Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : مسئول غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد گفت: نگاه امروز جامعه به امر به معروف متاسفانه نگاه صحیحی نیست و بیشتر بر حوزه نهی از منکر این فریضه تاکید می‌شود، در صورتی که خود امر به معروف دعوت به خوبی‌ها است.

ماهان صفایی ،  در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، با بیان اینکه ما در امر به معروف و نهی از منکر بیشتر باید بر حوزه امر به معروف آن تاکید کنیم، اظهار کرد: امروزه جامعه ما دچار یک بی تفاوتی عمومی نسبت به موضوعات مختلف شده است و این امر عاملی شده که ما در مسائل مختلف مانند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خیلی حرف یکدیگر را قبول نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اینکه اگر ما امر به معروف را به درستی بیان و اجرا کنیم قطعا برکات آن نصیب همه افراد جامعه خواهد شد، بیان کرد: امر به معروف شامل سه قسم است، ابتدا با رفتار این عمل را انجام می‌دهیم اگر فرد مورد نظر قانع نشد با گفتار وارد عمل می‌شویم اگر باز هم قانع نشد به مراجع ذی صلاح واگذار می‌شود و به هیچ عنوان خودش وارد عمل نمی‌شود. مسئول غرفه ستاد امر به معروف و  نهی از منکر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: این نکات مهم باید به کسانی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهند تذکر داده شود. گروه‌های امر به معروف، در تمام  کشور و استان تنها گروه‌هایی هستند که همراه خود هیچگونه ادواتی ندارند و فقط با تذکر وظیفه خود را انجام می‌دهند. صفایی اضافه کرد: به عنوان مثال در سال جاری  و سال گذشته 10ها  هزار شاخه گل به بانوان اهدا شد بدون اینکه هیچگونه تذکری اعمال شود. وی با بیان اینکه در استان ما حدود 40 هزار نفر در برنامه خود قرار دادیم تا مساله امر به معروف و نهی از منکر را آموزش ببینند و در گروه‌های امر به معروف فعال شوند، گفت: همچنین  در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه و... شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و فعال هستند. مسئول غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد اظهار کرد: من فکر می‌کنم در چندسال آینده اتفاقات خوبی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان رخ دهد. ما در سطح و در تمام شهرستان‌های خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادیم و 95 از ادرات ما شوراهای خود را تشکیل دادند، تاکنون چندین دوره آموزشی را با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شده است. صفایی در بخش دیگر از این گفت‌وگو و عنوان کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به فعالیت‌های اجتماعی که صورت می‌گیرد، یکی از واجبات الهی است امسال تصیم براین شد در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت حضور پیدا کند. وی افزود: در این غرفه ضمن معرفی محصولات توحیدی ستاد استان، بخشی از طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای ستاد هم معرفی می‌شود و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد. صفایی عنوان کرد: برای این موضوع ساز و کارهایی را با استفاده از نظرات اساتید و حوزویان تعریف کردیم و موضوع آموزش عمومی یکی از مباحثی که ثبت نام آن  در غرفه صورت  می‌گیرد نیز مدنظر ما است و همه مردم در سطوح و قشرهای مختلف می‌توانند در این دوره‌ها که شامل آموزش عمومی، مقدماتی و پیشرفته است، شرکت کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: احیای امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ باقری گفت: امروز دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان برگزار و موضوعات مختلف حول این موضوع مطرح شد. 
او افزود: در این نشست گزارش تحقق مصوبات دستگاه‌ها در طول سال گذشته، گزارش اجرای طرح نور که از روز شنبه در استان و کشور اجرا شده در این جلسه مطرح شد. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها فرماندهی انتظامی استان را در اجرای موفق این طرح همراهی و همیاری کنند. 
باقری با تأکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌ها بر تحقق مصوبات ستاد تأکید کرد: شهرداری اراک و اطاق اصناف در فضاسازی داخل مجتمع‌های تجاری، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توجه بیشتری داشته باشند. 
او تصریح کرد: مقرر شد دستگاه‌هایی که در تحقق مصوبات ستاد عفاف و حجاب موفقیت چندانی نداشتند تذکر جدی دریافت کنند تا بتوان در سال جاری با همراهی همه دستگاه‌ها موفقیت بیشتری در زمینه حل این مسئله داشت. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی افزود: اگر بعد از کار‌های تبیینی و ترویجی و تذکرات، همراهی صورت نگیرد به عنوان آخرین اقدام، پلمپ بعضی مراکز نیز صورت خواهد گرفت. 
استاندار مرکزی در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۱ در این زمینه با تنش مواجه شدیم که این فضا به سمت و سوی خوبی نرفت و دشمن هم در این زمینه به دنبال سوء استفاده بود.
مخلص الائمه به تقویت استحکام خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال شبه افکنی در فکر و ذهن زنان در جامعه است تا این استحکام در جامعه را از بین ببرد.
او با اشاره به طولانی بودن اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در جامعه گفت: هنوز هم این موضوع یه یک تصمیم نهایی منجر نشده است.

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف