Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هجدهمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان، فشار علیه مقاومت و حامیان آن، هدف اصلی تحریم های آمریکا است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله در سخنرانی به‌مناسبت 25 می، هجدهمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی و اخراج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان از توجه دو چندان روز قدس (جمعه آخر ماه مبارک رمضان)گفت: با توجه به آنچه قدس با آن مواجه شده به ویژه پس از به رسمیت شناختن این شهر توسط ترامپ به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و فداکاری‌های بزرگی که ملت فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت نشان دادند، روز قدس امسال باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک به جشن مقاومت و آزادسازی گفت: گرامیداشت این مناسبت در هر سال سرشار از درس و عبرت و در عین حال تکیه گاهی برای آینده است.
سید حسن نصرالله افزود: باید به کمک‌های سوریه و ایران در آزادسازی جنوب لبنان در زمانی که همه دنیا در قبال حوادث جنوب لبنان سکوت کرده بودند، اشاره کنیم.‎ پیروزی در شرایطی محقق شد که با جنگی نابرابر روبرو بودیم، امکانات مقاومت از لحاظ نیرو و تجهیزات و کمی و کیفی، ضعیف بود.‎

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مقاومت رژیم اشغالگر را وادار به عقب نشینی از جنوب لبنان کرد افزود: کسی که می‌خواهد برای فرار از مسئولیت مبارزه با رژیم اشغالگر بهانه تراشی کند، می‌تواند این کار را انجام دهد ولی شما صبر پیشه کردید و مقاومت کردید و پیروز شدید و اسرائیل ترجیح داد بدون قید و شرط عقب‌نشینی کند.‎ 
وی اظهار داشت: تجربه ثابت کرد که شما شایسته پیروزی هستید، در 25 ماه می، خانواده و ملت ما ثابت کردند شایسته پیروزی هستند و برخورد متمدنانه آن‌ها هنگام ورود به نوار مرزی و عدم انتقامگیری آن‌ها، این را ثابت کرد.

سید حسن نصرالله گفت: به دنبال جنگ نیستیم اما ترسى از آن نداریم اما با اطمینان پیروزى در هر جنگى در آینده را اعلام مى‌کنم زیرا ملت ما حضور دارند و شایسته هستند که خداوند پیروزى را نصیبشان کند‎.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتخابات پارلمانی لبنان، هنگامی که موضوع به حفظ مقاومت و بر هم زدن معادلات دشمنان مربوط می‌شود، دیدیم که مردم برای تقویت مقاومت، همه ملاحظات را پشت سر گذاشتند و این نقطه قوتی است که می‌توان به آن تکیه کرد.
سید حسن نصرالله با اشاره به تحریم‌های آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس علیه مقاومت در لبنان و قرار گرفتن برخی از رهبران حزب الله در فهرست تروریسم، گفت: در گذشته اسامی برخی از رهبران حزب الله در فهرست تروریسم آمریکا و عربستان قرار داشت و اکنون فهرست‌های جدیدی صادر شده است هیچ تاثیر مادی بر ما ندارد، ما پولی نداریم که آن را در بانک‌ها پس‌انداز کنیم بنابراین این هیچ تاثیری ندارد و هدف از این تحریم‌ها دور کردن مردم از ما است.
از دیگر اهداف این تحریم‌ها ترساندن متحدان و دور کردنشان از مقاومت و نیز از بین بردن حمایت مالى از مقاومت است و از دهه نود این کار را کرده‌اند و فشار بر ایران در همین راستا قرار دارد.

وی افزود: برخی از برادرانی که در فهرست تروریسم کشورهای عربی خلیج فارس قرار گرفتند، ممنوع‌السفر شدند و نمی‌توانند به حج بروند. دولت لبنان باید از منافع این افراد حمایت کنند، زیرا آن‌ها لبنانی هستند و برخی نباید از آمریکایی‌ها آمریکایی‌تر باشند.
از جمله خواسته‌های آن‌ها از ایران توقف حمایت از جنبش‌های مقاومت و فشار علیه هر کسی است که می‌تواند به مقاومت کمک کند.

نصرالله گفت: تحریم‌های جبهه مقاومت ترساندن متحدان و دور کردنشان از مقاومت و نیز از بین بردن حمایت مالى از مقاومت است و از دهه نود این کار را کرده‌اند این موضوع به یک یا دو نفر مربوط نمى شود بلکه یک مسیر و روند است و روشن است که ادامه دارد و اهدافى در پس آن نهفته است و از همه مهم تر اعمال فشار بر حامیان مقاومت است.‎

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هدف تحریم ها انتقام گرفتن از حامیان مقاومت است گفت: فشارهای مستمر بر ایران به دلیل این است که ایران حامی اصلی مقاومت در لبنان و منطقه است. هدف از فشارها علیه ایران این است که این کشور کمک‌های خود به مقاومت را قطع کند و همه طرف‌های حامی جنبش‌های مقاومت، خانواده‌های شهداء و مجروحان را تحت فشار قرار دهد.‎

نصرالله تصریح کرد: از جمله خواسته‌های آن‌ها از ایران توقف حمایت از جنبش‌های مقاومت و فشار علیه هر کسی است که می‌تواند به مقاومت کمک کند. این بخشی از نبرد و رویارویی است.

نصرالله گفت: موضوع اصلى براى مقابله با این موضوع بی حاصل گذاشتن هدف مزبور یا همان آسیب رساندن به اراده ملت است اما تا زمانى که اراده ما پابرجاست این تلاش‌ها حاصلى ندارد. زیان‌ها بخشى از جانفشانى‌هاست و آنان تا این لحظه کشتار و ترور و حمله ما را آزموده اند اما این اقدامات حاصلى ندارد.

وی افزود: تحریم، بخشى از نبرد است و کسانى که متضرر مى شوند باید آن را جزئى از ایثار بدانند، کاملا شبیه خانواده هایی که شهید یا مجروح داده اند.‎

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: در بدترین حالت، اگر تحریم‌ها بتواند بخشی از بودجه ما را قطع کند، به آمریکا و اسرائیل می‌گویم که شما در فهم این مردم اشتباه می‌کنید. اشتباه در فرهنگ شما این است که مردم را فقط مزدور می‌بینید.

وی گفت: این مقاومت در لبنان و منطقه مزدور نیست، بلکه آن‌ها مقاومان و ملی‌گراهایی هستند که برای مسئله خود و تحقق خواسته‌هایشان، آماده فداکاری و زندگی در سخت‌ترین شرایط هستند.

سید حسن نصرالله افزود: به دشمنان اعلام مىکنم با تحریم سیاسى و مالى و ایجاد ترس کارى نمى توانند بکنند، این مقاومت از قبل قوى تر و سرسخت تر است.

هدف از اتهامات علیه حزب الله  قطع رابطه مغرب با ایران بود

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتهامات مغرب علیه حزب الله در خصوص ارتباط این جنبش با جبهه پولیساریو  گفت: ما با پولیساریو رابطه نداریم و هدف از این تهمت قطع رابطه مغرب با ایران بود و وزیر خارجه مغرب نیز دلیلى براى این اتهام ارائه نکرد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی به‌مناسبت، هجدهمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی و اخراج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان تاکید کرد که این مردم را نمى توان با فهرست تروریسم شکست داد، این نبردى شکست خورده است اما باید به ابعاد آن توجه داشته باشیم ودر آن ایستادگى کرده و بر اهدافش خط بطلان بکشیم.‎

نصرالله تصریح کرد: ما به صورت علنی در نبرد سوریه مشارکت کردیم و آمریکا همه تکفیری‌ها را برای سرنگونی سوریه جمع کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان  از تشکیل دولت در روزهای آینده و بدون تعویق خبر داد و افزود: برخى مى گویند حرب الله از بیم آینده در تشکیل دولت عجله مى کند، این درست نیست عجله ما به دلیل نگرانى براى کشور است. همه گروهها و نه فقط ما از تحولات اوضاع منطقه نگران هستیم و البته روند تحولات را به نفع خود مى‌بینیم.‎

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: الحمدلله رئیس پارلمان(نبیه بری) انتخاب شد و نخست‌وزیر (سعد حریری) مأمور به تشکیل دولت شد. برخی می‌گویند که پیچیدگی‌هایی برای تشکیل دولت وجود دارد که این طبیعی است. برخی از رسانه‌ها عادت کردند که بگویند شروط حزب الله، مانع تشکیل دولت خواهد شد. وی افزود: ما تاکنون هیچ شرطی برای تشکیل دولت اعلام نکردیم و به تشکیل دولتی جدی با مشارکت فراگیر چشم دوخته و خواهان چنین دولتی هستیم.

نصرالله گفت: من همه برنامه‌های انتخاباتی را خواندم و در این برنامه‌ها موارد مشترکی وجود دارد و از همه مهمتر این است که گروه‌های سیاسی به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عمل کنند.

وی از تاکید حزب الله بر اهمیت ایجاد وزارت برنامه‌ریزی  و مبارزه با فساد در دولت خبر داد و گفت: عزم خود را براى مبارزه با فساد جزم کرده ایم و این نبرد بزرگ ملى است.‎

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لبنان سید حسن نصرالله جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است تسهیل‌کنندگان مالی و تجاری نیروی قدس سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان را تحریم کرده است.   به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد نهادها، فرد و نفتکش‌هایی را که تسهیل‌کننده منابع مالی و تجاری گروه‌های مقاومت بوده‌اند، تحریم کرده است.   دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خرانه‌داری آمریکا می‌گوید ۶ نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش را که مستقر و یا ثبت‌شده در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت بوده‌ و انتقال کالا و یا تراکنش‌های مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انصارالله یمن و حزب‌الله را تسهیل می‌کرده‌اند، هدف قرار داده است.   خزانه‌داری آمریکا خبر داده این ششمین دور تحریم‌هاست که شبکه «سعید الجمال»، فردی که واشنگتن مدعی است تسهیل‌کننده مالی انصارالله یمن است را هدف قرار می‌دهد.   واشنگتن ادعا کرده این گام دیگری برای «مختل‌کردن کارزار منابع مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و حمایت آن از گروه‌های مقاومت از جمله انصارالله یمن است.   تحریم‌های آمریکا در حالی اعمال شده‌اند که تهران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت بر اساس منافع کشورهای خود علیه رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ ۲ عملیات حزب الله علیه اشغالگران