Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره الزامات پذیرش معلمان برای اعزام به خارج از کشور اظهار کرد: امسال 17 هزار و 300 نفر متقاضی برای ورود به مدارس خارج از کشور بودند که از این تعداد هزار نفر برای مرحله دوم انتخاب خواهند شد، 10 خرداد نتیجه این آزمون تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ مصاحبه‌های تخصصی را برای معلمان از نظر تسلط به زبان خارجی و ویژگی‌های فردی و اجتماعی در نظر گرفتیم چرا که این افراد کارگزاران فرهنگی در محیط بین المللی هستند.

کریمی تصریح کرد: انتظار داریم معلمان در مدارس خارج از کشور به عنوان آینه فرهنگی و اجتماعی ایران ظاهر شوند و ظرفیت‌های کشور را در محیط‌های بین المللی به نمایش بگذارند علاوه بر آن موظف هستند تا تجربیات خودشان را منعکس کنند.

زمان اعزام  معلمان به مدارس خارج از کشور

درباره زمان اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: پیش از شروع سال تحصیلی یعنی اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه اعزام معلمان را انجام خواهیم داد البته افرادی که دوره‌های گذشته برای اعزام باقی ماندند در اولویت قرار دادند.

تحصیل 433 هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران

وی درباره تحصیل اتباع خارجی در مدارس ایرانی کرد: 463 هزار دانش آموز اتباع داریم که از این تعداد 433 هزار دانش آموز افغانی هستند.

کریمی افزود: شرایط برخی از افراد درحدی است که حتی توانایی خرید لوازم تحریر و امکانات اولیه برای تحصیل را ندارند بنابراین برای تأمین این هزینه‌ها هم وارد عمل شدیم البته از مجامع بین المللی می خواهیم تا به وظایف خود عمل کنند و در تأمین پوشش تحصیلی و امکانات لازم برای این منظور به اتباع خارجی کمک کنند.

با اشاره به اینکه سال آینده هم پوشش تحصیلی کامل اتباع خارجی را در دستور کار داریم، اظهار کرد: چالش‌های فرهنگی در این حوزه وجود دارد، چرا که به لحاظ کمبود امکانات خانواده‌های اتباع دانش آموزان ایرانی نسبت به پذیرش این دانش آ‌موزان در کنار خود مقاومت‌هایی دارند؛ بنابراین باید امکانات لازم برای تحصیل اتباع را در اولویت قرار دهیم که البته برای تحقق این هدف علاوه بر مجامع بین المللی از حمایت‌های خیرین بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم. در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد، چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تاثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزار‌هایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی نیز گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبود‌هایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند