Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@10:23:00 GMT

احتمال افشای واقعیت در عمارت روبرو

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۶۲۱۸

احتمال افشای واقعیت در عمارت روبرو

«احتمال افشای واقعیت» کاری از عرفان عشوریون که برداشتی تئاتری از نقاشی گرونیکای پیکاسو است توانسته مخاطبان و علاقه مندان به هنر نمایش را به این مرکز فرهنگی بکشاند.

فرصتی دست داد تا گپ و گفت کوتاهی با این کارگردان درباره نمایش «احتمال افشای واقعیت» داشته باشیم.

عشوریون، گرونیکا را یک تجربه تئاتری از گروه آزمایشگاهی دیونیسوس دانست و به جام جم آنلاین گفت: کار از آنجا شکل گرفت که من تصمیم گرفتم فرم تصویری نقاشی معروف پیکاسو را در قالب یک اجرا به نمایش بگذارم و اتفاقی که افتاد این بود که گروه با چالش های جدیدی روبه‌رو شد که مهم ترینش رویکرد به بیان و دیالوگ و رویکرد به تصویری که طراحی میشود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان جوان ادامه داد: مهم ترین تصمیمی که گرفته شد جابجا کردن پرسش دراماتیک از قالب متن و کلام محور به نقاشی بود به گونه ای که هر چه در زمان جلو میرویم انگار این تکه های ناقص پازل نقاشی است که مخاطب انتظار تکمیلشان را می کشد این اتفاق چه در فرم بدنی بازی بازیگر چه در فرم سایه ها و ... رخ می دهد.

عشوریون در پاسخ به این پرسش که گروه شما لقب «آزمایشگاهی» گرفته‌است و این لقب چرا ایجاد شده هم توضیح داد: مساله همین است که ما به چه تئاتری میگوییم آزمایشگاهی، ما در این اجرا جایگزینی نقاشی به جای روایت متن محور را آزمایش کردیم آزمون و خطا کردیم که در فرم بدن چه اتفاقی باید رخ دهد ، فرم بارها ساخته و دوباره تخریب شد فرم سایه ها بارها عوض شد و .... ما به این فرآیند تئاتر آزمایشگاهی می گوییم.

نکته دیگری که در این نمایش وجود داشت، بازیگر مردی است که نقش زن را ایفا می کند، عشوریون درباره دلایل این موضوع هم گفت: این اتفاق نوینی در تئاتر نیست و در تئاتر کابوکی ما بارها می بینیم که نقش زن را یک مرد بازی می کند اما در این مثال خاص ما تلاشمان به فاصله گذاری برای مخاطب از حس لحظه ای اش نسبت به بازیگر به فرم بدنی و "آن" لحظه ای دیالوگ ها بود چون دیگر روایتی برای بررسی وجود ندارد و هر چه هست آن حس لحظه ای بازیگر در خرده روایت ها و آن فرم بدنی بازیگر است.

آخرین نکته که مورد اشاره او قرار گرفت، استفاده از سایه بازی بود که درباره اش گفت: سایه حقیقتا برای من اتفاقی جذاب و مهمی است سایه از جنس اوهام و رویداد هایی سورئال است، سایه بازی جز قدیمی تئاتر ایران است و برای من ابزار بسیار مناسبی جهت ایجاد تئاتری طراحی محور است و قاعدتا اگر در کارهای بعدی گروه این بافت تئاتری نیاز باشد استفاده می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سایه بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانیال اسماعیلی فر با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل رفتار غیر ورزشی پس از گلزنی مقابل صنعت نفت آبادان با یک جلسه محرومیت روبرو شد. از این رو نمی‌تواند تیمش را در بازی با سپاهان اصفهان همراهی کند.

خروج اسماعیلی فر از لیست بازیکنان اصلی پرسپولیس در دیدار حساس مقابل سپاهان با نگرانی کادرفنی این تیم همراه شده بود اما بازگشت وحدت هنانوف به تمرینات گروهی خیال اوسمار ویه‌را برای انتخاب دفاع راست تیمش را راحت کرد.

هنانوف که با مصدومیت در زمان حضور در اردوی تیم ملی تاجیکستان روبرو شده بود با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت توانست در تمرینات گروهی پرسپولیس حاضر شود تا حالا مشکلی برای بازی در ترکیب این تیم نداشته باشد.

از این رو مدافع تاجیکستانی پس از مدت‌ها قرار است بار دیگر در ترکیب پرسپولیس بازی کند تا شانس خود را برای ادامه حضور در ترکیب این تیم بیازماید.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

کد خبر 6085679

دیگر خبرها

  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
  • تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم