Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طهمورث فتاحی با بیان اینکه در طول ۵ سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری جهش خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی داشته است گفت: طی این مدت شاهد رشد ۲ برابری این صنایع در استان بودیم.

وی افزود: هم اکنون ضایعات بخش کشاورزی در کل کشور ۳۰ درصد و این میزان در چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سالانه از مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان، حدود ۸۰۰ هزار تن فرآوری می‌شود.

فتاحی با اشاره به راه‌اندازی اولین کارخانه پرتودهی گاما در چهارمحال بختیاری در آینده نزدیک ادامه داد: با افتتاح این کارخانه، ضایعات محصولات کشاورزی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر این استان با تولید حدود ۴۰ درصد از خوراک آبزیان مورد نیاز کشور، یکی از قطب‌های تولید این محصول به شمار می رود.

فتاحی افزود: در سال گذشته، ۶ هزار و ۵۰۰ تن خوراک آبزیان از چهارمحال بختیاری، به کشور‌های افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکیه صادر گردید.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون رتبه دوم تولید شیر در کشور را نیز داراست که پیش از ۷۰ درصد شیر تولیدی استان به سایر محصولات و فرآورده‌ها تبدیل می‌شود.

فتاحی همچنین گفت: در سال گذشته ۵۲۰ تن شیر خشک نوزاد در این استان تولید و به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه، چین و آلمان صادر شد.

انتهای پیام/ز

ضایعات  ۲۰ درصدی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزرات جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

بهنام خسروی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین مشکلات طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسوولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خسروی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری