Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از حملات مکرر جنگنده هاي سعودي به صعده و ادامه جنايت آنها عليه مردم يمن حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جنگنده هاي متجاوز آمريکايي سعودي در ساعت هاي گذشته 21 بار به مناطق مختلف در استان صعده حمله کردند.
خبرگزاري رسمي يمن (سبأ) گزارش داد جنگنده هاي دشمن 16 بار به منازل و مزارع شهروندان در مناطق مختلف از شهر مرزي باقم حمله کرده و خسارت هاي سنگيني وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين منبع آگاه تصريح کرد که هواپيماهاي دشمن 4 بار به وادي آل ابو جباره در شهر کتاف حمله کرده و اقدام به گشت زني مداوم کردند.
همچنين به شهر "مجز" حمله کرده و 5 نفر را به شهادت رسانده يا مجروح کردند.
10 نفر در حمله جنگنده هاي سعودي به صحرانشينان صعده يمن شهيد و زخمي شدند.
به گزارش تلويزيون المسيره شمار نهايي شهداي حمله جنگنده‌هاي متجاوز سعودي آمريکايي به چادر‌هاي صحرانشينان در منطقه الحجر در استان صعده يمن به شش نفر رسيد و چهار نفر نيز در اين حمله زخمي شدند.
در همين حال العالم گزارش داد حملات متجاوزان سعودي به مناطق مختلف يمن سيزده شهيد و ده زخمي به جاي گذاشت.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، در سلسله حملات هوايي متجاوزان سعودي به استان‌هاي صعده، حديده و تعز در يمن، سيزده نفر شهيد و ده نفر ديگر زخمي شدند.
منابع محلي اعلام کردند متجاوزان يک مزرعه را در منطقه بيت الفقيه در حديده هدف قرار دادند که طي آن شش شهروند يمني به شهادت رسيدند و چهار نفر ديگر نيز زخمي شدند.
در حمله هوايي جنگنده‌هاي متجاوز سعودي به صعده نيز شش نفر شهيد و چهار نفر ديگر نيز زخمي شدند.
يک شهروند يمني همه در حمله سعودي‌ها به يک منزل در تعز به شهادت رسيد و يک نفر نيز زخمي شد.

پاسخ نيروهاي مشترک يمني به متجاوزان سعودي
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ يگان موشکي نيروهاي مشترک يمني يک پايگاه نظامي سعودي را در استان نجران در جنوب عربستان با موشک بالستيک بدر يک هدف قرار دادند.
خبر ديگر اينکه شماري از نظاميان سعودي و مزدوران متجاوز امروز جمعه در حمله نيروهاي يمني به مواضع آنها در جوف و ضالع به هلاکت رسيده يا مجروح شدند.
در جوف يک منبع نظامي يمني تأکيد کرد که ارتش و کميته هاي مردمي يمن به مواضع مزدوران در جبهه حام در شهر المتون حمله کرده و شماري از آنها را کشته يا مجروح کردند.
در منطقه الضالع نيز نيروهاي يمني با حمله به مواضع مزدوران در جبهه يعيس در مريس شماري از آنها را کشته يا مجروح کردند.
گفتني است ارتش و کميته هاي مردمي پيش از اين يک خودروي حامل اسلحه متعلق به متجاوزان را در جبهه المهاشمه در شهر خب و شعف در جوف منهدم کرده بودند.
ارتش و نيروهاي مردمي يمن با دفع حمله ارتش عربستان و مزدوران وابسته به آن در سپيده دم امروز جمعه به سمت منطقه جمارک حرض در اطراف جيزان، خسارت هاي سنگيني به آنها وارد کردند.
يک منبع نظامي يمني گفت که در اين عمليات 13 خودروي نظامي و زرهپوش سعودي منهدم شده يا از کار افتادند.   
همچنين حمله مزدوران سعودي به منطقه شمال صحراي ميدي به رغم برخورداري از پشتيباني هوايي، دفع شد.
در جيزان نيز نيروهاي يمني حمله مزدوران سعودي به منطقه الرمضه را دفع کردند.

گزارش تکان دهنده از جنايت ائتلاف سعودي در صعده
شوراي حقوق و آزادي هاي يمن، شمار تلفات انساني حملات هوايي ائتلاف سعودي به استان صعده در شمال يمن را بيش از 6734 شهيد و زخمي اعلام کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين؛ يک نهاد حقوق بشري يمني آماري تکان دهنده از جنايت هاي ائتلاف سعودي در استان صعده در شمال يمن منتشر کرد. شوراي حقوق و آزادي هاي يمن، شمار تلفات انساني حملات هوايي ائتلاف سعودي به استان صعده در شمال يمن را بيش از 6734 شهيد و زخمي اعلام کرد.
علي المتميز رئيس اين شورا گفت: "پرونده 1680 شهيد در اين استان ثبت شده است و پرونده شماري از شهدا نيز به دلايلي مختلف ثبت نشده اند. همچنين نام 5054 نفر نيز به عنوان مجروح ثبت شده است و همه اين شهدا و مجروحان از غيرنظاميان هستند. در اين حملات بيش از 51 مرکز بهداشتي و 120 مدرسه نيز در استان صعده هدف قرار گرفته و قابليت استفاده ندارند".

به صدا درآمدن زنگ خطر وقوع فاجعه انساني در يمن
محاصره مردم يمن، فجايع انساني به بار آورده و بخش هاي بهداشت و درمان و تامين مواد غذايي مردم اين کشور را با مشکلات عديده اي روبرو کرده است.
در سکوت سازمان هاي انساني بين المللي ، کشورهاي متجاوز به يمن همچنان به ادامه محاصره  خود ضد مردم اين کشور ادامه مي دهند.
تلويزيون الميادين به نقل از سازمان ملل متحد اعلام کرد ؛ حدود هشت ميليون و چهارصد هزار يمني با خطر گرسنگي روبرو هستند و اگر شرايط بهبود نيابد ده ميليون يمني ديگر با اين خطر روبرو خواهند شد.
سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودي و چند کشور عربي و دولت يمن خواست واردات غذا و سوخت را از طريق بنادر تجاري تقوت کنند. سازمان ملل افزود منازعه يمن به تازگي با افزايش محدوديتها بر فعاليتهاي بشردوستانه و کاهش واردات تجاري تشديد شده است.
سازمان ملل اعلام کرد بازرسي هاي ائتلاف به فرماندهي سعودي باعث از بين رفتن اعتماد شرکتهاي حمل و نقل شده است. سازمان ملل همچنين از کاهش واردات مواد غذايي تجاري از طريق بنادر يمن به اين کشور در سواحل درياي سرخ ابراز نگراني کرد.
به گزارش رويترز مارک آندرو لوکاک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه گفت درگيري در يمن طي هفته هاي اخير تشديد شده و اين موضوع محدوديت هايي بر اقدامات بشردوستانه اعمال کرده و باعث کاهش واردات کالاهاي تجاري ضروري به اين کشور شده است.
در همين حال شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد، اوضاع انساني در الحديده در سواحل يمن مشرف به درياي سرخ به سبب محاصره اي که آمريکا و عربستان سعودي بر يمن اعمال کرده اند زنگ خطر وقوع فاجعه اي انساني را به صدا در مي آورد.
ايهاب الاسعد گزارشگر شبکه در گزارشي با اشاره به محاصره يمن که از سه سال پيش ادامه دارد گفت: اين محاصره فجايعي انساني به بار آورده و بخش هاي بهداشت و درمان و تامين مواد غذايي را با مشکلات عديده اي روبرو کرده است.
هزاران يمني در منطقه الحديده با رنج هاي فراواني زندگي مي کنند تا جايي که پيدا کردن يک تکه نان به مشکلي عظيم تبديل شده است.
يکي از فعالان بخش درمان ميگويد: مادران و کودکان با سوء تغذيه دست و پنجه نرم ميکنند. بيماري هاي مختلف شيوع پيدا کرده است.
در ادامه گزارش آمده است: با وجود درخواست سازمان هاي انساني بين المللي براي کمک رساني فوري به يمن، کشورهاي متجاوز همچنان به ادامه محاصره اصرار مي کنند.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند