Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل از ائتلاف متجاوز به یمن با هدایت عربستان سعودی خواست فرایند واردات مواد غذایی و سوخت به داخل یمن را تسریع کند.
مارک لوکاک هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن روز جمعه از ائتلاف متجاوز به رهبری سعودی که کنترل بنادر یمن را در دست دارد خواست فرایند واردات مواد غذایی و سوخت به داخل این کشور را تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لوکاک هشدار داد ده میلیون یمنی دیگر ممکن است تا پایان سال با خطر گرسنگی روبرو شوند.
پس از سه سال جنگ، یمن به بزرگ ترین بحران انسانی دنیا تبدیل شده است به گونه ای که هشت میلیون و چهارصد هزار نفر به شدت با کمبود مواد غذایی روبرو هستند و ممکن است از گرسنگی بمیرند.
لوکاک در بیانیه ای که در ژنو قرائت شد گفت: "من در مورد کاهش اخیر واردات مواد غذایی از طریق بنادر دریای سرخ بسیار نگران هستم."
در پایان سال گذشته به مدت چندین هفته ائتلاف سعودی بنادر یمنی را محاصره کرد؛ این مسئله تأثیر شدیدی بر یمن گذاشت که به طور سنتی 90 درصد مواد غذایی خود را وارد می کند.
ائتلاف سعودی به خاطر فشارهای بین المللی محاصره را لغو کرد اما بازرسی کشتی ها را تشدید کرد.
لوکاک گفت واردات مواد غذایی و سوخت به کمتر از میانگین زمان قبل از محاصره رسیده است. "اگر شرایط بهبود پیدا نکند، ده میلیون نفر دیگر تا پایان سال جاری گرفتار خواهند شد."
هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن گفت به خاطر تأخیرهای زیاد ناشی از بازرسی های ائتلاف سعودی، کشتی های تجاری دلسرد شده اند.
سازمان ملل ماه گذشته به منظور تسریع فرایند کمک ها به یمن، کار بازرسی کشتی ها را خود برعهده گرفت.
حدد ده هزار نفر در جنگ یمن کشته شده اند و سه میلیون نفر نیز در داخل کشور آواره گشته اند.
لولاک گفت مواد اساسی مورد نیاز مردم از جمله دارو برای مقابله با بیماری اسهال همچنان در فهرست کالاهایی قرار دارد که واردات آن ممنوع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سازمان ملل يمن هدايت عربستان سعودي تسريع غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: با اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان فیروزه بیش از ۲۸۶۱ بازدید بهداشتی توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان صورت گرفت که با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ۶۶۵ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه فیروزه انجام شده است.

محبوبه مهماندوست افزود: در این ایام برای متصدیان مراکز و اماکن غیر بهداشتی ۳۲۵ مورد اخطاریه کتبی صادر شده که ۱۰۹ مورد به دلیل عدم رفع نواقص اعلام شده به مراجع قضایی و سازمان‌های مسئول معرفی شده اند که ۱۱ مورد آن پلمب شدند.

وی گفت: در این طرح بازرسیان بهداشتی هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم کردند ، ۱۰۸۵ مورد بازدید سنجش پرتابل مواد غذایی و هزار و ۸۹۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۳۹ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی، ۲۸ مورد نمونه گیری مواد غذایی انجام دادند.

دیگر خبرها

  • چرا مواد غذایی در یخچال کپک میزند بررسی دلایل کپک زدن مواد غذایی در یخچال
  • درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان
  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه