Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@15:21:24 GMT

با عسل سرعت درمان این بیماری ها را دوبرابر کنید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۵۸۲۷

در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

خواص عسل :
• عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

• در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

• از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

• عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

• دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.

• عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

• عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

• سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

• عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

• برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.

• عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

• حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

درمان بیماری های متفاوت با عسل:
* چاقی مفرط، فشارخون بالا، چربی بالا: صبح به صبح یک لیوان آب داغ با یک قاشق مرباخوری عسل و ۵ تا ۱۰ قطره سرکه سیب بنوشید.

* برای درمان زخم های دهان: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و کمی زردچوبه به زخم دهان یا زخم های روی زبان بمالید این مخلوط باعث ترشح بزاق دهان می شود تا سم را بکشد.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبود باید این مایه را از دهان بیرون ریخت. برای زخم معده، روزی ۲ بار محلول یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید.

* برای زخم های موضعی: با گاز استریل حاوی عسل روی زخم را بپوشانید و شب آن را بردارید.

* سرماخوردگی: مخلوط نصف قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را روزی ۲ یا ۳ بار مصرف کنید.

* سینوزیت: روزی ۲ یا ۳ بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل تازه و یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنید.

* حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه: یک قسمت آب لیمو را با یک قسمت عسل مخلوط کنید و روزی ۲ بار کمی از آن را بنوشید.

* اضطراب: یک لیوان آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری عسل و کمی پودر جوز هندی را روزی ۲ بار میل کنید.

* کاهش میل به سیگار: قبل از سیگار کشیدن تکه های کوچک آناناس را همراه با نصف قاشق مرباخوری عسل بجوید.

* معده درد: مخلوطی از یک چهارم قاشق مرباخوری پودر برگ بو، یک چهارم قاشق مرباخوری دانه کرفس و یک قاشق مرباخوری عسل را قبل از ناهار و شام میل کنید.

* گردش خون ضعیف: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب گرم دم کنید و بنوشید.

* سکسکه: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن کرچک را هر ۱۰ دقیقه میل کنید تا سکسکه شما بند بیاید.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.

به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

پس عسل‌های موجود در بازار را می‌توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد:
عسل طبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شهد گل‌ها تولید می‌کند.

عسل غیرطبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شربت آب شکر یا شیره میوه تولید کرده باشد.

عسل تقلبی: عسلی که یک فرد متقلب از شیره قند، شیره ذرت یا با بعضی میوه‌ها بدون دخالت دادن زنبورها درست کرده باشد.

نحوه نگهداری و تشخیص عسل سالم :
استفاده از ظرف فلزی ممنوع: عسل محصول فسادناپذیری است که خاصیت باکتری‌کشی دارد؛ پس فاسد نمی‌شود.

نگهداری عسل حتی برای کوتاه مدت در دمای بالای 32 درجه سانتی‌گراد، رنگ، طعم و خاصیت آنزیم‌ها‌ی آن را تغییر می‌دهد.

در ترکیب عسل مقدار زیادی اسید وجود دارد. برای همین اگر عسل‌تان را در ظروف فلزی نگه دارید، هم ظرفتان خرده می‌شود و هم رنگ، بو و طعم آن تغییر می‌کند، پس حتما عسل را در ظروف‌ شیشه‌ای یا پلاستیکی نگه دارید.

رطوبت، دشمن عسل است. عسل را در جای مرطوب نگه ندارید، در ضمن قاشق خیس را در ظرف عسل فرو نبرید چون باعث رقیق و نامرغوب شدن آن می‌شود.

عسل در دمای بالای 25 درجه سانتی‌گراد یا زیر 5 درجه سانتی‌گراد «شکرک»‌ می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شکرک‌زدن عسل به قسمت عسل تقلبی مراجعه کنید.

وجود ذرات خارجی مثل گرد و غبار، ذرات موم و... در عسل باعث تسریع عمل شکرک زدن آن می‌شود.

اگر عسل تان شکرک زد، نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی و با قراردادن شیشه عسل درون یک ظرف آب‌‌جوش آن را حرارت دهید و به حالت اولش برگردانید.

اما اگر یک ماه بعد دیدید که دوباره همان عسل شکرک زده ـ به خاطر متبلور شدن دانه‌‌های شکر ـ به راحتی نمی‌توانید با انجام کار دفعه قبل آن را به حالت مایع درآورید.

عسل‌های پاستوریزه که در حرارت بالا جوشیده و به صورت صنعتی بسته‌بندی می‌شوند، اصلا شکرک نمی‌زنند و رسوب هم نمی‌کنند.

در عوض به علت حرارت زیاد، بسیاری از خواص آن کم می‌شود؛ یعنی درصدی از اسیدهای آمینه، دیاستاز مثبت و بعضی ویتامین‌های عسل از بین می‌رود.

عسل از سالم‌ترین خوراکی‌هاست، به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد چون در بعضی مناطق زنبورها از گل گیاهان سمی شهد می‌مکند یا از شهد گیاهانی که سمپاشی شده‌اند، استفاده می‌کنند که نتیجه آن تولید عسل نامرغوب یا حتی سمی است.

حواستان باشد عسلی که بوییدن آن شما را به عطسه بیندازد، خوردنش مستی و سکر بیاورد یا چشیدنش گلو را بسوزاند، عسل نامرغوبی است که باید از خوردنش پرهیز کرد. منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی عسل اضطراب سینوزیت سکسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامت است، تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

هادی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه عضو کبد در بدن انسان وظایف متفاوتی را بر عهده دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین عملکرد کبد سم زدایی بدن است، ذخایر انرژی، ذخایر منابع گلیکوژن در کبد، تولید پروتئین‌ها و آمینه اسیدهای ضروری بدن، تولید ویتامین‌ها و فاکتورهای پیش انعقادی از دیگر وظایف این عضو در بدن است.

وی با بیان اینکه بیماری کبد چرب ارمغان زندگی شهرنشینی است، افزود: فعالیت بدنی کمتر و کم تحرکی در زندگی شهرنشینی امروز بیشتر است و نوع غذاها پرچرب و پرکالری بوده، بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین افراد رواج زیادی دارد و این موارد باعث افزایش بروز بیماری‌هایی مانند کبد چرب می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان تصریح کرد: کبد چرب بین بزرگسالان شیوع بیشتری داشت، اما در سال‌های اخیر سن شیوع این بیماری کاهش یافته و بین کودکان هم گسترش پیدا کرده است، به دلیل اینکه نوع بازی کودکان تغییر یافته و در تحرک لازم را ندارند و به سمت بازی‌های نشسته و رایانه‌ای گرایش بیشتری دارند.

وی بااشاره به پنهان بودن علائم خطر بروز این بیماری گفت: لازم است بدانیم تنها ۱۰ درصد چربی این عضو طبیعی است، داشتن چربی بیشتر و جایگزینی بافت طبیعی کبد با چربی می‌تواند علامت خطر باشد، بروز این بیماری در مراحل اولیه علامتی ندارد و بیمارانی که ریسک ابتلاء به این بیماری را دارند، باید مورد بررسی قرار گیرند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: خطر ابتلاء به این بیماری در برخی از افراد بیشتر است، بیماران مبتلا به دیابت از مهم‌ترین افراد پرخطر برای ابتلاء به بیماری کبد چرب هستند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آنها مبتلا به این عارضه می‌شوند، کبد چرب بیماری شایعی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد عموم افراد جامعه به این عارضه مبتلا می‌شوند و این آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه در برخی افراد خطر ابتلاء به این بیماری بالاتر است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها ابتلاء به بیماری کبد چرب در افرادی که دچار فشارخون، دیابت نوع دو، چاقی شکمی و چربی خون هستند، افزایش دارد و عوارض ناشی از بروز این بیماری بیشتر است، برای مثال در بیماران دیابت نوع دو اگر به سمت بیماری کبد چرب پیش بروند، انتظار بروز فیبروز کبدی نیز وجود دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: افراد لاغر هم می‌توانند به کبد چرب مبتلا شوند، کسانی که زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که چربی شکمی و زندگی کم تحرکی دارند، نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند و این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست.

سیروز کبدی، مرحله آخر درگیری با بیماری کبد چرب

وی در خصوص عوارض بیماری کبد چرب برای سلامتی بدن تصریح کرد: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامتی است و احتمال دارد مورد غفلت واقع شود و نگرانی از بروز این بیماری تنها ایجاد چربی کبد نیست و بیشترین نگرانی از بروز سکته و فیبروز کبدی در بیماران است و مرحله آخر درگیری با بیماری سیروز کبدی بوده و پیوند کبد تنها راه نجات این گروه از بیماران است.

عبداللهی ادامه داد: پیوند کبد درمان مؤثری برای سیروز کبد است و کشور بهترین قطب در این زمینه است، اما برای انجام این عمل باید منتظر گرفتن عضو از افراد مرگ مغزی بود و بعد از پیوند باید بیماران مراقبت‌های طولانی مدت داشته باشند و داروها را به طور مرتب مصرف کنند تا دچار عارضه نشوند.

وی درباره روند تشخیص بیماری کبد چرب عنوان کرد: برای تشخیص این بیماری در افراد پرخطر ابتدا با آزمایش خون و سونوگرافی آنزیم‌های کبد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این آزمایش‌ها می‌توان متوجه بروز این بیماری شد و در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص مورد تأیید نهایی قرار می‌گیرد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان با تاکید به شیوه‌های درمانی عارضه کبد چرب گفت: تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد، در حال حاضر دارو و درمان مؤثری برای این بیماری وجود ندارد و درمان بیماران در مسیر کاهش وزن، جلوگیری از بروز چاقی، انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی، پرهیزهای غذایی و کم کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مواد قندی و شکرهای تصفیه شده است.

کد خبر 745059

دیگر خبرها

  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی