Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تاکید به اینکه «خبرگزاری ها با ظهور فناوری های تازه‌ به چالش کشیده نمی‌شوند»، گفت که خبرگزاری ها تنها زمانی با چالش مواجه می‌شوند که نتوانند از این فن آوری ها استفاده و خود را با فضای جدید هماهنگ کنند.

هاشمی به دعوت رسمی همتای روس خود در اجلاس بین المللی خبرگزاری ها و رسانه های جهان که همزمان با همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس عصر دیروز( پنجشنبه) با عنوان «آینده رسانه ها در مواجهه با چالش های جدید» برگزار شد.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: زمانی که مارشال مک ‌لوهان در سال 1962 عبارت دهکده جهانی را برای نخستین بار به کار برد، بسیاری نمی‌توانستند نقش برجسته رسانه در ایجاد چنین دهکده‌ای را تصور کنند، اما او به ‌خوبی از این نقش آگاه بود و درست به همین دلیل بود که دو سال بعد، جمله معروف «رسانه، پیام است» را ابداع کرد. 

هاشمی تصریح کرد که معنای این جمله به زبان ساده‌تر این است ، « اگرچه رسانه در خودِ خبر، نقش اصلی را ندارد ؛ اما در انتقال پیام توسط خبر، نقش محوری ایفا می‌کند». 

وی اظهار داشت: با فراگیر شدن اینترنت و رسانه‌های جدید و استفاده میلیاردها نفر از مردم دنیا از فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، وایبر و اسکایپ، اکنون جهان کوچک‌تر شده است و ایده مشهور دهکده جهانی از حالت کلیشه‌ای خارج شده و صورت واقعیت به خود گرفته است. 

** نقش پیام در افکار عمومی

مدیرعامل ایرنا گفت: پیام‌ها بر افکار عمومی و عملکرد جوامع اثر می‌گذارند و هرجا که پای اقدام جمعی در میان باشد، قدرت‌های سیاسی نیز وارد عرصه می‌شوند و بنابراین، تعجبی ندارد که شاهد سرمایه‌گذاری کلانِ کشورها در عرصه رسانه باشیم. 

هاشمی افزود: زمانی، رسانه‌های غربی عمدتا با استفاده از زبان انگلیسی بر جریان‌های خبری حکمرانی می‌کردند اما امروز بسیاری از رسانه‌هایی که در اردوگاه غرب نیستند هم با همان استانداردها و ابزاری که در دست اکثریتِ مخاطبان است و حتی به همان زبان انگلیسی اطلاع‌رسانی می‌کنند و موفق هم بوده و هستند.

وی در ادامه سخنان خود با ذکر مثالی اضافه کرد:در جلب توجه افکارعمومی جهان و به‌ویژه مردم سوریه و عراق به اهمیت مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراط ‌گرا، رسانه‌های مستقل و یا ناهماهنگ با جریانِ غرب بیشترین سهم را داشتند.

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد که اگر چنین نبود، مبارزه با افراط‌ گرایی و تروریسم حداقل تا زمان حمله‌های داعش به کشورهای اروپایی و مواجهه اروپا با بحران پناهندگان، در کانون توجه رسانه‌های غالب در غرب نبود. 

** اقبال عمومی به شبکه های اجتماعی

هاشمی با بیان اینکه « در سال‌های اخیر شبکه های اجتماعی به عنوان یک رسانه با اقبال عمومی مواجه شده اند»، خاطرنشان کرد: برخی از نخبگانِ جوامع و حتی اهل رسانه، در مواجهه با این ابزار نوین، تردید دارند و بعضی حتی به آن پشت می‌کنند. 

وی تصریح کرد: با این حال، شبکه‌های اجتماعی، امروزه جایگاه خود را به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی در جهان تثبیت کرده‌اند.

مدیرعامل ایرنا اظهارداشت:در یک بازی تنیس و در مواجهه با توپی که از طرف رقیب می‌آید، بدترین استراتژی این است که به توپ پشت کنیم در حالی که احتمالا بهترین راهبرد این است بکوشیم توپ را با دقت و در مکان مناسب به زمین حریف برگردانیم. 

هاشمی با بیان اینکه « عده‌ای هم اعتقاد دارند شبکه‌های اجتماعی، چالشی حیاتی برای خبرگزاری‌های حرفه‌ای هستند»، گفت که البته این دیدگاه « فناوری‌های نوین، خبرگزاری‌ها را با چالش روبه‌رو کرده اند» از زمان اختراع رادیو به طور جدی مطرح بوده است. 

وی افزود: در جنگ جهانی دوم، رادیو چون می‌توانست آخرین اخبارِ جنگ را بسیار سریع‌تر از روزنامه‌ها منتشر کند، مخاطبان فراوانی جذب کرد و در دهه 70 میلادی بسیاری از خانواده‌ها دستگاه تلویزیون داشتند و برخی گمان می‌کردند جاذبه‌های تصویریِ شبکه‌های تلویزیونی، چالشی مضاعف برای خبرگزاری‌ها خواهد بود. 

** خبرگزاری ها باقی خواهد ماند 

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: پس از آن دوره، تارنماهای اینترنتی ظهور کردند و امروز هم شبکه‌های اجتماعی و اکنون عامل این به اصطلاح تهدید علیه خبرگزاری‌ها هستند، اما واقعیت این است که خبرگزاری‌ها باقی ماندند و تا زمانی که بشر به اطلاعات نیاز داشته باشد، باقی خواهند ماند. 

هاشمی تاکید کرد: خبرگزاری‌ها زمانی که فن‌آوری تازه‌ای ظهور می‌کند به چالش کشیده نمی‌شوند؛ بلکه زمانی با چالش مواجه می‌شوند که نمی‌توانند از فناوری استفاده کنند و خود را با فضای تازه هماهنگ سازند. 

اجلاس خبرگزاری ها و رسانه های جهان در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که از روز پنجشنبه در این شهر روسیه آغاز شده است، برگزار شد. 

خبرگزاری تاس روسیه میزبانی این اجلاس بین المللی را برعهده دارد.

در این اجلاس مدیران ارشد خبرگزاری های جهان از جمله شین هوا چین، خبرگزاری فرانسه، د.پ.آ آلمان، رویترز انگلیس، ایرنای ایران، آنسای ایتالیا، کیودو ژاپن، ای.اف.ای اسپانیا، آناتولی ترکیه، ای.پی، وال استریت جورنال و بلومبرگ آمریکا در آن شرکت کردند. 

همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ هم در یک دهه گذشته فرصتی برای دیدار و گفت وگوی نمایندگان کارگروه ها و بحث در باره مسائل مهم اقتصادی جهان شده است که روسیه و بازارهای در حال رشد و جهان بطور کل با آنها مواجه می باشند.

ریاست این همایش را « ولادیمیر پوتین» برعهده دارد.

پوتین و «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی او در حاشیه این همایش دیدار و در باره مسائل مهمی از جمله برجام، سوریه و اوکراین گفت وگو کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 شبکه های اجتماعی ولادیمیر پوتین امانوئل مکرون سید ضیاء هاشمی شبکه های اجتماعی ایران موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است

بخش‌هایی از مصاحبه جدید جیندر ماهال را می‌‌خوانید.

جیندر ماهال، ستاره هندوستانی دنیای کشتی کچ دیروز از کمپانی WWE اخراج شد. او به همین مناسبت مصاحبه‌ای با کریس فن ویلت ترتیب داد که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

طرفداری | جیندر ماهال که سابقه قهرمانی جهان کمپانی WWE را نیز در کارنامه دارد، درباره اهمیت کسب این عنوان گفت:

فوق العاده بود. تنوع نژادی و نمایندگی گروه خاصی از مردم بودن اهمیت زیادی دارد. دوران کودکی و نوجوانی من هیچکس مشابه من در تلویزیون نبود. هندوستان و جنوب آسیا جمعیت بسیار زیادی دارند و قهرمانی من برای همه لحظه‌ای بزرگ بود. هنوز هرجایی که بروم مردم از آن صحبت می‌‌کنند و احترام زیادی به خاطر انجامش برایم قائل هستند.

جیندر در پاسخ به این سوال که چه اندازه ملیت او در قهرمانی‌اش تاثیرگذار بود، گفت:

شنیدم که بعضی بر این باور هستند که تنها به خاطر هندی بودنم این کمربند به من داده شد. اما زمانی که اخراج شدم، مگر هندی نبودم؟ اگر در خودم تغییراتی اعمال نکرده بودم و ذهنیتم را تغییر نداده بودم و این را در عمل نشان نمی‌دادم هرگز قهرمان جهان WWE نمی‌شدم. چه زمانی که اخراج شدم، چه زمانی که در گروه 3MB بودم و چه زمانی که برای نخستین بار به WWE رفتم همیشه ملیتم با من بود. به لطف گرت کالی همیشه هندوستان بازاری بزرگ برای WWE بود.

این کشتی گیر 37 ساله در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد بزرگترین کشتی گیر تاریخ WWE گفت:

به نظر من رندی اورتون بزرگترین تاریخ است. به ثبات و ماندگاری او نگاه کنید، به توانایی‌های عملکردی او در رینگ و به کاراکترهای مختلف او نگاه کنید. او کارکتر محبوب خوبی است و کاراکتر منفورش حتی از محبوبش نیز بهتر است. به اعتقاد من رندی بهترین است و من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.

قهرمان سابق جهان در پاسخ به سوالی درباره حواشی اخیر بین او و تونی خان پیش از بازی با سث رالینز گفت:

 اول درو مک اینتایر به من پیام داد و بعد چند پیام پشت سر هم دریافت کردم و با خودم گفتم باید توییتر را چک کنم و سپس توییت تونی خان را دیدم. تونی خان از تو ممنونم چرا که باعث شدی بازی من و سث رالینز جذاب‌تر شود. بعضی مردم فکر می‌کردند برای اینکه لج تو درآورده شود من پیروز آن دیدار خواهم بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!