Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه از اصول این حزب حرکت در درون نظام و در راستای آرمان‌های انقلاب است، گفت: حزب اعتماد ملی نظام و آرمان‌های انقلاب را قبول دارد و هرگونه ساختارشکنی و تصور خارج از نظام از این حزب به دور است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در دومین کنگره این حزب که در کانون توحید برگزار شد، با اشاره به برگزاری این کنگره پس از حدود ۱۰ سال تعویق و تاخیر، اظهار کرد: زمانی که نام کنگره دوم حزب را زمزمه می‌کردیم، نگران بودیم چرا که در کنگره اول شخصیت و عزیزی در کنار ما بود که امروز قریب به هشت سال است در حصر به سر می‌برد و جایش در این کنگره خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حزب اعتماد ملی نتیجه فداکاری‌ها، ایثار و بزرگواری‌های این شخصیت عزیز و خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله هر چه زودتر به لطف خدا شاهد رفع حصر آیت‌الله کروبی، مهندس موسوی و دکتر رهنورد و حضور آنها در جمع مردم شریف ایران باشیم.

وی با اشاره به وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸، خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ حزب اعتماد ملی جزو احزابی بود که بیشترین ظلم و جفا بر او صورت گرفت؛ دفتر حزب به یک باره با هجوم مواجه شد و عده‌ای اسناد حزب را بردند. همچنین دفتر مرکزی حزب به مدت یکسال پلمب بود و کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گرفت. حتی یک سال بعد از این انتخابات و در شرایطی که آقای کروبی در حصر نبود به دنبال برگزاری جلسه‌ای برای صرف شام با حضور تعدادی از اعضای حزب بودیم اما از جایی به ما اعلام کردند که در صورت برگزاری چنین جلسه‌ای حتما برخوردهایی با ما انجام خواهد شد.

منتجب‌نیا با اشاره به انتخابات سال ۹۲، گفت: در سال ۹۲ توانستیم دوستان خود را جمع کنیم و پرچمدار انتخابات این سال باشیم. حزب اعتماد ملی توانست انتخابات‌های سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ حضور فعالی از خود به نمایش بگذارد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز روند تشکیل حزب اعتماد ملی در سال ۸۴، خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ زمانی که آقای کروبی و من از جمع روحانیون مبارز خارج شدیم تصمیم گرفتیم تا یک حزب تاسیس کنیم. در همین راستا از برخی دوستان دعوت کردیم و بدین ترتیب هسته اولیه حزب اعتماد ملی شکل گرفت و شورای مرکزی آن بر اساس الگوهای بین‌المللی تشکیل شد و در یک فرصت نه تنها طولانی حزب توانست هم توسعه کمی و هم توسعه کیفی پیدا کند.

وی ادامه داد: روند توسعه حزب تا سال ۸۸ و آن فاجعه ادامه داشت. بعد از سال ۹۲ نیز با دست خالی فعالیت خود را مجددا آغاز کردیم و ادامه دادیم و امروز حزب اعتماد ملی به عنوان یک تشکیلات اثرگذار در کشور مطرح است و مشاهده می‌کنیم که بدون فشار و رانت اعضای حزب در بخش‌های مختلف دولت، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر حضور دارند. همچنین مشاهده می‌کنیم که با رای شایسته شورای شهر تهران آقای افشانی از این حزب به عنوان شهردار تهران انتخاب شده‌اند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه حزب اعتماد ملی ظرفیت و پتانسیل کافی برای اثرگذاری در صحنه‌های مختلف را دارد، اظهار کرد: ان‌شاءالله به یمن ماه مبارک رمضان خداوند به مسئولان این توفیق را بدهد تا این تصمیم صحیح و عاقلانه را برای یک بار هم که شده بگیرند تا شاهد رفع حصر باشیم تا حزب اعتماد ملی نیز به دبیر کل‌اش تقدیم شود.

وی خاطرنشان کرد: حزب اعتماد ملی به هیچ وجه خود را نه خارج از نظام می‌داند و نه نسبت به آن بی‌تفاوت است بلکه نظام و آرمان‌های انقلاب را قبول دارد چون معتقد است که نظام از ماست و ما نیز از نظام هستیم. حزب اعتماد ملی از هرگونه ساختارشکنی و تصور خارج از نظام به دور است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان گفت: ان‌شاءالله در کنگره‌ دیگری که شاید به زودی تشکیل دهیم شاهد حضور آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد باشیم.

2727

کلید واژه‌ها : حصر - رسول منتجب‌نیا - مهدی کروبی - میر حسین موسوی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حصر رسول منتجب نیا مهدی کروبی میر حسین موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان فاقد بیمه و چهار سال است که جهت برخورداری ازاین مزایا ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شاکر ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، "معیشت و امنیت کاری" را دو دغدغه جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئولان زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارگران کردستانی را فراهم کنند.

وی از کارگران به عنوان سرمایه کشور نام برد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نیز در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنقدر برای جامعه کارگر ارزش قائل است که از کارگر به عنوان نیرو و سرمایه ملی کشور نام می‌برد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت و دستمزد پایین و نابرابر، شایسته کشورمان نیست، امیدواریم مسئولان برای زندگی بهتر این قشر زحمت‌کش قدم بردارند.

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان جامعه کارگری و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در استان را مایه خرسندی دانست و بیان کرد: مسئولان در راستای احیای واحدهای کارگری و ایجاد اشتغال همت کنند.

مزد کارگران بر اساس قانون کار افزایش یابد

ابراهیمی خطاب به معاون وزیر کار؛ به گله‌مندی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت مزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار افزایش یابد، زمانی که دستمزدمان افزایش یافت دلار 43 هزار تومان بود اکنون نرخ آن کلی افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه درآمد و مزد کارگران زیر خط فقر است، عنوان کرد: زندگی پادشاهی نمی‌خواهیم! همان سبد معیشت کافی است.

درمان مستقیم؛ مطالبه کارگران از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان  درمان مستقیم به منظور کاهش هزینه‌های درمان را یکی از مطالبات جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و تاکید داشت: نمی‌توانیم برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنیم چراکه وضعیت کنونی اقتصادی چنین شرایطی را برایمان فراهم نمی‌کند بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می‌رود که درمان مستقیم وبهره‌مندی از خدمات پزشکی را برای این قشر فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر کردستانی‌ها یارانه‌بگیر و درآمد زندگی‌شان پایین است، اظهار کرد: تقویت ورزش کارگری از دیگر مطالبات ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه 21 هزار نفر کردستانی بیمه شده کارگران ساختمانی هستند، اذعان داشت: 25 هزار نفر کارگر دیگر در استان جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و از سه چهار سال گذشته چشم‌انتظار و در صف انتظار هستند، امیدواریم رفع این مشکل به عنوان دستاورد سفر معاون وزیر کار تقدیم جامعه کارگری شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان افزود: مشکل دیگر جامعه کارگری این است که اگر کارگری بخواهد به قصد سفر یا حتی کار کردن به کشور عراق برود، به محض مهر کردن پاسپورتشان، بیمه آنان قطع می‌شود که امیدواریم این مشکل برطرف و آنان نیز بتوانند از این مزایای سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند