Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:24:02 GMT

سفارتمان را به قدس منتقل نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۴۸۰۷

سفارتمان را به قدس منتقل نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وفا، «آندرس میکالس» معاون وزیر خارجه آلمان امروز پنجشنبه در دیدار با «ریاض مالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر وزارت خارجه فلسطین در شهر رام الله از روابط مستحکم آلمان و فلسطین تمجید کرد و بر تداوم حمایت مالی برلین از موسسات فلسطینی تاکید کرد.

مالکی در این دیدار تاکید کرد که درخواست وی از دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین؛ به ویژه در زمینه شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس در اراضی اشغالی فلسطین؛ از جمله قدس شرقی، اقدامی مهم در راستای تحقق عدالت در حق ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود این اقدام در راستای تلاش های حقوقی و دیپلماتیک طرف فلسطینی صورت می گیرد و هدف از آن تضمین محاکمه مسئولان اصلی این جنایت ها و تحقق عدالت در حق ملت فلسطین است.

مالکی همچنین در این دیدار به تشریح تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی پناه فلسطینی؛ از جمله تجاوزات وحشیانه به تظاهرات های مسالمت آمیز حق بازگشت در نوارغزه اشاره کرد که منجر به شهادت ۶۳ فلسطینی تنها در یک روز شد.

وی ضمن تمجید از مواضع موسسات بین المللی؛ به ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در حمایت از تلاش های طرف فلسطینی برای درخواست حمایت شورای امنیت از ملت فلسطین در برابر جنایت های بی وقفه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و صدور دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس هستند و کاخ سفید با این اقدام قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرد.

وزیر خارجه تشکیلات رام الله در عین حال بر پایبند مقامات فلسطینی به تحقق صلح تاکید کرد و خواستار حمایت از طرح صلح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شد که در ماه فوریه گذشته در شورای امنیت آنرا ارائه داد.

ریاض مالکی همچنین از روابط دوجانبه آلمان و فلسطین و موضع برلین در مخالفت با شهرک سازی و در حمایت از راهکار تشکیل دو کشور مرزهای سال ۱۹۶۷ تمجید کرد و از آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسند.

وی در پایان از آلمان به خاطر حمایت از مساله فلسطین و رای مثبت آن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس که خواستار عدم تغییر هویت شهر اشغالی قدس و ترکیب جمعیتی آن شده بود، تشکر و از حمایت های مالی آلمان و کمک های آن به آنروا در راستای حمایت از پروژه شیرین سازی آب در باریکه غزه قدردانی کرد و خواستار افزایش این سرمایه گذاری ها و حمایت از پایداری ملت فلسطین شد.

کد خبر 4305589

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان برلین ریاض المالکی فلسطین نوار غزه ایالات متحده آمریکا فلسطین ایران رژیم صهیونیستی عراق برجام سوریه دونالد ترامپ انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی افغانستان کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • (ویدئو) تجمع هواداران فلسطین هنگام استقبال صدراعظم آلمان از ریشی سوناک
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری