Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد گفت:شرایط امروز ما از زمان صدر اسلام نگران کننده تر است به همین دلیل وظیفه سختی داریم و نباید در برابر دشمن کوتاه بیاییم زیرا کشورهای بزرگ دنیا تنها بخاطر قدرت جمهوری اسلامی حاضر شدند پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز(4خرداد) در خطبه های نمازجمعه که در جوار حرم مطهر رضوی برپاشد گفت:شیطان 4 عملیات برای وسوسه انسان ها انجام می دهد که این 4 عملیات همگی در آیات 62تا65 سوره اسرا آمده اند، عملیات اول استفزار به صوت است که به معنای همان صدایی است که چوپان و یا ساربان برای به حرکت درآوردن گوسفندان و یا شترها در می آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به این که عملیات دوم این است که افرادی که شیطان بر آن ها مسلط است توسط 2 جریان عوامل سواره و پیاده محاصره شده اند،افزود:عملیات سوم مشارکت شیطان در مال و ثروت و استخدام فرزندان است و عملیات چهارم نیز وعده های دروغ شیطان و آرزو سازی می باشد .

 

امام جمعه مشهد گفت:زمانی که وعده های شیطان به آرزویی برای انسان تبدیل شد دیگر انسان به این که آیا این آرزو عملی است یا نه فکر نمی کند و این حالت بیشتربرای جوانان اتفاق می افتد زیرا انسان در دوران پیری تجربه بیشتری دارد و کمتر به مال و ثروت فکر می کند اما جوان همواره در سرش رویاهای بزرگی برای زندگی دارد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: وعده های شیطان سبب می شود تا انسان از وضعیت موجود زندگی خود ناراضی باشد و چه بسا در مسیر زندگی گمراه هم بشود هم چنین امام علی (علیه السلام)می فرمایند: آرزوهاسازی های شیطان عقل را به اشتباه می اندازد.

 

امام جمعه مشهد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به این که امروز روز دزفول ،مقاومت و پایداری است گفت: امروز دارای موقعیت خاصی است زیرا دیروز روز آزاد سازی خرمشهر بود و فردا نیز وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) نماد مقاومت و ایثار است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که جمله (خرمشهر را خدا آزاد کرد) 3 معنی و مفهوم دارد افزود: اولین  معنی و مفهموم آن این است که نیروهای مقاومت ما نباید مغرور بشوند و پیروزی را از خود بدانند زیرا هرچه داریم از خداوند متعال است، دوم این که در آن زمان افرادی می گفتند از کجا معلوم ارتش دشمن دوباره به مرزها حمله نکند و در آن زمان این جمله حکم این را داشت که چون خرمشهر را خدا آزاد کرده این آزادی تضمین شده است و سومین معنی و مفهوم آن نیز این است که آزادی خرمشهر مزد تلاش ها و مقاومت های نیروهای ما بوده است.

 

وی با اشاره به این که حضرت خدیجه (سلام الله علیها) نماد ایثارگری و مقاومت است ادامه داد:شرایط امروز ما از زمان صدر اسلام نگران کننده تر است و ما وظیفه سختی داریم و نباید در برابر دشمن کوتاه بیاییم، کشورهای بزرگ دنیا تنها بخاطر قدرت ما حاضر شدند پای میز مذاکره بیایند و این کشورها زمانی فکر این را هم نمی کردند که ما به اروانیوم غنی شده  20درصد برسیم.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری به مردم نباید آدرس غلط داد افزود: درحال حاضر که برجام آمریکایی شکست خورده نباید بیاییم برجام اروپایی را جایگزین کنیم، رییس هیات مذاکره آمریکایی گفته بود ما به ایران هیچ تضمینی ندادیم که برجام را برهم نزنیم و در نهایت هم دیدیم که از برجام خارج شد و امروز اروپا نیز همین را می گوید و سرانجام آن نیز معلوم می شود .

 

آیت الله علم الهدی افزود:ایران کشوری است که خودش برای خودش تصمیم می گیرد و امروزه نسبت به سال های اوایل جنگ توان دفاع ما بسیار افزایش یافته است و مردم و مسئولان کشورعالم هستند بنابراین حالا نباید که برجام آمریکایی شکست خورده به سراغ برجام اروپایی برویم.

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان دولت برجام نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم مجلس مسجد حسن روحانی مصلی تهران خطبه های نماز جمعه مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد حرم مطهر رضوی آیت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)

صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) خود را برای سال 2024 منتشر کرده است و در حالی که پیش‌بینی می‌شود میانگین رشد جهانی در رقم 3.2 درصد ثابت بماند، غالب کشورهای مختلف بزرگ شاهد کاهش رشد خواهند بود. 

به گزارش عصرایران، جدول زیر پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی 2024 را با استفاده از داده‌های چشم‌انداز اقتصاد جهانی 2024 صندوق بین‌المللی پول برای کشورهای عضو "جی هفت" (7 کشور صنعتی جهان) و "بریکس" به همراه عربستان سعودی که هنوز در حال بررسی دعوت برای پیوستن به این بلوک است، نشان می‌دهد.

تنها 3 کشور دعوت شده یا عضو بریکس، شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی شان در سال 2024 بالاتر از سال گذشته( 2023) پیش بینی شده است.

پیش‌بینی می‌شود چین و هند در سال 2024 نرخ رشد نسبتا بالای 4.6 درصد و 6.8 درصد را حفظ کنند، اما در مقایسه با سال قبل، رشد چین 0.6 درصد کمتر خواهد بود در حالی که هند یک درصد کمتر است.

از سوی دیگر 4 کشور صنعتی عضو "جی7 "سریع‌تر از سال گذشته رشد خواهند کرد، که شامل آلمان می‌شود که از رشد منفی منفی 0.3 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 به رشد 0.2 درصد در سال 2024 خواهد رسید.

رشد اقتصادی ایران نیز که با تخمین صندوق بین المللی پول در سال 2023 بالغ بر 4.7 درصد بود در سال 2024 بیش از یک درصد کاهش یافته و به 3.3 درصد خواهد رسید. 

رشد 4 برابری بریکس نسبت به کشورهای جی7

علیرغم پیش‌بینی‌های رشد کمتر در سال 2024 نسبت به سال 2023، کشورهای بریکس همچنان پیش‌بینی میانگین رشد قابل توجه بالاتری (3.6 درصد ) در مقایسه با میانگین 1 درصدی جی هفت دارند. به عبارت دیگر میانگین رشد  اقتصادی کشورهای بریکس نزدیک به 4 برابر کشورهای جی 7 است.

در حالی که مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای جی 7 حدود 15 تریلیون دلار بیشتر از کشورهای بریکس است، با تداوم نرخ رشد بالاتر و پتانسیل برای اضافه کردن اعضای بیشتر، به نظر می رسد بریکس از نظر اندازه اقتصادی در عرض 2 دهه از جی 7 پیشی خواهد گرفت.

گسترش اخیر بریکس اندکی با تردید مواجه شده است، زیرا "خاویر مایلی" رئیس جمهوری تازه منتخب آرژانتین پیوستن به این بلوک را رد کرده و عربستان سعودی تصریح کرده که این کشور همچنان در حال بررسی دعوت خود است و هنوز به بریکس نپیوسته است.

با وجود این، "نالدی پاندور" وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در فوریه گذشته به خبرنگاران گفت که 34 کشور مختلف برای پیوستن به بلوک رو به رشد بریکس درخواست ارسال کرده اند.

تصمیم گیری درباره پیوستن اعضای جدید به بریکس احتمالا همزمان با اجلاس سران بریکس 2024 که 22 تا 24 اکتبر در شهر کازان روسیه برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ کشور جهان که بیشترین رشد اقتصادی را داشتند / برگ برنده نفت و گردشگری

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند