Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کمیته بخش فضای مجازی، رسانه و آثار دیجیتال برخلاف سال های گذشته با یک شکل متحد و منسجم توانسته فعالیت های بهتری را به مخاطبان ارایه کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بخش رسانه و فضای مجازی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با طرح ها و ایده های جدید کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، برای اولین بار در ادوار نمایشگاه قرآن کریم شاهد یک پاویون منسجم و یک شکل برای بخش رسانه و فضای مجازی هستیم. این امر باعث شده است که از فعالیت های متفرقه و غیرمنسجم که در دوره های پیشین شاهد آن بودیم، جلوگیری شود.

یکی دیگر از ابداعات امسال این بخش استفاده از طرح ها و ایده های نو و جدید و به دور از تکرارهای گذشته است. در واقع حضور یکپارچه و متمرکز در این دوره حس رقابت بین بخش رسانه و فضای مجازی را بالا برده است و از این رو شاهد فروش محصولات دیجیتال به شکل مطلوب تری هستیم.

گفتنی است، در این بخش فعالیت ها به شکل مطلوب تری در فضای رسانه ای به نمایش بگذارند و این اتفاق کمک می کند دانش بخش رسانه ای در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بسط و گسترش پیدا کند.

در بخش فضای مجازی نیز علاقه مندان می توانند اپلیکیشن ها، نرم افزارها، سایت ها و ... مشاهده کنند. در واقع در این فضا سعی شده است عموم مردم با آسیب ها و همچنین فرصت هایی که فضای مجازی می تواند برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کند به نمایش گذاشته شود. در واقع فضای مجازی سالم به عنوان یک طرح برای تمامی خانواده ها به نمایش درمی آید و آنها نیز بدانند که می توان استفاده مناسب از فضای مجازی را مدیریت کرد.

یکی از نکات قابل توجه در بخش فضای مجازی وجود دو اپلیکیشن با موضوعات محتوایی و مفهومی در قالب آسیب ها و فرصت ها در فضای مجازی است که علاقه مندان می توانند به صورت ویژه از این دو بخش در نمایشگاه قرآن کریم بهره لازم را ببرند.

در خصوص این دو اپلیکیشن می توان آموزش صحیح خوانی قرآن و تمرکز بر روی آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن اشاره کرد.

بخش پایانی محصولات فضای مجازی قسمت فروش متمرکز محصولات قرآنی است. در این بخش علاقه مندان می توانند تمامی اطلاعات تفصیلی، موضوعی و تفکیکی تمامی محصولاتی را که از سال های گذشته تا به امروز تولید شده است را مشاهده کرد زیرا در این بخش تمامی محصولات تولیدی گذشته تا به امروز در قالب یک طرح برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خردادماه همزمان با 19 ماه رمضان از ساعت 17 تا 24 بامداد در مصلی تهران برگزار می شود.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان دولت نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه قرآن مجلس مسجد حسن روحانی مصلی تهران مصلی تهران نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند