Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویژگی‌های جدید گوگل لنز در کنفرانس I/O 2018‌ معرفی شد. گوگل لنز با اتکا به هوش مصنوعی به قابلیت‌های جدیدی از جمله انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و قابلیت شناسایی اجسام و نمایش موارد مشابه در فروشگاه‌ها مجهز شده است.

به عنوان مثال اگر گوشی خود را به طرف یک ظرف بگیرید‌، می‌توانید اطلاعاتی در مورد آن بدست بیاورید و اگر نقطه آبی را که در صفحه نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود لمس کنید می‌توانید موارد مشابه آن ظرف را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آغاز گوگل لنز تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل استفاده بود ولی اکنون برای همه گوشی‌های اندرویدی نیز قابل دسترسی است. در آخرین نسخه ارائه شده برای این اپلیکیشن، دوربین با اپلیکشن گوگل لنز ادغام شد. با توجه به ویژگی‌های جدید گوگل لنز دیگر نیازی به باز کردن برنامه جدید برای استخراج اطلاعات سوژه مورد نظر نیست،کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند از طریق دوربین گوشی به صورت مستقیم به اطلاعات دسترسی داشته باشند. در همین راستا گوگل اعلام کرد که به‌زودی گوگل لنز با اپلیکیشن دوربین بسیاری از گوشی‌های اندروید ادغام خواهد شد.

هرچند مراحل به‌روزرسانی‌های گوگل لنز با کمی کندی پیش می‌رود؛ اما جذابیت و کارایی این اپلیکیشن به حدی است که کاربران همواره در انتظار نسخه جدید می‌مانند. در آخرین به‌روزرسانی گوگل لنز، امکان انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و Style Match جزو ویژگی‌هایی هستند که فقط در اختیار کاربران برخی گوشی‌های اندروید قرار دارند که گوگل لنز در اپلیکیشن دوربین آن‌ها ادغام شده است، این کاربران تنها با قرار دادن دوربین جلوی متن، جسم یا تصویر بدون نیاز به باز کردن برنامه دیگر به سادگی می‌توانند اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب کنند.

علت نام گذاری جستجوی بی‌درنگ برای این ویژگی جدید در گوگل لنز اطلاعات کثیری است که در کسری از ثانیه با توجه به شی قرار گرفته مقابل دوربین در اختیار کاربر است. در منو جدیدی که برای این اپلیکیشن طراحی شده است کافی است جسم یا متن انتخاب شود تا دوربین یکپارچه با گوگل لنز اطلاعات لازم را فراهم کند.

دیگر ویژگی این برنامه که برای کاربران فعال شده، Style Match است که برای خرید در فضای مجازی بسیار کاربرد دارد. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا با کمک نقطه آبی که پیش‌تر به آن اشاره شد سایر گزینه‌های پیشنهادی برای خرید کالا را مشاهده کنید. در واقع Style Match این امکان را به شما می‌دهد قبل از خرید، سایر کالاهای مشابه کالای اصلی را ببینید و بعد اقدام به خرید کنید.

بیشتر بخوانید:
هوش مصنوعی به پی بردن اسرار مغز کمک می‌کند
هواوی آنر ۱۰ معرفی شد +تصاویر

انتهای پیام/

انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ با گوگل لنز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری جذاب ترین ها بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آنها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند
براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟