Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تازه ترین اثرش با عنوان «من بن لادن را کشتم» اظهار کرد: این رمان در ژانر حادثه ای به ماجرای حادثه 11 سپتامبر، قتل بن لادن و حواشی پس از آن می پردازد.

وی افزود: پیرنگ این داستان را در مدت دو سال نوشتم. درونمایه این کتاب به نقد سیاست های آمریکا و فساد در سازمان ملل می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب «روزگار فراموش شده» ادامه داد: سال گذشته کتاب در وزارت فرهنگ وارشاد با چند اصلاحیه، مجوز نشر گرفت و بلافاصله به نمایشگاه کتاب سی و یکم رسید و با استقبال مخاطبان و بخصوص هنرجویانم در کلاس نویسندگی روبرو شد.

وی درباره دلایل استقبال مخاطبان گفت: مخاطب امروزی که با رمان های و داستان های آپارتمانی روبرو است از خواندن رمانی در ژانر حادثه ای، هیجان زده می شود.

رضایی با تاکید بر اینکه در ایران رمان حادثه ای کمتر نوشته می شود، اظهار کرد: شاید نوشتن در این ژانر دشوار است و کمتر نویسنده ای به نوشتن در چنین فضایی فکر می کند. ادبیات ما در طول تاریخ به جز شاهنامه فردوسی که فضایی پر از مبارزه و پیکار دارد، کمتر آثاری از این دست دارد اما من سعی کردم در فضای آزمون و خطا، نوشتن رمان حادثه ای را تجربه کنم.

این مدرس داستان نویسی درباره تقویت شعار سال و حمایت از تالیف گفت: نویسندگی مقوله ای جدای از شعار سال است زیرا آثار ترجمه ای نه تنها در رابطه با فروش از موقعیت بهتری نسبت به آثار تالیفی برخوردارند بلکه قبل از استقبال جهانی از فیلتر مترجمان نیز می گذرند.

نویسندگی را نمی توان به صورت داخلی، خارجی و یا حمایت از تالیفات داخلی برشمرد در حالی که نویسنده ایرانی باید به جایگاهش آگاه باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

نویسنده «خطاهای و تجربیات نویسندگی» اظهار کرد: آثار ترجمه ای که از فیلتر داوران جهانی و مترجمان انتخاب می شود بدون شک درصد موفقیت بیشتری نسبت به کتابهای تالیفی دارد. زیرا ناشران و نویسندگان زیادی در عرصه ادبیات فعالیت می کنند و متاسفانه در این بخش فیلتری برای انتخاب کتاب خوب از سایر آثار در بازار نشر نیست.

وی افزود: استقبال از آثار ترجمه ای در سایر کشورها نیز پر رنگ است و احتمال خرید این کتاب ها در بازار نشر بالاست.

رضایی ادامه داد: در بحث حمایت از تولید کالای داخلی باید به بحث واردات کالای خارجی با قیمتی پایین تر از کالاهای ایرانی توجه کرد زیرا در این مسئله، حمایت دولت راهگشاست و و نباید صورت مسئله را پاک کرد زیرا وقتی در کشور کالایی تولید می شود نمونه خارجی آن نیز در کنارش وارد می شود و امکان خرید محصول داخلی توسط مصرف کننده، کم می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی در حیطه داستان نویسی جایگاهی ندارد، گفت: حمایت ازنویسنده ایرانی یک شعار است و باید توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

این نویسنده درباره دیگر اثرش توضیح داد: کتاب «خطاهای و تجربیات نویسندگی» نیز توسط نشر آرادمان در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد که کتابی درباره 70 خطای نویسندگی است که من طی 5 سال کار تحقیقاتی و تحصیل در کلاس اساتید مختلف داستان نویسی، آن را جمع آوری کرده ام و شامل خطاهایی است تمام نویسندگان به صورت مشترک آن را مرتکب می شوند.

وی افزود: همچنین کتابی با عنوان «تکنیک های روایی داستان و فیلمنامه» را در دست تحقیق دارم که فعلا در دست تحقیق است و هنوز کامل نیست و نیاز به بررسی های بیشتری برای انتشار دارد.

502

مهدی رضایی من بن لادن را کشتم داستان نویسی شعار سال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهدی رضایی داستان نویسی شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ با مراجعه به سامانه ketab.ir نام نویسی کنند. شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه فقط به صورت فیزیکی است و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی باشند، امکان نام نویسی در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشر شده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و قبل از آن باید به ثبت آثار خود در سامانه اقدام کنند.

ناشران علاقه‌مند برای حضور در نمایشگاه کتاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز نام نویسی ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت