Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد زادمهر فعال دانشجویی و عضو جامعه اسلامی دانشجویان طی یادداشتی به مناسبت روز دزفول نوشت: شاید نامگذاری این روز پاسداشتی کوچک از تک تک خانواده‌های شهر است چرا که اگر اندکی وقت بگذارید و در کوچه های شهر قدم بزنید خانه‌ای بدون شهید پیدا نخواهید کرد. در دزفول از کسی نمی پرسند آیا شما خانواده شهید هستید اینجا همه حداقل یک شهید را در خانواده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

« بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد اما فردی نیست که اندکی از آن دوران آگاهی داشته باشد و نداند «الف دزفول» یعنی چه. «الف دزفول» یادگار ایثار و مقاومت مردم این شهر از آن دوران است.

در زمان دفاع مقدس هر وقتی قرار بود موشکی از طرف عراق شلیک شود رادیوی این کشور در اقدامی مضحک لیست شهرها را برای فرار مردم از آنجا اعلام می‌کرد و ردیف الف این لیست همیشه مزین بود به نام « دزفول» و این مسئله باعث شده بود که بعثی‌ها به دزفول عنوان شهر موشک‌ها را بدهند.

و اما چند سالی است با تلاش عاشقان این خاک چهارمین روز از پر حادثه ترین ماه ایران یعنی خرداد به نام زیبای شهر موشک‌ها یعنی دزفول نامگذاری شده است. روز مقاومت دزفول فقط یک نام ساده نیست بلکه با خود دردها و اشکها زیادی را بدنبال دارد.

این نام نشان از خون جوانان این مرز است که بی هیچ منت جان خود را برای میهن فدا کردند. شاید نامگذاری این روز پاسداشتی کوچک از تک تک خانواده‌های شهر است چرا که اگر اندکی وقت بگذارید و در کوچه های شهر قدم بزنید خانه‌ای بدون شهید پیدا نخواهید کرد. در دزفول از کسی نمی پرسند آیا شما خانواده شهید هستید اینجا همه حداقل یک شهید را در خانواده دارند از پدر گرفته تا مادر، خواهر، برادر، عمو و....

پنجشنبه ها و به رسمی قدیمی به گلزار شهدا می رویم و آنجاست که امتی را می بینیم که برای بیعتی دوباره با عزیز شهید خود می آیند و اشکها نشان از افتخار دارد، افتخار به اینکه ما هم برای حفظ میهن خون داده ایم پس چه زیبا امام دلها فرمودند: دزفولی‌ها دین خود را به اسلام ادا کردند.

سال‌ها از دوران دفاع مقدس گذشته اما دزفول با آن سابقه خوب و فداکاری مردمانش همچنان نشان دار آن دوران است و آنطور که باید با گذشت 30 سال شاهد پیشرفت و آبادانی شهری که با موشک‌های فراوان ویران شده بود نیستیم و مسئولین شاید رشادت‌های جوانان و خانواده‌های این محله‌های سنتی و زیبا را فراموش کرده اند.

دزفول قطب کشاورزی خوزستان و نگین سبز شمال این استان است با ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف. در بخش اقتصادی از کشاورزی و زمین‌ها و باغ‌های حاصلخیز که رد شویم می رسیم به صنعت گردشگری چرا که با وجود ساحل زیبای رودخانه دز وجود مکان های طبیعی که قطعا هر گردشگری را به سوی خود جذب خواهد کرد. اما متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول مانده و معلوم نیست مسئولین خود را به خواب زده اند یا اینکه از این نعمت‌ها و پتانسیل‌های خدادادی بی خبرند.

در این سال ها از ظلم در حق مردم که بگذریم به ظلم به طبیعت و اقلیم منطقه می‌رسیم جایی که بعد از رها کردن موضوع گرد و خاک که بعضا و حداقل در چند سال اخیر دیگر اغلب منشاء آن داخلی است و نفس این مردم شریف را گرفته حال رسیده ایم به بحث انتقال آب رودخانه دزفول یعنی دز که همچون خون در رگ های شهر است.

دز یادآور تاریخ چند هزار ساله این شهر و نشان از فرهنگ و نماد دزفول است که متاسفانه آن نیز با غفلت مسئولین شهر و با دلایلی مبهم در حال انتقال به شهر های صنعتی اطراف است هرچند گفته اند برای مصرف آب شرب مردم است اما پیشنهاد می دهیم لااقل آن ها نیز قسمتی از کارخانه بزرگ خود را به دزفول انتقال دهند برای اشتغال مردم این منطقه به نظر معامله خوبی می آید.
در روز هایی که رسیدگی به شهر و ایجاد شغل خواست اصلی مردم خوزستان به ویژه دزفول از نماینده عالی دولت در استان یعنی جناب استاندار است متاسفانه شاهد منصوب کردن فرمانداری جوان با تجربه کم در این شهر بودیم و دیدیم بعد از مدتی کوتاه که ماجرای تقلب در امتحانات دانشگاه موجب استعفا ایشان و آبروریزی برای شهری با سابقه همچون دزفول شد. هرچند فشار ها و تحمیل گزینه‌ها از سوی بعضی افراد به استاندار ادامه دارد و البته آقای شریعتی ظاهرا تصمیم به منصوب کردن فردی جدید در این منصب را ندارند و شهر را با سرپرست رها کرده اند.

هرچند مشکلات زیاد است و شرایط کشور از نظر بودجه‌ای مناسب نیست اما مسئولین بدانند مردم دزفول مردمی قانع و نجیب هستند و همیشه چوب سکوت و صبر خود را خورده‌اند حال نیز توقعی و البته منتی هم بر ایران اسلامی و انقلاب بابت دوران دفاع مقدس ندارند ولی انتظار رسیدگی و فراهم کردن حداقل‌ها برای دومین شهر استان خوزستان و بعضا در مواردی شهر اول استان را از مسئولین کشوری، استان و به ویژه شهرشان را دارند.»

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است