Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

حذف‌ سهمیه‌های طرح ترافیک‌ برنامه بلند مدت شهرداری

محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: علت فروش طرح ترافیک‌ آن است که بعضی از شهروندان به صورت اورژانسی نیاز به تردد در محدوده طرح ترافیک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورت خوب پیش رفتن طرح ترافیک جدید، سهمیه‌ها را حذف می‌کنیم.

وی افزود: تلاش ما این است که رویکردی را پیش بگیریم‌ تا افراد فقط در مواقع ضروری اقدام به تردد در محدوده طرح ترافیک کنند، یعنی هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک آنقدر بالا رود که اگر فرد کار ضروری‌ ندارد، استفاده از حمل و نقل عمومی را در اولویت‌ خود قرار دهد.

پورسید‌ آقایی‌ خاطرنشان کرد: هدف اصلی رویکردی‌ که پیش گرفتیم کاهش سهمیه‌ها، کاهش‌ فروش طرح ترافیک و در نهایت حذف سهمیه‌ها است، چراکه تردد کمتر در محدوده طرح ترافیک به معنای هوای پاک برای ما و فرزندانمان‌ است.

شهردار تهران سوگند یاد کرد + متن سوگندنامه

سید محمدعلی افشانی شهردار منتخب تهران در شصت‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که سی‌ام اردیبهشت ماه در صحن شورا برگزار شد حضور یافت و سوگندنامه شهردار شدنش را قرائت کرد.

وی پیش از خواندن سوگندنامه شهردار، گفت: با توجه به اینکه 19 نفر از اعضای شورای شهر به من رأی دادند، مسئولیت من بسیار سنگین‌تر شد. مطمئنم آن دو رأی دیگر با من مخالف نبودند، بلکه به شخص دیگری علاقه داشتند، اما از امروز همه ما باید در کنار هم برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایت‌مندی شهروندان تلاش کنیم.

شهردار تهران ضمن تشکر از زحمات محمدعلی نجفی شهردار سابق، گفت: نجفی منشأ اقدامات ارزشمندی است که به طور قطع در ادامه کار من تأثیرگذار خواهد بود.

افشانی با اشاره به حماسه 29 اردیبهشت ماه، گفت: مصادف بودن این ایام با 29 اردیبهشت ماه، یادآور حماسه‌ای است که باعث شد سرنوشت شهر تهران به دست کسانی سپرده شود که به لحاظ فکری و عملکردی مورد تأیید مردم بودند؛ باید به مردم نشان دهیم قدردان آن‌ها هستیم.

آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و بافت فرسوده در اولویت شهرداری

سید محمد علی افشانی شهردار تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار شد، پس از خواندن سوگندنامه و با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و بافت فرسوده از جمله مواردی هستند که از سوی مقام معظم رهبری بر توجه به آن‌ها تأکید شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این 3 مورد در اولویت من برای اداره شهر است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دانش آموزان حدود یک ماه به علت آلودگی هوا تعطیل بودند، گفت: برنامه رئیس جمهور برای سال ۹۷ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است. بر این اساس می‌توانیم در راستای کاهش آلودگی هوا اعتباراتی از دولت دریافت کنیم.

طرح اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری به صورت الکترونیکی تصویب شد

متن طرح الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری که توسط شورای شهر تهران به تصویب رسیده، به شرح زیر است:

ماده ۱. شهرداری تهران و واحدهای تابعه اعم از سازمانها، شرکتها و مؤسسات مستقل و وابسته مکلف هستند کلیه معاملات خود با روشهای مختلف اعم از خرید، مناقصه، مزایده، سرمایه گذاری، مشارکت یا ترک تشریفات، توافقنامه یا تفاهمنامه را در «سامانه جامع معاملات شهرداری تهران» که به این منظور حداکثر ظرف مدت شش ماه توسط شهرداری تهران پیاده سازی می شود، به صورت برخط به انجام رسانند.

ماده ۲. شهرداری تهران مکلف است حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این مصوبه، دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات در فرآیند برگزاری موارد موضوع ماده ۱ را تدوین و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارایه نماید.

ماده ۳. برنامه زمان‌بندی اجرای این مصوبه مشتمل بر اجرای آزمایشی، اصلاح فرایندهای مرتبط، اتصال به سامانه‌های مرتبط و فراگیرسازی سامانه در کل شهرداری تهران، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات وابسته، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه توسط شهرداری تهران تدوین و به اطلاع شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد؛ سقف زمانی اجرای کامل این مصوبه ۹ ماه می‌باشد.

ماده ۴. مسؤولیت حسن اجرای این مصوبه، با بالاترین مقام واحد اجرایی است.

ماده ۵. ذیحسابان شهرداری و دستگاههای تابعه موظف به کنترل رعایت مفاد این مصوبه میباشند؛ به نحوی که تأمین اعتبار و تخصیص بودجه قراردادهای مربوطه از ابتدای سال 1398، منوط به رعایت مفاد این مصوبه باشد.

مدعیان فروش کارت شناور طرح ترافیک کلاهبردار هستند

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به مصوبات شورای شهر در خصوص تعیین نرخ تاکسی و اتوبوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ اتوبوس قبلا تصویب شد و مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت که از جمله دلایل مخالفت فرمانداری رند نبودن نرخ‌ها بود که این موضوع در کمیسیون عمران مطرح شد و نرخ قبلی کاهش یافت.

معاون شهرداری تهران گفت: کارت شناور طرح ترافیک وجود ندارد و کسانی که ادعای فروش آن را می‌کنند، کلاهبردار هستند.

وی با بیان اینکه بحث 12.5 درصد که فرمانداری اعلام کرده بود، اصلاح شد، افزود: اختلافی هم در مورد ساعت شب بود که شورا با استناد به قانون کار که ساعت شب را بین 22 تا 6 صبح تعریف کرده است، به مصوبه قبلی اصرار کرد.

پورسیدآقایی در ادامه به موضوع نرخ تاکسی پرداخت و گفت: نکاتی که در مورد تاکسیرانی اعلام شده بود همه را پذیرفتیم تا کمیسیون به این جمع بندی برسد و موضوع را از دستور خارج کند و نظرات فرمانداری پذیرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند