Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی روز پنج شنبه در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه برگزاری اربعین نیاز به عشق و علاقه قلبی دارد نه اقدامات سازمانی، اظهار کرد: مردم به صورت خودجوش در این مراسم اعتقادی شرکت می‌کنند و وظیفه ما تسهیل این جریان است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت وظیفه ساماندهی حضور مردم در این عرصه را دارد، افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که زائرین لرستان راحت‌تر از دیگر مناطق در این مراسم شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ها و بیان اینکه در اسرع وقت مهمترین اشکالات و نقاط قوت سال قبل مشخص شود،تصریح کرد: پیشنهادات این کارگروه‌ها پس از جمع بندی در این ستاد مطرح شود تا بتوانیم تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زائرینی که از لرستان گذر می‌کنند، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولتی آمادگی ساماندهی و ایجاد خدمات اداری را داشته باشند و باید امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی را برای آنان مهیا کنیم.

خادمی بر لزوم مدیریت موکب‌های شهرستان‌های استان توسط فرمانداری‌ها تاکید کرد و با اشاره به موکب‌های مهران و دیگر مناطق مرزی ،افزود: امسال برای اقدامات عمرانی در این مناطق اعتبار و ردیف تعریف شده است و دیگر تعهدی برای فعالیت‌های عمرانی در مناطق مرزی نداریم.

وی با اشاره به دستورالعمل ستاد اربعین مبنی بر تمرکزگرایی ،یادآورشد: برای جمع‌آوری نذورات و هدایا باید یک حساب متمرکز به مردم معرفی و همه نظام هزینه‌ای زیر نظر ستاد اربعین انجام شود.

خادمی  با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی و اجرا باید تحت نظارت این ستاد باشد، عنوان  کرد: سازمان تبلیغات، حج و زیارت، اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد ایلام در این زمینه دارای ظرفیت خوبی هستند و باید متولیان اصلی این کار اعتقادی و فرهنگی آنان باشند.

وی برافزون بر تمرکز مالی به تجمیع فیزیکی موکب‌ها نیز تاکید کرد وافزود: در شهر‌های کربلا و نجف برای تعداد موکب‌ها باید با تصمیم این ستاد مجوز صادر شود.

خادمی با اشاره به اسکان و پذیرایی روزانه ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی توسط ستاد اربعین لرستان بر لزوم ساماندهی و مدیریت جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط ستاد اجرایی اربعین ،گفت: لرستان از حیث خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین، جایگاه ویژه‌‌ای در سطح کشور دارد.

وی  بر تسهیل‌گری به زائرین در اربعین حسینی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین استان تاکید کرد و افزود: برای زائرینی که از مسیر لرستان عبور می‌کنند، زیرساخت‌ها و امکانات لازم خدمت‌رسانی فراهم شود.

خادمی  با اشاره به بررسی مشکلات و کمبودهای خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) توسط کمیته اجرایی ستاد اربعین ،یادآورشد: فعالیت‌های ستاد اربعین با محوریت مردم باشد چراکه آنان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، توسط گروه‌های مردمی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های عمرانی مناسبی توسط لرستان در استان ایلام انجام شد.

خادمی بااشاره  به تصویب ردیف بودجه‌ای جهت مرایم اربعین به استان‌های مرزی ،گفت : ستاد اربعین لرستان در مراسم امسال، روزانه به پنج هزار نفر در مهران و ۱۰ هزار نفر در عراق خدمات‌رسانی خواهد کرد.

استاندارلرستان  با تاکید بر لزوم ساماندهی و مدیریت جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط ستاد اجرایی اربعین یادآورشد: لرستان از حیث خدمت به زائران اباعبدالله‎الحسین(ع) در ایام اربعین، جایگاه ویژه‌‌ای در سطح کشور دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد بهداشتی و درمانی دولت عشق و علاقه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی