Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در ۱۶ استان به ویژه استان‌های غرب و شمال غربی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری دانشجو، سازمان هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب دامنه های زاگرس مرکزی دامنه های البرز غربی و مرکزی و به شکل ضعیف تر در بخش هایی از مرکز، ارتفاعات زاگرس جنوبی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان فعال بوده و در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمده فعالیت و تمرکز بارش امروز در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غربی خواهد بود؛ همچنین با توجه به تصاویر دریافتی ماهواره برای برخی مناطق غرب و جنوب غرب گردوغبار رقیق پیش بینی می شود.
برپایه گزارش سه روزه این سازمان، روز شنبه (پنجم خرداد) با تضعیف سامانه بارشی از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و گسترده بارش محدود به برخی مناطق شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، استان های واقع در دامنه البرز و بخش هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات کرمان خواهد بود.
در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

***وزش باد شدید و بروز گردوخاک در شرق کشور
افزون بر این روز یکشنبه (ششم خرداد) این شرایط در نوار شمالی کشور و بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود، در این روز به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه های واقع در البرز شرقی باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.
ساکنان استان های ساحلی دریای خزر، استان اردبیل و خراسان شمالی روز یکشنبه شاهد کاهش 4 تا 7 درجه ای دما خواهند بود، همچنین از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال بروز پدیده گردوخاک پیش بینی می شود.


***بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ‌ابری همراه با وزش باد، گاهی بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما امروز و شنبه در تهران 30 و 20 درجه خواهد بود و روز یکشنبه با افزایش یک درجه ای به 31 و 21 درجه می رسد. اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای 6 و 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند
  • هواشناسی امروز ۲ اردیبهشت؛ مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند