Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:33:49 GMT

کرمان| تضمینی به عهد و پیمان اروپایی‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۶۵۸۹

کرمان| تضمینی به عهد و پیمان اروپایی‌ها نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اروپا و آریکا هر جا که پای منافعشان در میان باشد کاری به برجام نداشته و مذاکرات را زیر پا می‌گذارند گفت: به هر قیمتی قرار نیست برجام را حفظ کنیم چرا که تضمینی به عهد و پیمان اروپایی‌ها نیست. ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز ظهر در آئین نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با توصیه نمازگزاران و روزه‌داران به رعایت تقوای الهی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: امام علی(ع) در مورد اهمیت رعایت تقوای الهی می‌فرماید عمل خوب به رعایت تقوا بستگی دارد و برای همین در همه صحنه‌های زندگی اطاعت و بندگی خدا را باید مورد توجه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از کتاب الهی قرآن کریم باید همانگونه که در این کتاب سفارش شده استفاده کنیم افزود: چرا که دنیا بسیار زودگذر است و در روایات آمده با یک چشم بهم‌زدن عمر ما به پایان می‌رسد پس قدر روزهای طلایی زندگی که قدرت و توان فعالیت را دارید بدانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته پیرامون بازتاب گناه در زندگی انسان گفت: گاهی اوقات گناه باعث می‌شود که دست ما را از رسیدن به معنویت کوتاه شده و جلوی استجابت دعا گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه معرفت ما نسبت به خدا بالا برود در پیشگاه خداوند دعاهای ما بهتر مستجاب می‌شود و در اثر گناه و معصیت دعاهای ما مورد اجابت قرار نمی‌گیرد بیان کرد: وقتی عهد و پیمان الهی را می‌شکنیم نباید توقع داشته باشیم که دعاهای ما مستجاب شود پس باید کارهایی انجام دهیم که در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان قرآن زیاد بخوانید گفت: بسیاری مقید هستند که در این ماه هر روز یک ختم قرآن بخوانند اما کیفیت این قرآن خواندن آن است که عامل به قرآن باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن برای تمام زندگی ما دستور دارد عنوان کرد: هر که توقع دارد دعای او مستجاب شود اگر دستورات قرآن را انجام دهد تمام مشکلاتش حل می‌شود اما بعضی‌ها در عمل با قرآن مخالفت می‌کنند و در حالیکه در قرآن آمده تا دست بشر را بگیرد تا همه مرض‌های روحی و جسمی بشر را مداوا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تنها خوب قرائت کردن قرآن کافی نیست گفت: خداوند در آیه‌ای از قران به سه صفت بزرگ قرآن اشاره می‌کند که یکی از صفت‌های مهم قرآن متشابه است یعنی علاوه بر اینکه این کتاب قسمت‌های مختلفی دارد اما همه آیات آن هماهنگ و در یک راستا بوده و هیچ تضادی در آیات قرآن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند در تمام آیات قرآن انسان را برای رسیدن به کمال هدایت می‌کند افزود: قرآن مباحث مختلف را تکرار کرده و اندرزها و نکته‌ها دارد که تکرار آن اصلا ملال‌آور نیست و رعایت فصاحت و بلاغت شده است.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه قرآن هیچگاه در اثر تکرار کهنه نمی‌شود بیان کرد: تا بشر وجود دارد قرآن نو و تازه است و آنچه که از آن می‌فهمیم قرآن تازه است.

وی با بیان اینکه قرآن در دو مرحله نازل شد افزود: قرآن یکبار بر قلب نورانی پیامبر اسلام(ص) به یکباره  و بار دیگر به‌صورت موضوعی و بخش بخش بر پیامبر(ص) نازل شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن بارها تبلیغات کردند تا بشر از معنویت فاصله بگیرد اما متوجه شد این تفکر بیراهه است و ذات بشر به معنویت احتیاج دارد افزود: باید بفهمیم که خدا در خلقت انسان از ما چه خواسته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های قرآن این است که انسان به ماموریت خودش متوجه شود افزود: بخشی از این ماموریت‌های بشر فردی، بخشی اجتماعی و بخشی هم سیاسی است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه قرآن آمده تا حق را بپذیریم و از حق دفاع کنیم اما تا حق را نشویم که نمی‌توانیم از حق دفاع کنیم بیان کرد: کسانی که حقوق مادی و معنوی مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند و خداترسی در صحنه زندگی آنها وجود ندارد باید بدانند که در پیشگاه خداوند حاضر شده و زمانی هوشیار می‌شوند که صدای زبانه آتش را می‌شنوند و همه بدانند که مفسر بلاشک قرآن حضرات معصومین(ع) هستند که باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه شهر کرمان با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) که در این هفته است گفت: این بانوی گرانقدر زحمات زیادی برای گسترش اسلام کشید و اموال خودش را در راه اسلام در خدمت پیامبر(ص) گذاشت.

وی با بیان اینکه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) را در پیش داریم که به همین مناسبت روز اکرام و اطعام نامگذاری شده است افزود: باید در این ایام فقرا را مورد توجه خود قرار بدیم.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مسئله مهمی که این روزها در جامعه مطرح است بحث برخورد ایران اسلامی با کشورهای اروپایی و تصمیم آمریکا در برجام است تصریح کرد: سخنان رهبری در این مورد حجت را بر همه تمام کرد و روشن و واضح مواضع جمهوری اسلامی را اعلام کرده و جای ابهامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا هر وقت پای منافع ایران در میان است پای میز مذاکره آمده و  نیاز به مذاکره دارند و هر جا که نیاز نداشته باشند کاری به مذاکره ندارند و منافع خودشان را دنبال می‌کنند افزود: اروپا در سیاست اخلاق ندارد و اخلاق در تعارض محض سیاست است و کسی که اخلاق نداشته باشد تضمینی بر عهد و پیمانش نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه همه کسانی که بحث برجام را دنبال می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که انعطاف در مقابل دشمن همیشه دشمن را گستاخ کرده و مقاومت در مقابل دشمن باعث عقب‌نشینی می‌شود خاطر نشان کرد: در تمام تاریخ جریانی که متجاوز است همینگونه بوده و هر جا انعطاف و نرمی دیده گستاخ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه مسئولانی که برجام را دنبال می‌کنند مصالح کشور را در نظر بگیرند و اجازه گستاخ شدن دشمن را ندهند بیان کرد: به هر قیمتی قرار نیست برجام را حفظ کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه عزت ملت، مصلحت کشور و حفظ غرور ملی کشور تحت امر ولی امر مسلمین جهان واجب است افزود: این موارد خط قرمز است و جایی که منافع کشور در نظر گرفته نشود ملت ایران آن برجام را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه شماتت از هم و تجربه تلخ ورود به برجام را کنار گذاشته و وحدت ملی را حفظ کنید گفت: اجازه بدهید با رهبری ولی‌فقیه نتیجه بگیریم و حل مشکلات اقتصادی کشور را به خارج کشور گره نزنید و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

انتهای پیام/ ع

R7860/P1494/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

آفتاب‌‌نیوز :

هوتن شکیبا عکسی از خود در کنار محمد بحرانی و پیمان فاطمی در پشت صحنه مهمونی۳ منتشر کرد.

در فصل سوم مهمونی (مهمانی)؛ محمد بحرانی صداپیشه آقای همساده و ببعی، هوتن شکیبا صداپیشه بچه، شاباش، دیبی، خونه بغلی و پیمان فاطمی عروسک گردان بچه و شاباش است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد