Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@21:39:45 GMT

قیمت جوجه یک روزه از ۳ هزار تومان به ۵۰۰ تومان رسید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۶۰۹۷۸

محمد یوسفی در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت تولید مرغ گوشتی در کشور گفت: از زمانی که قیمت ارز افزایش یافته و قیمت جهانی نهاده‌ها هم 30 درصد بالا رفته است، هزینه نهاده تولید برای مرغداران بسیار بالا تمام می‌شود و  از طرف دیگر قیمت مرغ در بازار پایین آمده است که کار را برای تولیدکنندگان مرغ بسیار سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: جالب اینجاست با آنکه دولت ارز یارانه‌ای به واردکنندگان نهاده می‌دهد، اما این واردکنندگان حتی نهاده‌هایی را که با ارز 3500 تومانی وارد کرده‌اند، با دلار 6 هزار تومانی محاسبه کرده و می‌فروشند. 

یوسفی با تاکید بر اینکه بسیاری از مرغداری‌ها رو به ورشکستگی نهاده و با معوقات بانکی زیادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: بعضی مرغداری‌ها دیگر جوجه‌ریزی نمی‌کنند، تا حدی که قیمت جوجه یک روزه از 3 هزار تومان به 500 تومان رسیده است، چرا که با این هزینه‌های سرسام‌آور و قیمت پایین مرغ کسی انگیزه‌ای برای تولید مرغ ندارد و همین روزها وضع از این هم بدتر خواهد شد. 

به گفته یوسفی، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در مرغداری 4500 تومان است، در صورتی که باید 6500 تومان باشد. 

وی افزود: جالب‌تر این جاست که کشتارگاه‌هایی که روزانه 30 ماشین مرغ را تحویل می‌گرفتند، اکنون این عدد به 5 کامیون رسیده، چرا که بازار کششی هم برای خرید ندارد و همین امر باعث شده که برخی مرغ‌ها در سالن‌‌های مرغداری وزن‌شان تا 4 کیلوگرم هم هنگام تحویل به کشتارگاه برسد. 

وی خطاب به دولتمردان گفت: اگر می‌خواهند از تولید داخل حمایت کنند و مرغداری‌ها یکی پس از دیگری تعطیل نشود، باید از الان مقداری کمک کرده و برای این موضوع هزینه کنند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور

حسین شیرزاد با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام متعهد به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور کشور است افزود: سیاست جدید شرکت پشتیبانی امور دام که در بازه زمانی ۶ ماه گذشته پیگیری شده و همچنان با قدرت دنبال می‌شود، حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تاخیری استمهال است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده و همچنین از عرضه بیش از یک میلیون تن سویا طی سال قبل حدود ۱۰۰ هزار تن بصورت نسیه بوده است.

شیرزاد گفت: در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش‌ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار ۳ تا ۶ ماهه و در برخی استان‌های محروم ۸ ماهه بوده که رکوردی بی سابقه در فروش نهاده‌های کشور با این الگوی حمایتی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد و تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط تعدیل و صدمات تا حدودی جبران شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نتایج این سیاست‌های حمایتی را تاکنون بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور دانست و اظهارداشت: این امر اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ۶ ماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، تزریق امید و روحیه مثبت تولید در بین جامعه بهره برداران کشور، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پرواربندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه و افزایش وزن مرغ را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج