Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@20:17:31 GMT

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه اس-۵۰۰

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۶۵۲۸

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه اس-۵۰۰

منابع آگاه سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارش دادند که روسیه به صورت مخفیانه دوربردترین سامانه پدافند هوایی جهان را آزمایش کرده است.

به گزارش میزان، منابع آگاه سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارش دادند که روسیه به صورت مخفیانه دوربردترین سامانه پدافند هوایی جهان را آزمایش کرده است.

این منابع به شرط ناشناس ماندن به شبکه خبری «سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان. بی. سی» گزارش دادند که سامانه موشکی اس-۵۰۰ به هدف تعیین شده در فاصله ۲۹۹ مایلی با موفقیت اصابت کرده که مقامات آمریکایی این آزمایش را ۵۰ مایل بیشتر از هرگونه آزمایش شناخته شده پدافند هوایی تاکنون ارزیابی کرده‌اند.

روسیه می‌گوید که این سامانه پدافند جدید قادر است موشک‌ها، هواپیما‌ها و پهپاد‌های هایپرسونیک و همچنین هواپیما‌های جنگی از نوع اف-۲۲ و اف-۳۵ را رهگیری کند.

سامانه پدافند اس-۵۰۰ همچنین قادر ست اهدافی را در محدوده ۶۲ مایلی از سطح زمین را رهگیری کند.

در آزمایش جدید از گونه ارتقا یافته موشکی استفاده شده که در سامانه پدافند «اس-۳۰۰ وی-۴» بکار گرفته می‌شود.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز شبکه سی. ان. بی. سی خبر داد که چندین گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده‌اند که روسیه سال ۲۰۲۰ سلاح «آوانگارد» که هیچ کشوری قادر به مقابله با آن نخواد بود را مستقر خواهد کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر سرتیپ دوم داوود نظام اسلامی در مراسم سالگرد خادم الشهدا، شهید محمد سلیمانی که در مسجد جامع رودسر برگزار شد، با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، افزود: پس از گذشت ٧ دهه از تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش، هیچ کشوری توان رویارویی با این رژیم جعلی که مورد حمایت آمریکای جنایتکار و دیگر هم پیمانانشان است را نداشت، اما به فضل الهی و با تکیه بر توان دانشمندان غیورمان در صنعت نظامی، این عملیات با اقتدار انجام شد و موجب حیرت جهانیان شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند این عملیات فقط یک سیلی بوده و در صورت تعرض به خاک کشورمان از هر نقطه از دنیا، جمهوری اسلامی با اقتدار و تمام توان در برابر هرگونه تعرض و تهدید ایستادگی کرده و جوابی دندان شکن، قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه خادمین شهدا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در راه خدمت به زائران تلاش می‌کنند، گفت: شهید محمد سلیمانی از جمله خادمینی بود که تا پای جان در این راه تلاش کرد و خداوند هم مزد خدماتش راعطا کرد.

خادم شهید محمد سلیمانی ششم فروردین سال ٨٩ ، بر اثر حادثه‌ای هنگام خدمت به زائران راهیان نور، در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در پادگان میشداغ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه