Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@10:12:51 GMT

یکسان سازی نرخ ارز منجر به ثبات بازار می شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۶۳۷۶۷

هادی حق شناس کارشناس مسائل بانکی درباره ثبات در بازار ارز اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند منجر به ثبات در بازار ارز شود آن است که بانک مرکزی اقدام به یکسان سازی نرخ ارز کند. این درحالی است که هم اکنون، قیمت رسمی ارز ۴۲۰۰ تومان است، اما قیمت غیررسمی رقم دیگری است که باید اقدامات مهمی از سوی دولت و بانک مرکزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکسان سازی نرخ ارز به طور قطع می‌تواند منجر به ثبات در بازار شود علاوه بر این تقاضا‌های کاذب هم ازبین خواهد رفت.البته  دولت و بانک مرکزی نیز  بابت صادرات کالاهایی که ارز آن به بازار برمی گردد، نگرانی نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل بانکی، روابط تجاری با کشور‌های همسایه را از دیگر عوامل ثبات دربازار ارز دانست و بیان کرد: کشور ما از جمله کشور‌هایی است که به راحتی می‌توان با پول ملی، مبادله کالا داشته باشد.

حق شناس در پایان گفت: صادرات، واردات، تولید، خدمات، سرمایه‌گذاری و مناقصات همواره در تلاطم‌ها و بی ثباتی نرخ ارز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

گفتنی است، بدون شک ثبات بازار ارز، پدیده‌ای مثبت به حساب آمده و با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، زمینه رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی نرخ ارز دولت ارز بانک مرکزی پول دولت نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلم از واجبات الهی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین غلامی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند.

وی بیان داشت: وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

امام جمعه بشاگرد ضمن تشکر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رفع مشکلات بهداشت و درمان این منطقه بر حل مسئله ایاب و ذهاب پرستاران در این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود