Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه دشمنان نمي توانند اقتدار و عزتمندي ايران را ببينند، گفت: بحث اصلي آنها موشک نيست بلکه از اسلام ناراحتند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «آيت الله محمد امامي کاشاني» در خطبه هاي نماز عبادي - سياسي جمعه اين هفته در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران افزود: ايران اکنون در مسير اوج و عزت قرار گرفته است و دشمنان از اسلام، دينداري مردم و رشد جوانان ناراحت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دشمنان از پيشرفت کشور در دانش و تکنولوژي ناراحتند بنابراين اگر همه متحد و در کنار هم روي توان و ظرفيت هاي داخلي خود ايستادگي و مقاومت کنيم، دشمنان نمي توانند به کشور آسيب بزنند.
امامي کاشاني با بيان اينکه در اسلام به اميد اهميت داده شده است، بر لزوم صبر و وحدت در کشور تاکيد کرد و گفت: اميد به آينده، کشور را سربلند مي کند.
وي ادامه داد: اگر به سرمايه اي داخلي، ظرفيت ها، منابع و جوانان تحصيلکرده خود اتکا کنيم، کشور سربلند خواهد شد و عزت مي يابد.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رمضاني مسئولان و کارگزاران نظام، مبني بر اينکه بايد دشمنان خود را بشناسيم، افزود: نبايد به دشمنان اعتماد کنيم بلکه بايد از تجربه هاي تاريخ درس بگيريم و با تکيه به ظرفيت هاي داخلي، مسائل اقتصادي و معيشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنيم.
امامي کاشاني از همه مسئولان کشور در قواي سه گانه خواست تا متحد و در کنار هم، راه حل مشکلات مردم را پيدا کنند، با حمايت از بخش خصوصي و اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي، موانع و مشکلات را از سر راه سرمايه گذاران بردارند.
اين خبر در حال تکميل است...
سيام**3070**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: این بدحجابی ها عادی و متعارف نیست

خطیب جمعه قم با بیان اینکه دشمن امروز عفاف و حجاب را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف پرفته است، گفت: این بی حجابی ها عادی و متعارف نیست و این را مردم ما می فهمند و پای آرمان ها ایستاده اند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه 10 فروردین 1403 که در مصلای قدس قم برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام،  اظهار داشت: شهادت امیرالمومنین (ع) داستان جانسوزی است که مظلومیت ایشان را نشان می دهد.

وی افزود: در عزای امیرالمومنین (ع) هم باید سوگوار باشیم و هم از زندگی، دوره حاکمیت و خیانتی که به ایشان شد درس بگیریم از آن برای امروز و تداوم حاکمیت الهی بهره ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آیات دوم و سوم سوره قدر «وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ، لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» گفت: این آیات نشان می‌دهد در ذات شب‌های قدر درخشش است و در این شب استعداد و ظرفیت ویژه‌ای برای پر کشیدن به آسمان و تقرب به خداوند وجود دارد و همه باید به هوش باشیم که این ظرفیت و سرمایه بی بدیل را از دست ندهیم.

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند روز حاکمیت خدا بود و بعد از هزار سال برای اولین بار خورشید بر سرزمین ایران تابید. چه نعمتی بالاتر از آن بود که انوار خدا بر زمین بتابد و حاکمیت خدا در عالم جلوه کند.

وی افزود: مردم ایران در برابر ظلم و ستم رژیم طاغوت سینه سپر کردند و مجاهدانه در برابر هم قدرت‌های فاسد عالم ایستادند و از نظام الهی دفاع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از ادامه داد: هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و حاکمیت خدا بر سرزمین ایران نیست. پاسداری از این نعمت شرایط زیادی دارد. به فضل خدا جوانان ما نسل به نسل پای این آرمان های بزرگ ایستاده اند.

امام جمعه قم تاکید کرد: با هیچ عذر و بهانه‌ ای نمی‌شود که به حاکمیت الهی که بزرگترین نعمت خداوند است پشت کنیم، لذا همه باید تلاش کنیم این خط ادامه پیدا کند و این پیام و نور در عالم انعکاس پیدا کند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: دشمنان بدانند امروز هم مردم ما با همه مشکلات، سختی‌ها و تحریم ها پای نظام، اسلام و آرمان شهدا ایستاده اند و هرگز نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی تان برسید. ایران پابرجا خواهد ماند و اسلام بر این سرزمین نور افشان خواهد ماند و شما طعم شکست را خواهد چشید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جنگ ادراکی و ترکیبی و تلاش های پیچیده و مرموز شما برای فروپاشی ارزش‌های الهی راه به جایی نمی‌برد. امروز عفاف حجاب که نماد دین ما و نشان ارزش های الهی ما است هدف گرفتید؛ مطمئن باشد زنان قهرمان، مردان فداکار و جامعه مومن و پای کار و اسلام و انقلاب از این موانع عبور خواهند کرد.

وی خطاب به دشمنان اظهار کرد: امروز شما عفاف و حجاب را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف گرفتید، قطعا آن اقلیت هم بیدار خواهند شد و فضای نورانی امر و به مروف و نهی از منکر این مشکلات فائق خواهد شد. جنگ ترکیبی شما جنگ در برابر تمدن اسلامی و گفتمان نورانی اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینها مسائل عادی و متعارف نیست و این را مردم ما می فهمند و پای آرمان ها ایستاده اند و به فضل خدا پای این پرچم می‌مانند. مردم و مسئولان در مسیر اسلام حرکت کرده و از ارزش های متعالی دفاع خواهند کرد.

به گفته آیت الله اعرافی، فریب جنگ ادارکی و زنجیره توطئه‌های دشمن را نخوریم. مسئولیت روحانیت، دانشگاهیان و نخبگان و مسئولان سنگین است اما راه واضح و روشن است و باید از همه موانع عبور کرد.

خطیب جمعه قم در رابطه با شعار سال هم بیان کرد: همه باید این شعار را مدنظر قرار بدهند، چرا که پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گره خورده است. دولت سه وظیفه «سیاسیت گذاری و برنامه ریزی»، «حمایت و پشیبانی و تسهیل گری» و «نظارت و عدالت اجتماعی» را دارد و دیگر کارها باید دست بازار، صنعت، مردم و جوانان باشد

وی ادامه داد: هنر دولت و دستگاه ها این است که زمینه را برای کار و تلاش فراهم کنند، البته تحریم در راستای ایجاد مشکلاتی برای ضربه زدن به ما، گرفتن استقلال و آزادگی طراحی شده است، اما باید با حکمت، دانش، کارشناسی و علم، مردم و مسئولین دست به دست هم بدهند و گره های اقتصاد و بازرگانی باز شود.

امام جمعه قم اظهار کرد: در فرهنگ، اقتصاد و سیاست این بدنه و توده‌های بیدار مردم هستند که می‌توانند گره ها را باز کنند. یقینا اگر با نظارت درست دولت، مسئله خودرو را هم به مردم بدهیم، گره ها باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی مصیبت‌های دشواری است که تلاش مضاعف می طلبد که در همه این ها حضور مردم گره گشاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روز قدس و اهمیت این روز گفت: روز قدس را مهم بدانید و جمعه آینده میعاد همه آزادگان جهان برای حمایت از مظلومان است که در غزه به شهادت رسیدند.

وی افزود: میعادگاه ما روز جمعه آینده است و باید ایران و جهان نشان دهد که در کنار مظلومان است و با حضور پرشور خود از ملت مظلوم فلسطین و غره دفاع خواهند کرد.

امام‌جمعه قم در پایان خطبه دوم، جملاتی را به‌صورت عربی در اهمیت روز قدس بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • مشارکت مردم باید جایگزین تصدی‌گری دولت شود
  • هشدار امام جمعه کرمانشاه به جنگ گسترده رسانه‌ای دشمنان
  • امام جمعه قم: این بدحجابی ها عادی و متعارف نیست
  • درمان مسأله اقتصاد کشور، مشارکت مردم است
  • تاکیدامام جمعه بوکان بر هوشیاری و اتحاد مسلمانان دربرابر توطئه های دشمنان
  • دولتمردان به رهنمودهای رهبری برای رفع مشکل گرانی توجه ویژه کنند
  • روز قدس نشان دهنده همبستگی با مردم غزه است
  • روز قدس همگان باید نشان دهند در کنار مظلومان غزه هستند
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان