Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هلند و استراليا رسماً روسيه را مسئول سرنگوني هواپيماي مسافربري مالزي اعلام کردند.
به گزارش روز جمعه پارس تودي، هلند و استراليا از روسيه خواسته‌اند تا براي يافتن راه حلي که منجر به برقراري عدالت براي خسارات گسترده ناشي از سقوط هواپيماي خطوط هوايي مالزي شده است، وارد مذاکره شود.
جولي بيشاپ، وزير امور خارجه استراليا و کريستيان پورتل، دادستان کل اين کشور نيز در بيانيه‌اي اعلام کردند که يافته‌هاي موجود درباره سقوط هواپيماي مسافربري مالزي بر فراز شرق اوکراين مشخص کرده است که تيپ 53 ارتش روسيه مسئول ساقط شدن اين هواپيما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواپيماي مسافربري خطوط هوايي مالزي که از آمستردام به سمت کوالالامپور مالزي در حال پرواز بود؛ 17 ژوئيه 2014 در شرق اوکراين سقوط کرد و تمام 298 مسافر و خدمه آن در اين حادثه کشته شدند.
تحقيق کنندگان مستقل بين المللي پرونده سقوط هواپيماي مالزيايي (7MH1) پيش تر اعلام کرده بودند که بر اساس تحقيقات آن ها يک موشک روسي عامل حادثه بوده است.
در اين گزارش که در لاهه قرائت شده و در رسانه هاي آسيايي بازتاب يافته تحقيق کنندگان گفته اند که شواهد قانع کننده اي براي تاييد دخالت روسيه در اين حادثه دارند.
گزارش هيات تحقيق متشکل از کارشناسان کشورهاي هلند، استراليا، مالزي و اوکراين حاکي است: بوئينک 777 مسافربري خطوط هوايپمايي مالزي روز 17 ژوئيه سال 2014 هنگاميکه از آمستردام هلند به سمت کوالالامپور در حرکت بود در ميانه راه بر فراز آسمان اوکراين مورد هدف موشک زمين به هوا قرار گرفت و تمامي 298 نفر مسافر اين هواپيما کشته شدند.
کارشناسان اين گروه تحقيق دو سال پيش نيز گزارش دادند که شواهدي به دست آورده که عامل سقوط هواپيما اصابت موشک بوده است.
در آن زمان گروه شبه نظامي مورد حمايت مسکو مشغول مبارزه با دولت اوکراين در شرق اين کشور بودند.
شبه نظاميان روس تبار و دولت اوکراين هر دو نقش داشتن در اين حمله را رد کرده اند.
واکنش روسيه به اتهام سرنگوني هواپيماي مسافربري مالزي
وزارت دفاع روسيه در واکنش به انتشار گزارش گروه تحقيقات بين المللي درباره سانحه سقوط هواپيماي مالزيايي در دنباس (شرق اوکراين) اعلام کرد که هيچ يک از سامانه هاي موشکي پدافند هوايي ارتش روسيه از مرز اين کشور و اوکراين عبور نکرده است.
وزارت دفاع روسيه گزارش داد: گروه تحقيقات بين المللي فقط با استفاده از تصاوير شبکه هاي اجتماعي که با مهارت کامل با کمک طراحي هاي گرافيکي رايانه اي ويرايش شده اند، نتيجه گيري کرده است.
وزارت دفاع روسيه اعلام کرد: بازرسان اظهارات شاهدان عيني اوکرايني را از مناطق نزديک به محل سقوط هواپيماي مالزيايي و شهادت آنها درباره شليک موشک از مناطق تحت کنترل نيروهاي مسلح اوکراين ناديده گرفته اند.
وزارت دفاع روسيه تاکيد کرد: مسکو شواهدي در اختيار دارد که استفاده از سامانه هاي موشکي اوکراين در سانحه هوايي را ثابت مي کند. 134/110