Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه سنندج از برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرصتی برای بهره مندی بیشتر از فیوضات رمضان است.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، چهارم خردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با تقدیر از خدمات ستاد دیه استان در کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد  اظهار کرد: فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان، هم موجب شادی خانواده های آنان و و هم  خشنودی خداوند متعال را  بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرصتی برای بهره مندی بیشتر از فیوضات رمضان است.

امام جمعه سنندج بیان کرد: در این راستا مسلمانان روزه دار باید از فرصت ایجادشده در این ماه مبارک برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان استفاده کرده و در این کار خداپسندانه مشارکت کنیم.

وی با تأکید برمشارکت بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه افزود: نیاز است مردم و به ویژه افراد توانگر در این کار خیر مشارکت بیشتری کرده و هرچه زودتر زمینه آزادی این افراد را فراهم کنند.

ماموستاخدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات قران در مورد وجوب روزه ماه رمضان بیان کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم امر پروردگار و پیامبر (ص) را اطاعت کرده و نسبت به این واجب الهی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه سلامتی جسم و روان از دیگر فواید مهم روزه‌داری است، یادآور شد: ادای فریضه روزه در ماه رمضان نوعی ترس و ایمان به خدا و روز قیامت را در انسان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی می‌گوید نه مدیران و نه معاونان و اعضای ما حقوقی دریافت نمی‌کنند. در پی آن هستیم در دهه کرامت خیرینی جهت آزادی زندانیان زن پیدا کنیم. همچنین با افزایش اعتبارات،‌ توانایی اعزام زائراولی‌های بیشتری به حرم رضوی خواهیم داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در نشست خبری آن کانون که با موضوع فعالیت‌های خادمان رضوی در ایام دهه کرامت برگزار شد، گفت: شما قبلاً اگر قصد داشتید خادم امام رضا علیه‌السلام شوید، باید مدت‌ها در صف انتظار می‌ایستادید، اما با تدبیری که رهبر معظم انقلاب داشتند، بنا شد دامنه خادمان رضوی در قالب خادمان فرهنگی و ... در سراسر کشور گسترش یابد. به این صورت که افراد به صورت داوطلبانه خادم امام رضا علیه‌السلام می‌شوند و به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند. اکنون 30 هزار خادمیار فقط در تهران داریم که 17 هزار نفر آنها فعالند.

خادمیاران آران و بیدگلی بیش از 2 میلیارد ریال محرومیت‌زدایی کردند

وی با اشاره به اینکه این کانون زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی تعریف شده است، افزود: در بین خادمیاران پزشک و مهندس و تعمیرکار و بنا و هر عرصه‌ی خدمتی موجود است. به عنوان نمونه دندانپزشکانی هستند که ماهانه به نیت امام رضا علیه‌السلام افراد بی‌بضاعت را درمان می‌کنند و یا افرادی هستند که خانه‌هایی که نیاز به مرمت ضروری دارند، اما سرپرستان آنها هزینه مرمت را ندارند، مرمت می‌کنند. توزیع بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌های دیگر کانون خدمت رضوی است.

براتلو اشتغال‌زایی را از اهداف مهم کانون خدمت رضوی دانست و گفت: در این راستا وام‌هایی در اختیار خانواده‌های محروم قرار می‌دهیم و آنها کار تولید انجام می‌دهند. وقتی هم متوجه شدیم که با مشکل فروش مواجهند،‌ برای آنها بازارچه عرضه محصولات را در ایام دهه کرامت در نظر گرفتیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران اساس کار کانون را اقدام فرهنگی دانست و افزود: مسئله فرهنگ رأس امور است؛ چرا که اگر مردم با فرهنگ رضوی آشنا شوند، فقیری باقی نمی‌ماند. باید فرهنگ رضوی را معرفی کنیم. در این راستا در اربعین حضور فعالی در مرز و مسافت بین نجف تا کربلا داشتیم. یا پرچم امامر ضا علیه‌السلام نزد خانواده شهدا بردیم و آن خانواده محترم به برکت این پرچم روح تازه‌ای گرفتند و نشاط یافتند.

وی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی کانون خدمت رضوی را اعزام زائراولی‌ها معرفی کرد و گفت: هر ساله حدود 50 اعزامِ زائراولی به حرم امام رضا علیه‌السلام داریم که البته با خیّری که امسال پیدا شد،‌ این تعداد در سال جدید افزایش می‌یابد. این زائر اولی‌ها را مساجد و مدارس و معتمدین محله به ما معرفی می‌کنند و کانون به حسب اعتمادی که دارد، این عده از مؤمنان را در لیست زائران قرار می‌دهد.

450 زائر اولی از 9 استان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند + تصویر

براتلو درباره برنامه‌های آن کانون در ایام دهه کرامت گفت: برگزاری جشن‌های ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه‌السلام در شهرستان‌های استان، احتزاز پرچم متبرک به حرم امام رضا علیه‌السلام توسط هزاران خادمیار در تپه‌های عباس‌آباد، حضور فعال در نمایشگاه کتاب و اعطای 8 هزار و 888 کتاب به مناطق محروم از اقدامات ما در ایام دهه کرامت است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران  درباره روندِ عضویت در خادمیاری امام رضا (ع)‌ گفت: کسانی که علاقه‌مند به حضور در بخش خادمیاری هستند، می‌توانند به دفاتر استانی رجوع کنند و یا با شماره تماس 66466958 021 و 66409559 021 تماس بگیرند. افراد ابتدا جزو یاوران رضوی می‌شوند و بعد طی فرآیندی تبدیل به خادمیار می‌شوند.

وی درباره اقدام آن کانون در راستای آزادی زندانیان گفت: تاکنون با کمک خیرین توفیق پیدا کردیم 535 زندانی را آزاد کنیم و اکنون هم در ایام دهه کرامت به دنبال اعتباراتی برای آزادی زندانیان زن هستیم. خیرینی که می‌توانند در این راستا ما را یاری کنند، با ما در ارتباط باشند.

براتلو درباره عضویت خبرنگاران در جرگه خادمیاران رضوی گفت: خبرنگارانی که علاقه به عضویت در خادمیاران را دارند، ما به شدت استقبال می‌کنیم؛ چرا که بسیاری از فعالیت‌های کانون انعکاس رسانه‌ای ندارد؛ در حالی که نه مدیران و نه معاونان و اعضای ما حقوقی دریافت نمی‌کنند و به خاطر امام رضا علیه‌السلام به این کار مشغولند. ما فردی اعدامی داشتیم که خانواده مقتول نه وساطت کسی را برای جلب رضایت قبول می کردند و نه دیه‌ای می‌گرفتند؛ اما به واسطه بردن پرچم حرم امام رضا علیه‌السلام، پدر مقتول رضایت داد.

وی افزود: خبرنگاران همچنین می‌توانند در جذب خیرین کمک‌یار کانون باشند تا از این طریق بتوانیم خدمات بیشتری به مؤمنان ارائه دهیم و افراد بیشتری را به حرم امام رضا علیه‌السلام اعزام کنیم. در هر صورت هر کسی به اندازه وسع خود می‌تواند یا جزو خادمیاران باشد و یا کمک‌های مالی به کانون کند. در این باره می‌توانند هزینه مدنظر را به حساب آستان قدس با شماره حساب 5853377093 و یا شماره کارت 6104337758886772 واریز کنند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها