Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز، 4 خردادماه در در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به قرار داشتن در آستانه‌ سالروز رحلت حضرت خدیجه‌ کبری(س) و میلاد مبارک حضرت امام حسن مجتبی(ع)، لزوم توجه بیش از پیش به مناسبت‌های این چنین در شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین حرم اهل بیت(ع) باید در هر مناسبت مربوط به اهل‌بیت(ع) جلوه‌گری داشته باشد
وی افزود: سومین حرم اهل بیت(ع) باید در هر مناسبت مربوط به اهل‌بیت(ع) جلوه‌گری داشته باشد و ضرب شصتی محکم به دشمنان نشان دهد و جلوه‌گری مورد نظر مربوط به شما مردم مومن است.
آیت‌الله دژکام با تأکید براینکه در مناسبت‌های مختلف نظیر روز رحلت حضرت خدیجه‌ (س) و روز میلاد حضرت امام حسن(ع) باید در تمام نقاط شهر، فعالیت‌های مشهودی را شاهد باشیم، گفت: هر سال 150 هزار غیرایرانی به شیراز سفر می‌کنند، این شهر باید به‌گونه‌ای عمل کند که هر فردی این جلوه‌گری دینی را مشاهده کند.

جلوه دیگری از شیراز نباید بر سومین حرم اهل بیت(ع) مقدم باشد
خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه تمام جلوه‌های شیراز در جای خود ارزشمند است، گفت: هیچ جلوه دیگری از شیراز نباید بر سومین حرم اهل‌بیت(ع) مقدم باشد؛ باید حرم اهل‌بیت(ع) بودن را تثبیت کرد؛ باید نورانیت حرم اهل بیت(ع) را به این شهر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حرکتی که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند و مسلما از مردم دارالعلم و مرکز فرهنگی، شیراز، انتظار پاسخ مناسب دارند، منفعل نبودن در مقابل جنگ نرم دشمنان است.

در مقابل جنگ نرم دشمنان، نباید منفعل عمل کرد
آیت‌الله دژکام با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد که نباید در مقابل جنگ نرم دشمنان منفعل عمل کرد و منتظر ماند تا آنان حرکتی را انجام دهند بعد ما پاسخ دهیم؛ بلکه همانند سال‌های اول انقلاب که در مقابل حرکت‌های ظالمانه نظیر رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی، اطلاعیه صادر می‌کردیم، امروز هم در جنگ نرم تهاجمی عمل کنیم.
امام جمعه‌ شیراز همچنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، اشاره و با تأکید بر اینکه در این بیانات ابعاد مختلف مسائل نظام، اسلام و مسلمانان بحث و تفسیر شد، گفت: این بیانات بسیار بسیار محاسبه‌ شده و در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی بود لذا باید مکرر بخش‌های مختلف آن را به یاد مردم آورد؛ هر بخش از این بیانات کتابی علمی است که باید مکرر خوانده شده و یادآور شود.

اطاعت از ولی امر مسلمین جهان کلید پیروز ما در همه ابعاد است
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، گفت: مقام معظم رهبری می‌دانستند که سرانجام برجام چه می‌شود اما این تجربه را لازم داشتیم تا بعضی‌ها که دیر متوجه می‌شوند، با کسب این تجربه، متوجه شوند؛ اطاعت از ولی امر مسلمین جهان کلید پیروز ما در همه ابعاد است اما گاهی می‌خواهیم براساس تحلیل خودمان جلو برویم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مذاکره کنندگان در برجام نیت بدی نداشتند، گفت: آنان می‌خواستند با تحلیل خودشان جلو بروند، مقام معظم رهبری هم پدرانه فرمودند برو و تجربه کن تا خودت ببینی؛ ما باید این تجربه را برای نسل‌های آینده هم حفظ کنیم، اینکه دل بستن به کفار هیچ نتیجه‌ای ندارد.
وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، گفت: دشمنان هرچه را که مسلمانان را به سختی بیندازد، دوست دارند، دشمنی از حرف‌ها و رفتار دشمنان پیدا است؛ امروز اشتباهی را تجربه کردیم که شاید در تحلیل‌های بعضی‌ها بود؛ اگرنه همه علاقه‌مند به نظام مقدس اسلامی هستند.

امروز باید تمام اختلاف‌ها را کنار گذاشت
امام جمعه شیراز تأکید کرد که امروز باید تمام اختلاف‌ها را کنار گذاشت و دست به دست هم داد و با اتکا به توان داخلی، همانگونه که در خرمشهر و در جنگ سخت پیروزی را کسب کردیم، در مسئله‌ اقتصادی هم پیروزی را تجربه کنیم.
آیت‌الله دژکام همچنین به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص مواجهه دولتمردان با اروپا در خصوص برجام اشاره و اضافه کرد: از دولت تقاضا داریم با توجه به تجربه‌ برجام، در خصوص مسئله‌ اروپا، فرمایشات رهبری معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند و تعامل با اروپا در چهارچوبی باشد که ولی امر مسلمین با کمال جدیت اعلام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ شیراز به سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر درس‌های بزرگی برای مردم انقلاب ما داشت و اثبات کرد که اگر همه‌ دنیا هم برعلیه ملتی که خدا با اوست جمع شوند، شکست خواهند خورد.

پیروزی خرمشهر یعنی امروز هم هیچ فشاری موجب یأس مردم ایران نخواهد شد
وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام، امری غیرقابل انجام و باور نزد دشمنان بود، گفت: پیروزی خرمشهر یعنی امروز هم هیچ فشاری موجب یاس و ناامیدی مردم ایران نخواهد شد و هیچ وقت دیگر مردم ایران اشغال خرمشهر را تجربه نخواهند کرد؛ امروز کشور خیلی قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس و دشمن بسیار ضعیف‌تر از آن دوران است.
امام جمعه‌ شیراز با بیان اینکه باید این قدرتمندی را شکرگزار بود، لزوم قدردانی از رزمندگان،‌ ایثارگران و خانواده‌های شهدا را یادآور شد و گفت: رزمندگان،‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران از افتخارات امروز و آینده ایران اسلامی محسوب می‌شوند و ما قادر به جبران زحمات و فداکاری‌های آنان نیستیم.

صندوق قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال در شیراز راه‌اندازی شود
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌ها پیشنهاد داد که در شیراز صندوقی با عنوان قرض‌الحسنه‌ ایجاد اشتغال راه‌اندازی شود و گفت: مردم شیراز در امور خیر همیشه پیشقدم بوده‌اند و شاهد هستیم که با کار خیر شما مردم نجیب و اصیل شیراز، بیمارستان‌های متعددی در این شهر احداث شده است.
وی با تصریح اینکه اقدامات خیرخواهانه‌ مردم شیراز نشان می‌دهد که پای دین و عقیده‌ خود ایستاده‌اند، گفت: یکی از راه‌های خیری که وجود دارد و باید در آن پیشقدم شد، ایجاد قرض‌الحسنه‌ اشتغال است تا جوانی که برای راه‌اندازی یک شغل نیازمند 15 یا 20 میلیون تومان بود و اگر به سراغ بانک برود هرچه کار می‌کند را باید برای فرع بانک پرداخت کند، بتواند با کمک این تسهیلات قرض‌الحسنه، شغلی آبرومند را ایجاد کند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه قرض‌الحسنه برای پرداخت کننده و دریافت کننده برکت دارد چون کار حرامی در آن انجام نمی‌شود، گفت: انتظار از مردم با فرهنگ شیراز این است که بیشتر از پیش اقداماتی را در عرصه‌ی کار خیر انجام دهند تا نمود بیشتری را شاهد باشیم.

لزوم تقویت ساختار ملی و دینی
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر پول خود را در اطاعت خداوند خرج نکنید در معصیت خدا خرج می‌شود و اگر کاری که از دستت بر می‌آید برای مومنی انجام ندهی مجبور می‌شوی برای ظالم انجام دهی، افزود: نگاه عمیق اجتماعی در این حدیث نهفته و آن اینکه اگر ساختار ملی و دینی را تقویت نکنیم، مطمئن باشید که دشمن برما مسلط خواهد شد و ما را مجبور می‌کند که نوکری او را بکنیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به پیشینه‌ 150 سال نفوذ بیگانگان بر ایرن و ملت ایران و خفت و خواری‌های ناشی از آن، گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از دولت و ملت برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی، مبتنی بر این احادث است؛ اگکر همه باه باشید و دست هم را بگیرید، برای هم‌یاری و همراهی داشته باشید، اولین نتیجه‌اش یاری خداوند است.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به دعاهای ماه مبارک رمضان، تاکید کرد که دعای واقعی آن است که اگر خواسته‌ای از خداوند داریم، در رفتار خود آن را نشان دهیم؛ اگر از خداوند می‌خواهیم که گرسنه‌ها سیر شوند و از دست خودمان هم بر می‌آید، گرسنه‌ای را سیر کرده و برهنه‌ای را لباس بپوشانیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس سیاست و اقتصاد خطبه های نماز جمعه سومین حرم اهل بیت ایجاد وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان بود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت، ضمن تجلیل از عملیات مقتدرانه، تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، «هماهنگی میدان و دیپلماسی»، «هماهنگی بین بخش‌های صف و ستاد» و همچنین «دقت بسیار بالا در اجرای عملیات» را از جلوه‌های کم‌نظیر و افتخارآمیز این عملیات برشمرد و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدا، مجاهدت و جانفشانی نیروهای مسلح و هدایت‌های داهیانه و پیامبرگونه رهبری معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و عظمت قرار دارد و با این اقدام غرورانگیز، علاوه بر عملی شدن وعده تنبیه دشمن متجاوز، قلوب تأثر یافته مردم جهان، امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین از جنایات این رژیم متجاوز نیز آرام گرفت.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از ضربه زدن به امنیت مردم و همچنین ضربه خوردن از نیروهای مسلح کشورمان به دنبال ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود، هوشیاری، تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخش‌های اداری و اجرایی کشور را برای خنثی‌سازی چنین توطئه‌هایی خواستار شد و بر اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع اقدامات اقتصادی دولت به منظور حفظ ثبات بازار و اطمینان‌بخشی به فعالان اقتصادی تأکید کرد.

 رئیسی ضمن یادآوری نقش و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق شعار سال و مشارکت‌دهی مردم در جهش تولید، تأکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظفند با گفتمان‌سازی، مشارکت مردم در امر تولید، توانمندسازی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و نهادهای مردمی و همچنین رفع موانع نقش‌آفرینی مردم در تولید و اقتصاد کشور شعار امسال را تحقق ببخشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه هیئت دولت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران که حضور حماسی و بی‌نظیر مردم در راهپیمایی روز قدس را مسئولیت‌آور عنوان کرده بودند، تصریح کرد: دولت و خدمتگزاران نظام، خود را موظف می‌دانند که با تمام وجود، مجدانه، مجاهدانه و زمان‌شناسانه نسبت به پیگیری و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزند شهید طهرانی مقدم: آرزوی پدرم و شهدا محقق شد
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» جلوه‌ افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح کشورمان بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان بود
  • هماهنگی میدان و دیپلماسی جلوه‌ افتخارآمیز عملیات سپاه بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» از جلوه‌های عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیرو‌های مسلح بود
  • تحقق وعده صادق مایه افتخار ایران اسلامی است
  • تشکر مردم از شهید طهرانی مقدم
  • فیلم/ تشکر مردم از شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران