Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده اثر ارزنده و تحسین شده «دختر شینا» از بخشی از تازه‌ترین اثر خود پرده برداشت.

ضرابی زاده با انتشار بخشی از تازه‌ترین کتاب خود نوشته است: متن پیش‌رو برشی از کتاب جدیدم است. که به مناسبت سوم خردادماه روز آزاد‌سازی خرمشهر تقدیم شما می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راوی این خاطرات همسر «سردار شهید امیر بهمن باقری» است. درود بر شرف و بزرگی ات «نسرین باقرزاده».

سوم خرداد ماه 61 بود. از ساعت 11 صبح رادیو مارش نظامی پخش می‌کرد. گاهی صدای مارشِ سنگین و سهمگین قطع می‌شد و مجری رادیو با صدایی محکم اعلام می‌کرد: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید، شنوندگان عزیز توجه فرمایید، امت شهیدپرور ایران توجه فرمایید، تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از خبرهای نبرد به اطلاع شما خواهد رسید.»

دلم شور می‌زد و ویر یک جا نشستن نداشتم. ناهار خورده بودیم و حمید و سعید نشسته بودند پای درس و مشق‌شان. علی بهانه می‌گرفت و نحسی می‌کرد. فکر کردم دارم خفه می‌شوم و باید از خانه بیرون بزنم مخصوصاً اینکه صدای «الله‌اکبر» آقای مرتضایی‌فر که آن زمان خیلی مشهور بود با صدای میکس شده مردم از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و ما نمی‌دانستیم چه خبر شده است.

بلند شدم و به حمید و سعید گفتم:« بریم بیرون تابی توی خیابان بخوریم و هوایی تازه کنیم.» بچه‌ها زود حاضر شدند. ساعت دو بعدازظهر بود. همه رادیوهای شهر روشن بود و از بلندگوی مدرسه‌ای صدای «انجز وعده و نصر عبده» قبل از اخبار به گوش می‌رسید. ساعت، سه بار نواخته شد و مجری ساعت14 را اعلام کرد و بعد گوینده اخبار را گفت.

ما در خیابان راه می‌رفتیم، اما هیچ خبر مهمی از جبهه‌ها اعلام نمی‌شد. اخبار داشت تمام می‌شد که این بار مجری دیگری با صدای محکمی گفت:«شنوندگان عزیز توجه فرمایید، شنوندگان عزیز توجه فرمایید. امت شهیدپرور ایران توجه فرمایید، تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از خبرهای نبرد به اطلاع شما خواهد رسید...» صدای مجری را می‌شناختم آقای علویجه بود که اطلاعیه‌های جنگ و شعرهای حماسی زیادی را قبل از عملیات‌ها در رادیو باختران و اهواز اجرا می کرد...

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا