Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@18:34:09 GMT

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه موشکی پدافند هوایی اس-۵۰۰

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۷۷۱۹

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه موشکی پدافند هوایی اس-۵۰۰

رکنا: منابع آگاه سازمان اطلاعاتی آمریکا گزارش دادند که روسیه به صورت مخفیانه دوربردترین سامانه پدافند هوایی جهان را آزمایش کرده است.

این منابع به شرط ناشناس ماندن به شبکه خبری «سی. ان. بی. سی» گزارش دادند که سامانه موشکی اس-۵۰۰ به هدف تعیین شده در فاصله ۲۹۹ مایلی با موفقیت اصابت کرده که مقامات آمریکایی این آزمایش را ۵۰ مایل بیشتر از هرگونه آزمایش شناخته شده پدافند هوایی تاکنون ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه می‌گوید که این سامانه پدافند جدید قادر است موشک‌ها، هواپیما‌ها و پهپاد‌های هایپرسونیک و همچنین هواپیما‌های جنگی از نوع اف-۲۲ و اف-۳۵ را رهگیری کند.

سامانه پدافند اس-۵۰۰ همچنین قادر ست اهدافی را در محدوده ۶۲ مایلی از سطح زمین را رهگیری کند.

در آزمایش جدید از گونه ارتقا یافته موشکی استفاده شده که در سامانه پدافند «اس-۳۰۰ وی-۴» بکار گرفته می‌شود.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز شبکه سی. ان. بی. سی خبر داد که چندین گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده‌اند که روسیه سال ۲۰۲۰ سلاح «آوانگارد» که هیچ کشوری قادر به مقابله با آن نخواهد بود را مستقر خواهد کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

جدیدی بازیگر نقش «غلامرضا تختی» شد

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

ترامپ از حمله نظامی به ایران منع شد

سال ١٣١٥ وقتی الاغ سند داشت!+تصویر سند

سحر و جادو فوتبال عربستان را به دردسر انداخت! +عکس

اولین عکس حسین‌ الله‌کرم پس از تصادف مشکوک در بیمارستان

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

نقش یک دختر فومنی در یک فیلم مردم رشت را به خیابان ریخت!

شوهر بی حیا و هستی را در وضعیت بدی در خانه دیدم!

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت موفقیت جهان روسیه هوایی موفقیت اطلاعاتی عکس حوادث فیلم قتل ایران آزار و اذیت دختر مادر حوادث تهران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجرای عملیات توپک‌رانی در این شرکت خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۵۲ اینچ در شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که با انجام این پروژه، حدود ۱۴۲ مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل ۳۶۷ هزار و ۱۶۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

او می‌گوید: تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد عملیات توپکرانی در این شرکت انجام شده است، با توجه به موقعیت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است در برخی موارد بازدید‌ها به علت فوریت با بالگرد انجام شده است.

توپکرانی عملیات عبور دادن شی‌ء خارجی (توپک) با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده است و خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بررسی درونی خطوط انجام می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»
  • جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد