Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:40:39 GMT

فراهم سازی مقدمات عملیات بزرگ ارتش سوریه در جنوب

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۴۹۰۹

به گزارش اکوفارس، پس از اینکه ارتش سوریه موفق شد جنوب شهر دمشق را از وجود تروریستها پاکسازی کند و خطر آنان را از پایتخت از بین ببرد، گمانه زنیها درباره مقصد بعدی عملیات نیروهای سوری بیشتر شده است.

منابع میدانی به پایگاه خبری «مراسلون» اعلام کردند که یگانهای ارتش سوریه این روزها در حال فراهم کردن مقدمات نظامی لازم برای آغاز بزرگترین عملیات علیه گروههای تروریستی حاضر در منطقه جنوب سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع با بیان اینکه عملیات «درعا» بزرگترین عملیات ارتش سوریه خواهد بود، تأکید کردند که عملیات آتی شامل استان درعا و باقی مانده ریف «السویداء» خواهد بود که چسبیده به ریف درعاست؛ منطقه ای که تروریستهای جبهه النصره در آن حضور دارند.

به گفته منابع مذکور، همه یگانهای ارتش سوریه در این عملیات حضور خواهند داشت؛ به ویژه نیروهای ضربتی و نیروهای ویژه یورش.

عملیات در جنوب سوریه از نظر نوع سلاح مانند عملیات غوطه شرقی خواهد بود و در آن از انواع موشک انداز و تانک «تی90» استفاده خواهد شد. کما اینکه جنگنده های روس و بالگردهای سوریه نیز در عملیات شرکت خواهند داشت.

در ریف درعا دهها گروه تروریستی حضور دارند از جمله النصره، «جیش خالد بین ولید (وابسته به داعش)، گروههای حوران، گردانهای لواء المقدس» و چند گروه تروریستی دیگر. النصره همه مناطق درعا به جز ریف جنوب غربی آن را در اشغال خود دارد و این منطقه نیز توسط داعش اشغال شده است.

در ماه میلادی جاری، جنگنده های روسیه و سوریه چندین بار مواضع تروریستها را در ارتفاعات راهبردی «تل الحاره» هدف قرار داده اند؛ منطقه ای که در 20 کیلومتری ارتفاعات جولان اشغالی قرار دارد.

نیروهای سوری اخیرا 100 جنگ افزار از جمله 75 تانک و خودروی زرهی، شمار زیادی موشک تاو آمریکایی و انبار مهمات تروریستها را در قلمون شرقی مصادره کردند که از این سلاحها در نبرد درعا استفاده خواهد شد.

به گفته مراسلون، هدف از این عملیات تسلط کامل بر استان درعا و مرزهای سوریه و اردن و بازگشایی گذرگاه تجاری «نصیب» بین دو کشور است.

بالگردهای سوری نیز طی روزهای گذشته با پرتاب کردن برگه بر فراز درعا از تروریستها خواستند که تسلیم شده و با دولت سوریه مصالحه کنند.

انتظار میرود که نبرد درعا به ریف قنیطره نیز کشیده شود که در مجاورت ارتفاعات جولان اشغالی قرار دارد و در نتیجه نیروهای سوری بتوانند کنترل مرزهای این کشور در جنوب را به دست گرفته و به حضور تروریستها در این منطقه پایان دهند.

تلاش آمریکا، اسرائیل و داعش برای تعویق عملیات ارتش در جنوب سوریه

در این میان، برای اینکه آغاز این عملیات به تعویق بیفتد، عناصر داعش و جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز دست به کار شده اند و حملاتی را به مواضع ارتش سوریه در مرکز و شرق این کشور ترتیب داده اند.

«علی مقصود» کارشناس نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد که افزایش حملات داعش در مناطق «حمیمه، پایگاههای تی-2 و تی-3» در صحرای سوریه که همجوار مرزهای عراق و در جنوب شرق حمص تا حمله امروز به فرودگاه نظامی «الضبعه» به منزله «پیامهای آمریکا از طریق صندوقهای پستی داعش و اسرائیل است».

مقصود بر این باور است که هدف از چنین حملاتی توسط داعش و صهیونیستها، فقط از بین بردن نگرانی اسرائیل در خصوص عملیات ارتش سوریه در جنوب و به تأخیر انداختن این عملیات است.

علاوه بر داعش و رژیم صهیونیستی، جنگنده های آمریکا نیز دست به کار شدند و روز گذشته در استان دیرالزور به مواضع ارتش سوریه و نیروهای وابسته به آن حمله کردند (جزئیات بیشتر).

درباره حمله به فرودگاه «الضبعه» باید گفت یک فروند جنگنده صهیونیستی شامگاه گذشته 2 موشک به فرودگاه مذکور شلیک کرد که تیپ 72 ارتش سوریه موفق به راهگیری و انهدام یکی از موشکی‌ها قبل از اصابت به هدف خود شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به‌سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه عملیات وعدۀ صادق با رمز یا رسول‌الله با موفقیت انجام شد، ادامه داد: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود.

باقری ادامه داد: ما این عملیات را منتج به نتیجۀ کامل می‌بینیم و قصدی بر ادامۀ عملیات وجود ندارد اما اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

در حال تکمیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • عملیات اخیر، پاسخ قطعی ایران نبود
  • ایران به کوچک‌ترین تهدید نظامی بزرگ‌ترین پاسخ‌ را خواهد داد
  • ببینید | هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
  • پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به‌سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر است