Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان نظام، به ترفندها و توطئه‌های آمریکا در تضعیف نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا از ابتدای انقلاب با ما دشمن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمریکا از همه ترفندهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای براندازی نظام اسلامی استفاده کرده؛ ولی به یاری خداوند متعال، حضور یکپارچه و بصیرت مردم و نیز مقاومت و اطاعت بی‌قید و بند مردم از ولایت، تمام توطئه دشمنان نقش بر آب شده است.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: پرچمی که برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی بلند شده است، تا رسیدن به دست صاحب اصلی‌اش اهتزاز خواهد داشت.

مهدوی‌نژاد همچنین در اهمیت بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی به اتحادیه اروپا و لزوم توجه مسؤولان به مسائل اقتصادی در داخل کشور مطالبی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با آرزوی توفیق بهره‌برداری از فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: خداوند نتیجه روزه گرفتن را در اندوخته تقوا می‌داند و یکی از نکاتی که در سلامت معنوی و نگاه دینی تأثیرگذار بوده، این است که انسان مسؤول آفریده شده است.

امام جمعه موقت سمنان افزود: انسان مکلف است بداند که چگونه زندگی کند و چگونه این حرکت را ادامه دهد و تا چه حد بتواند از نعمت ولایت الگو و بهره بگیرد.

مهدوی‌نژاد از ماه رمضان به‌عنوان ماهی یاد کرد که می‌تواند زمینه تقوا را برای انسان‌ها فراهم کند.

وی، وحدت، همدلی، اتحاد و اطاعت از رهبری را لازمه رشد و تعالی اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: آنچه می‌تواند در این برهه از زمان دشمنان را مأیوس کند، همین اتحاد و یکدلی است.

امام جمعه موقت سمنان از سالروز فتح خرمشهر به‌عنوان فتحی بزرگ برای ملت ایران یاد کرد که توانست قلب امام را شاد کند.

مهدوی‌نژاد گفت: رزمندگان ما در این عملیات موفق شدند با گرفتن 19 هزار اسیر، 16 هزار نفر از نیروهای دشمن را از بین ببرند و این عملیات غرورآفرین در تاریخ ماندگار شده است.

وی همچنین با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، به پنجم خرداد روز حمایت از خانواده‌های زندانیان اشاره و بر لزوم توجه به امور معیشتی این خانواده‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیتر استانو روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) تاکید کرد: اتحادیه اروپا به حفاظت از استقلال دیوان بین المللی کیفری و یکپارچگی اساسنامه رم متعهد است.

وی ضمن بازنشر بیانیه دیوان بین‌المللی کیفری درباره «استقلال و بی‌طرفی» این مرجع قضایی افزود: تهدید دادگاه یا مقامات آن غیرقابل قبول است.

دیوان بین‌المللی کیفری دیروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای، به کسانی که این نهاد قضایی بین‌المللی و کارکنان آن را تهدید می‌کنند هشدار داد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود. در این بیانیه با اشاره به اینکه دادگاه در چارچوب وظایفی دارد، تلاش می‌کند تا با همه طرف‌های ذی‌نفع تعاملی سازنده برقرار کند تصریح کرد که استقلال دادگاه نباید تضعیف شود. دیوان بین‌المللی کیفری بر همین اساس خواستار پایان فوری اقداماتی شد که مانع فعالیت دادگاه و باعث ارعاب کارکنان آن می‌شود.

در این بیانیه اشاره‌ای به منبع تهدیدها و ارتباط آن با پرونده خاصی نشده است؛ اما چندی پیش پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که اعضای کنگره ایالات متحده، دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرده‌اند که از صدور قرار بازداشت برای مقام‌های (رژیم) اسرائیل خودداری کند.

به گفته این منابع مطلع که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، اعضای کنگره آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری هشدار داده‌اند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقام‌های اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به نوشته آکسیوس، اعضای کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که در حال کار روی قوانینی هستند که در صورت صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی، آن قوانین را اجرا کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم از سوی دیوان بین المللی کیفری مخفیانه صادر شود.

از سویی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دولت آمریکا در تلاش است تا از صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط دیوان لاهه جلوگیری کند.

با وجود اینکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده و در حال بررسی این پرونده است؛ مساله‌ای که باعث انزوای بی‌سابقه صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی شده است.

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس