست و ناهماهنگی بین سخنان مایک پنس معاون رئیس جمهور و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دانست. وی خاطر نشان کرد انتظارات ترامپ بالا رفته بود و درباره این دیدار که بایستی تحقق می یافت دچار سردرگمی شده بود.
این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علت لغو این دیدار را نبود امکان دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز اعلام کرد و پنتاگون به سرعت از آمادگی برای پاسخ به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی خبر داد.
الاخبار با اشاره به بخشی از نامه بیست سطری ترامپ نوشت: سخنان "خصمانه" کره شمالی که ترامپ از آن سخن می گوید در پاسخ به اظهارات مایک پنس بود که چند روز پیش به کره شمالی درباره " فریبکاری " هشدار داده و خاطر نشان کرده بود اگر کیم جونگ اون قراردادی درباره برنامه هسته ای اش امضا نکند شاید به سرنوشت لیبی دچار شود.
شماری از دیپلماتهای کره شمالی به این سخنان پاسخ دادند و گفتند ": ما برای گفتگو به آمریکا التماس نخواهیم کرد و خودمان را با تلاش برای متقاعد کردن آمریکایی ها برای اینکه با ما (بر سر میز مذاکرات ) بنشینند خسته نخواهیم کرد."
شینگ زیاوهی استاد مرکز روابط بین الملل در دانشگاه رینیم چین به رسانه نیمه رسمی گلوبال تایمز گفت: ترامپ خود را از نتیجه این نشست که امکان دارد برایش نفعی نداشته باشد در امان نگه می دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: لغو ديدار باج خواهی سردرگمی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین