Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@23:37:36 GMT

شهردار تهران از شوش و خراسان بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۸۴۸۴

رویداد۲۴-شهردار تهران شب گذشته در بازدید سرزده از منطقه ۱۵ در جریان معضلات و آسیب‌های اجتماعی این منطقه قرار گرفت و خواستار تهیه آمار دقیق و تفکیک‌شده استان و شهر مددجویان شد.سید محمدعلی افشانی در این بازدید به همراه حسن رباطی معاون امور مناطق و همچنین رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌‌‌الملل شهرداری تهران از ساعت ٢٢ به صورت سرزده از تعدادی از محلات از جمله میدان شوش، خیابان خراسان، محله مینابی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بازدید کرده و در جریان روند کار شهرداری و بازآفرینی بافت‌‌‌های فرسوده این محلات قرار گرفت. به گفته شهردار منطقه ١٥، محله مینابی پر مخاطره‌‌‌ترین نقطه شهر تهران از لحاظ بافت‌‌‌های فرسوده است.

محله اتابک مقصد بعدی افشانی بود که پس از بازدید از نقاط فرسوده این محله که در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) قرار داشت، موضوع دو پل روگذر خیابان خاوران که محله دهقی را از بزرگراه امام علی(ع) به خاوران متصل می‌‌‌کند و طی ماه‌‌‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود، در دستورکار قرار داد.

شهردار تهران در ادامه بازدید سرزده خود، راهی مددسرای خاوران شد تا در جریان خدمات سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به مددجویان این گرمخانه قرار گیرد.

در جریان این دیدار افشانی به رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد، به سرعت آمار دقیق و تفکیک‌‌‌شده استان و شهر مددجویان را ارائه کند تا در برنامه‌‌ریزی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی به عنوان سند برنامه مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: سید محمدعلی افشانی محمدعلی افشانی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود،  گفت : در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه  در سه فاز ، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی در محله تاریخی امام زاده یحیی، از بازسازی و احیای این محله خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: بافت میراثی محله امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ که می‌توانست فرصت بزرگی برای توسعه و سرمایه گذاری و جذب گردشگر باشد، متأسفانه تبدیل به یکی از عوامل عقب ماندگی و آسیب‌های اجتماعی این محله شده است که با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی شهر تهران،  اتفاقات خوبی در احیای این محله خواهد افتاد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد وافزود: ۸۵ درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت امامزاده ۱۴ هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت در این محله به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از ۲۳۵۹ پارسل محله ۲۶۹ پارسل نوسازی شده است.

وحید رضا انارکی محمدی گفت: افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران منطقه به خصوص معاونت اجتماعی وفرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست منطقه در سامان بخشی آسیب های اجتماعی و نگهداشت شهر گفت : اقدامات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده که نیاز به حمایت معتمدین محله دارد و این سامان بخشی نقش مهمی در کاهش مهاجرت ساکنان محله و ترغیب ایشان به ساخت وساز و احیای محله نیز دارد.

وحیدرضا انارکی محمدی از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد:  ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳