Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: اعضای باقیمانده در برجام موضع کاملا متحد خودشان را در خصوص ادامه تعهداتشان در توافق و تلاش برای دستیابی به راهکارهای عملی به منظور تامین خواسته های ایران اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام منهای آمریکا در وین با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی به تأمین خواسته ایران اظهار داشت: برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در جمع خبرنگاران افزود: نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران برای بررسی خروج آمریکا از این توافق، عواقب خروج آمریکا و اینکه آیا بقیه اعضای برجام قادر هستند این توافق را بدون آمریکا حفظ و منافع ایران را در برجام تامین کنند، برگزار شد.

وی گفت: قبل از این نشست، گروه کاری تحریم ها را تشکیل دادیم و جلسات متعدد کارشناسی هم با کارشناسان اتحادیه اروپا هم با کارشناسان سه کشور اروپایی و کارشناسان چینی و روسی جلسات بسیار فشرده ای داشتیم؛ همینطور جلسه کمیسیون مشترک که سه ساعت به طول انجامید.

عراقچی ادامه داد: فکر می کنم که در مجموع جلسه خوبی بود از این جهت که تمام اعضای باقیمانده در برجام موضع کاملا متحد خودشان را در خصوص ادامه تعهداتشان در برجام اعلام کردند؛ آنها همچنین از خروج آمریکا ابراز تاسف و اعلام کردند که تأمین خواسته های ایران در برجام و عادی سازی همکاری های اقتصادی با ایران برای بقای برجام یک امر کاملا ضروری است.

وی گفت: آنها بر تعهد خودشان به مذاکرات فشرده با ایران تاکید کردند و تلاش دارند در زمینه های مختلفی از جمله نفتی و بانکی، بحث های مربوط به سرمایه گذاری و تجارت، بیمه، مالی و بانکی بتوانند به راهکارهای عملی برای تامین خواسته های ایران برسند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر خارجه اضافه کرد: نشست امروز ابراز اراده بسیار خوبی بود و موضع کشورهای باقیمانده در برجام کاملا متحد بود و تاکید کردند که خواهان ادامه برجام و تامین نظرهای ایران در برجام هستند.

وی افزود: طی چند هفته آینده مذاکرات ما در همه سطوح ادامه پیدا خواهد کرد که البته اولویت با سطح کارشناسی است که بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و یک تصویر کاملا روشنی پیدا کنیم که ادامه مسیر چگونه خواهد بود.

عراقچی گفت: بعد از طی این مراحل جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا در برجام باقی خواهد ماند یا خیر.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات های ایران و ١+٤ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)، نماینده اتحادیه اروپا و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بدون حضور آمریکا در هتل پله کوبورگ وین به مدت سه ساعت برگزار شد. عراقچی و هلگا اشمیت معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی دو بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت به گزارش‌های پیاپی از تعرض جنسی و خشونت علیه زنان، دختران و بانوان اسیر نزد نیروهای اسرائیلی ابراز انزجار می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل متحد بیان کردند: کابینه اسرائیل در موارد پیاپی در اجرای تحقیقات مستقل، سالم و کارآمد در خصوص جنایت‌های اعلام‌شده ناکام بوده و شکست خورده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: ما نسبت به هدف قراردادن زنان از سوی اسرائیل با چنین حملات وحشیانه، کورکورانه و نامتناسبی، احساس وحشت می‌کنیم.

این کارشناسان تاکید کردند: روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون هرگونه ماده مُسَکنی زایمان می‌کنند. این در حالی است که صدها نوزاد نیز به دلیل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه انکوباتور نوزاد (دستگاه نگهداری از نوزادان نارس) جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6098694

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی