Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@19:02:07 GMT

منتظر محصولات جدید سیتروئن در ایران باشید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۴۶۲۹

با اظهارات مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در آینده شاهد عرضه مدل‌های جدید خودرو سیتروئن در ایران خواهیم بود. آفتاب‌‌نیوز : با اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام وضعیت همکاری‌های خارجی صنعت خودرو در مرکز توجه کارشناسان قرار گرفت.
در این رابطه چند کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کردند که با توجه به مواضع کشورهای اروپایی در زمینه پایبندی به برجام مشکلی در فعالیت خودروسازان خارجی در ایران بویژه فرانسوی‌ها ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط در جدیدترین رویداد در این زمینه لیندا جکسون مدیرعامل گروه خودروسازی PSA (پژو سیتروئن) در گفت‌وگویی تأکید کرده است که «علیرغم خروج آمریکا از برجام استراتژی این شرکت در ایران تغییری نکرده است». شرکت سیتروئن حدود دو سال پیش با خرید ۵۰ درصد سهام شرکت خوردسازی سایپا کاشان فعالیت خود در ایران را آغاز کرد. خودرو سیتروئن C۳ اولین محصول تولیدی شرکت مشترک سایپا و سیتروئن در ایران است که تولید آن نیز اخیرا آغاز شده و پیش فروش آن نیز صورت گرفته است.
در این شرایط با توجه به تأکیدات مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن مبنی بر تصمیم این شرکت برای ادامه حضور در ایران در ماه‌های آینده باید شاهد تولید و عرضه مدل‌های جدید محصولات سیتروئن در ایران باشیم.
سرمایه‌گذاری سیتروئن در ایران در کنار سرمایه‌گذاری پژو در دور جدید فعالیت‌های خود در ایران دو سرمایه‌گذاری کلان خارجی صورت گرفته در صنعت خودرو در دوران پسابرجام است. البته شرکت هیوندایی نیز پس از برجام تولید محصولات خود در ایران را با همکاری شرکت کرمان موتور آغاز کرده و محصولات این شرکت در ایران تولید و عرضه می‌شود. هیوندای به دنبال داخلی سازی محصولات خود در ایران است و طبق آنچه که اعلام شده تا پایان سال جاری خودرو توسان داخلی‌سازی شده از سوی این شرکت عرضه خواهد شد.
در این شرایط مجموعه رویدادهای اخیر پس از خروج آمریکا از برجام از جمله تأکیدات رهبران کشورهای اروپایی در زمینه پایبندی به برجام و حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های خارجی در ایران و همچنین مواضع اخیر گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه نشان می‌دهد که صنعت خودرو نگرانی از بابت همکاری‌های خارجی خود نخواهد داشت.
البته در روزهای اخیر کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کردند که خودروسازان داخلی در کنار همکاری با خودروسازان مطرح بین‌المللی نباید از توسعه و تقویت توان داخلی غافل شوند.
به گفته کارشناسان، صنعت خودرو باید در کنار همکاری‌های خارجی خود تولید هر چه سریع‌تر پلتفرم‌های ملی و عرضه خودروهای داخلی تولید شده بر روی این پلتفرم‌ها را در مرکز توجهات خود قرار دهد. در این زمینه طبق آنچه که اعلام شده دو خودروساز بزرگ داخلی در حال طراحی و تولید پلتفرم‌های ملی خود هستند که احتمالا تولید آن‌ها ظرف یکی، دو سال آینده به نتیجه رسیده و عرضه خودروهای داخلی بر روی پلتفرم‌های ملی آغاز خواهد شد.
ایسنا  کد خبر: ۵۲۵۳۲۱ تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیتروئن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری