Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:08:55 GMT

اهالی چنارشاهیجان کازرون خواسته خود را بیان کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۹۸۵۴

اهالی چنارشاهیجان کازرون خواسته خود را بیان کردند

شیراز- ایرنا - برخی از اهالی بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون با حضور در مصلای نمازجمعه چنارشاهیجان خواستار تحقق طرح تقسیمات کشوری در مورد کازرون شدند.

به گزارش ایرنا، این افراد با توجه به شعارهایی که می دانند خواستار ایجاد شهرستانی جدید متشکل از چنار شاهیجان و کوهمره نودان بودند که طرح آن در وزارت کشور درحال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کوتاه که توسط برادر یکی از شهدا در نمازجمعه قائمیه (چنارشاهیجان) قرائت شد اعلام کرد: هرگونه تجمع به صلاح نیست و موجب سوء استفاده می گردد.
در این بیانیه گفته شده است:مردم باید مسیر مطالبات را از طریق قانونی از مسئولین بخواهند.من در حال پیگیری موضوع هستم.
رضازاده اعلام کرد: ازهمه شهروندان تقاضا دارم با حفظ آرامش اجازه سوء استفاده را به هیچ احدی ندهید و در شرایط کنونی مواظب نفوذ افراد غیرمسئول و فرصت طلب باشید.
امام جمعه بخش چنارشاهیجان هم، پنجشنبه(دیروز) در اطلاعیه ای ازمردم چنارشاهیجان وکوهمره خواسته بود که ازتجمع خودداری کنند.
حجت الاسلام حسین انصاری در این اطلاعیه نوشته بود: با توجه به فراخوان دشمنان اسلام و منافقین و نیروهای ضد انقلاب جهت ضربه زدن به پیکره این نظام و سوء استفاده از فضای ملتهب شهرستان، همچون گذشته با متانت و بردباری از هرگونه تجمع خودداری گردد.
وی افزوده بود: مطالبات خود را از مجاری قانونی و با اعتماد به مسئولان استانی و کشوری پیگیری کنید.
تجمع اهالی چنارشاهیجان بدون بروز مشکل برگزار شد و خاتمه یافت.
طرح موسوم به تقسیم کازرون مدت ها پیش مطرح و آبان 96 در محافل شهرستان کازرون علنی شد که طبق آن اعلام شد دو بخش کوهمره نودان و چنار شاهیجان از کازرون منفک خواهد شد و شهرستان جدید کوه چنار شکل می گیرد.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهر کازرون 21 اردیبهشت 97 در خطبه های نماز جمعه این شهر از برخی سایت ها و افراد در دامن زدن به شایعه درباره مسائل این شهرستان انتقاد کرد و گفت: عده ای با طرح موضوع ها و شایعه های جدید به دنبال اختلاف افکنی در این شهرستان هستند، موضوعی که خواهان پایان یافتن آن هستیم.
استاندار فارس در سفر 13 اردیبهشت خود به شهرستان کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داد که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان کوه چنار با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.
اسماعیل تبادار اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات، مناطقی همچون امامزاده سید حسین (ع) و آثار تاریخی بیشابور از ابتدا در طرح تقسیمات کشوری جدید در محدوده شهرستان کازرون بود و برنامه ای برای جدایی این مناطق از این شهرستان نبوده است.
استاندار فارس گفت: با توجه به خواسته مردم کازرون در زمینه جدانشدن دشت برم و انارستان از این شهرستان، طرح تفکیک شهرستان برای انجام اصلاحات مورد نظر مردم بازگشت داده شد.
دلیل مخالفت برخی با طرح تقسیم، اعتقاد این افراد به این موضوع است که قرار است بخش های حیاتی کازرون از آن جدا شود. همان مناطقی که استاندار فارس از آن ها نام برد و گفت چنین نیست.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
7372/ 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تقسيمات كشوري كازرون چنارشاهيجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد