Web Analytics Made Easy - Statcounter

  سعید اسکندری، معاون بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش)، در گفت‌وگو با ایکنا، از راه‌اندازی ۱۱ مرکز کاشت حلزون کشور و بخش مشاوره ژنتیک، به منظور پیشگیری از تولد کودک ناشنوا خبر داد.
وی تصریح کرد: بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء (بخشش) در نیمه دوم سال ۹۵ با حضور عده‌ای از پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی و کاشت حلزونی کشور و جمعی از مدیران خیراندیش و نیکوکار با شعار «شنیدن برای همه» و با هدف کمک به ناشنوایان و کم شنوایان نیازمند و کاهش تولد کودک ناشنوا در کشور تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسکندری با بیان اینکه بنیاد بخشش در سه محور کمک هزینه کاشت حلزون؛ کمک هزینه پس از کاشت و تامین قطعات و کمک هزینه پیشگیری فعالیت می‌کند عنوان کرد: این بنیاد از زمان تأسیس تا پایان سال ۹۶ کمک هزینه مربوط به کاشت حلزون را به ۳۷۵ نفر از بیماران در زمان مناسب اهداء کرد تا کاشت حلزون این افراد با تاخیر مواجه نشود.
وی افزود: کمک هزینه پس از کاشت بخشش نیز در همین مدت به هزار و ۱۸۰ کودک نیازمند اهداء شده است تا این افراد نیز بتوانند قطعات معیوب و پروتز‌های خود را به موقع تعویض و یا تعمیر کنند.

معاون بنیاد بخشش همچنین مهمترین اولویت این بنیاد را پیشگیری دانست و عنوان کرد: در این راستا با پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد تخصصی با مسئولان و متخصصان ژنتیک و همراهی و هم افزایی مراکز کاشت حلزون کشور به منظور پیشگیری از تولد کودک ناشنوا، به‌ویژه برای خانواده‌هایی که دارای یک کودک ناشنوا هستند اقدام به ایجاد «بخش مشاور ژنتیک» در مراکز یاد شده برای خانواده‌های علاقه‌مند کرده است.
وی ادامه داد: بخشش هزینه مربوط به آزمایش‌های مربوطه را برای خانواده‌های نیازمند تامین می‌کند، در سال ۹۶ بخشش توانست هزینه آزمایشگاهی ۹۳ نفر از خانواده‌های مشاوره شده نیازمند را پرداخت کند همچنین در پی توافقی که با ادارات کل بهزیستی در استان‌ها انجام گرفت، بخشی از هزینه‌های آزمایشگاهی که در آزمایشگاه‌های طرف قرارداد بهزیستی صورت می‌گیرد نیز از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

اسکندری افزود: بخشش امیدوار است بتواند با عملیاتی کردن این حرکت طی ۱۰ سال آینده به میزان قابل توجهی از تولد کودک ناشنوا و کم شنوا پیشگیری کند و در این راستا دست نیاز خود را به سوی همه خیرین حقیقی و حقوقی برای کمک به این نهضت شنوایی بخشی دراز می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، راسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، طبق بیانیه سازمانش افزود: هزاران نفر (به بیماری) مبتلا شده‌اند و هزاران نفر در آستانه قحطی هستند.

نهاد زنان سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا به شهادت می‌رسد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند و ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته‌اند.

تس اینگرام، سخنگوی یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که آنچه او را متعجب کرده تعداد کودکان زخمی است که دیده است. او در این خصوص افزود که این کودکان را نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت آنها و مکان‌هایی که زندگی می‌کنند، دیده است.

در همین راستا پیش از این می جولان، نماینده زن کنست رژیم صهیونیستی گفت: هر کودک فلسطینی هشتاد سال دیگر به نوه های خود خواهد گفت که یهودیان با ما چه کردند. من شخصا به کشتن نوزادان و ویرانی غزه افتخار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است