Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: استفاده از هنر برای ترویج معارف قرآنی و هنجارسازی رفتار قرآنی به عنوان یک رویکرد مورد توجه وزارت همیشه مدنظر بوده است. در همین راستا طی یک سال که از حضورم در این حوزه می‌گذرد و با صحبت‌هایی که در همین مدت با دوستان شده، این اصل همیشه به صورت جدی مد نظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به نگاه فوق، اتفاقاتی در حال رخ دادن است که بخشی از آن‌ها در بخش خصوصی و بخش دیگر در بخش دولتی است؛ برای مثال در بخش خصوصی تولید فیلم سینمایی «فیلشاه» از جمله این آثار است، همچنین در حوزه آثار سینمایی چند کار دیگر در دستور کار است که امیدواریم به‌زودی در تمام حوزه کودک و بزرگسال به واقعیت نزدیک شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که ساخت قسمت دوم فیلم سینمایی «ملک سلیمان (ع)» نیز جزو فیلم‌های قرآنی است که قرار است از سوی دولت حمایت شود؟ گفت: این کار هم جزو تولیداتی است که قرار است از سوی دولت حمایت شود.

صالحی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌که عاقبت نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» چه خواهد شد؟ گفت: در این بازدید که معطوف به نمایشگاه قرآن است بهتر است به سوالات مربوط به این حوزه پاسخ داده شود!

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند