Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید «عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه، روز جمعه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی به تامین خواسته ایران گفت: برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.

عراقچی افزود: نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برحام به درخواست ایران برای بررسی خروج آمریکا از این توافق، عواقب خروج آمریکا و اینکه آیا بقیه اعضاء برجام قادر هستند این توافق را بدون آمریکا حفظ و منافع ایران را در برجام تامین کنند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از این نشست، گروه کاری تحریم ها را تشکیل دادیم و جلسات متعدد کارشناسی هم با کارشناسان اتحادیه اروپا هم با کارشناسان سه کشور اروپا و کارشناسان چینی و روسی جلسات بسیار فشرده ای داشتیم؛ همینطور جلسه کمیسیون مشترک که سه ساعت به طول انجامید.

عراقچی ادامه داد: فکر می کنم که در مجموع جلسه خوبی بود از این جهت که تمامی اعضاء باقی مانده در برجام موضع کاملا متحد خودشان را در خصوص ادامه تعهداتشان در برجام اعلام کردند؛ آنها همچنین از خروج آمریکا ابراز تاسف و اعلام کردند که تامین خواسته های ایران در برجام و عادی سازی همکاری های اقتصادی با ایران برای بقای برجام یک امر کاملا ضرور است.

وی گفت: انها بر تعهد خودشان به مذاکرات فشرده با ایران تاکید کردند، و تلاش دارند در زمینه های مختلفی از جمله نفتی و بانکی، بحث های مربوط به سرمایه گذاری و تجارت، بیمه، مالی و بانکی بتوانند به راهکارهای عملی برای تامین خواسته های ایران برسند.

معاون وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: نشست امروز ابراز اراده بسیار خوبی بود و موضع کشورهای باقی مانده در برجام کاملا متحد بود و تاکید کردند که خواهان ادامه برجام و تامین نظرات ایران در برجام هستند. طی چند هفته آینده مذاکرات ما در همه سطوح ادامه پیدا خواهد کرد که البته اولویت با سطح کارشناسی است که بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و یک تصویر کاملا روشنی پیدا کنیم که ادامه مسیر چگونه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: بعد از طی این مراحل جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا در برجام باقی خواهد ماند یا خیر.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری کارشناسی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود