Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدافع تيم فوتبال استقلال با حضور در خبرگزاري فارس پيرامون آينده‌ فوتبالي‌اش، خط خوردن از تيم ملي، پيشنهاد باشگاه بلژيکي و مسائل مختلف صحبت‌هاي جالبي را انجام داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين روزها اسم شارلرواي بلژيک در کنار نام اميد نورافکن زياد خوانده مي شود. بازيکن جوان استقلال که حتي تا يک قدمي حضور در جام جهاني هم رفت اما به خواست کي روش فعلا از تيم ملي دور مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورافکن در تيم استقلال به خوبي توانست براي خودش جايگاه درست کند اما بازيکن جوان و آينده دار را نگه داشتن کار راحتي نيست به خصوص اينکه از تيم اروپايي هم پيشنهاد داشته باشد و اختيار تصميم گيري هم دست خودش باشد و از سويي وقتي نگاه سرمربي تيم ملي به استفاده از لژيونرهاست، سوداي رسيدن به پيراهن تيم ملي جواني مثل نورافکن را به اين سمت و سو مي برد حالا که پيشنهاد رسيده آن را پس نزد و بيشتر و جدي تر به اين پيشنهاد و ترک استقلال فکر کند. فرصتي دست داد تا با اميد نورافکن که هنوز اول راه است و مسير طولاني در پيش رو دارد در خبرگزاري فارس صحبت کنيم. ماحصل اين صحبت ها در زير آمده است: 
* تا آخر فوتبالم در ايران فقط براي استقلال بازي مي‌کنم
* بعد از برد دربي به من گفتند بمب افکن
*فرزند استقلال هستم و به آن افتخار مي‌کنم
*گريه کردم چون دل کندن از تماشاگران استقلال سخت است
*باخت به العين، تلخ‌ترين شکست زندگي بازيکنان استقلال بود
*مديريت صفحه مجازي‌ام را واگذار کردم تا حواسم به فوتبال باشد
*هيچوقت بازي اول مقابل صبا را فراموش نمي‌کنم
*بايد روي خودم کار کنم تا عصباني نشوم
* يک روز با قدرت بر مي گردم
فارس: ابتدا از سالي که به استقلال آمدي شروع کنيم... اميد نورافکن را براي اولين بار پرويز مظلومي به فوتبال ايران معرفي کرد اما کمتر ديده شده که در مصاحبه‌هايت از نقش مظلومي صحبت کني...
من در سالي که آقاي قلعه‌نويي سرمربي استقلال بودم به تيم اضافه شدم اما بازي رسمي در آن سال انجام ندادم.من در نوجوانان، جوانان و اميدهاي استقلال بازي کردم . فکر مي‌کنم زماني که آقاي مظلومي به استقلال آمد من 15 بازي اول را روي نيمکت نشستم ولي در آخرين بازي بايد به مصاف صباي قم مي رفتيم.آن بازي اول من براي استقلال بود که يک بر صفر بازي را برديم و البته در آن ديدار 10 نفره شديم.من از آقاي مظلومي ممنونم و هميشه هم از او تشکر کرده‌ام چون در اوج جواني به من اعتماد کرد.
فارس: اتفاقات قبل از آن بازي را به ياد داري؟
قبل از بازي سيد مهدي رحمتي به من گفت حواست خيلي جمع باشد چون اولين بازي‌ات را انجام مي‌دهي بايد با دقت فوتبال بازي کني و خونسرد باشي.زمان گرم کردن او، حيدري و ابراهيمي خيلي به من کمک کردند و روحيه دادند. در آن بازي 74 دقيقه بازي کردم و يادم است که دقيقه 15 بازي بهنام برزاي اخراج شده بود و تيم فشار زيادي را تحمل مي کرد اما خوشبختانه بازي را برديم.

فارس: در بازي بعد با گسترش فولاد در ترکيب استقلال قرار گرفتي ...
دقيقا. ميثم مجيدي در آن بازي سه کارته بود و آقاي فرهاد مجيدي هم به استاديوم آمد و تقريبا ورزشگاه پر شده بود.در آن مسابقه در دقيقه 20 بازي مهاجم گسترش فولاد از من پنالتي گرفت و شايد باور نکنيد بعد از آن پنالتي اصلا فکر نمي‌کردم کجا هستم! آسمان و مهدي رحمتي را نگاه مي کردم که آن پنالتي را بگيرد که اتفاقا گرفت. وقتي به رختکن آمدم يک اتفاق جالب افتاد.من يک لحظه در رختکن گريه کردم، در آن لحظات با خودم فکر کردم که در 19 سالگي بايد کاري مي‌کردم که به تيم کمک کنم نه اينکه دچار اشتباهي شوم که تيم ببازد. در گير و دار اين فکرها و گريه کردن بودم که رحمتي من را صدا کرد و گفت:پسر خوب، خدا از طريق تو اين روزي را به من رسانده که پنالتي را بگيرم، نيمه دوم بهترين بازي ات را انجام بده و همه چيز را فراموش کن که خوشبختانه در آن نيمه خوب بازي کردم و در نهايت با گلهاي محسن کريمي و شهباززاده پيروز شديم.
فارس:ظاهرا در ابتداي راه که به استقلال آمده بودي اختلاف کوچکي با سرمربي وقت تيم پيدا کردي... ظاهرا يک هفته‌اي توسط قلعه‌نويي از حضور در تمرينات منع شدي..
آن اتفاق يک مساله خيلي کوچک بود که در جريان يک بازي دوستانه رخ داد، اصلا چيز مهمي نبود. بعد از چند روز هم براي عقد قرارداد توسط خود آقاي قلعه‌نويي به باشگاه معرفي شدم. امير قلعه‌نويي مربي بزرگ و قابل احترامي است و من هم هميشه به مربيانم احترام مي‌گذارم.
فارس: ماجراي لقبي که هواداران استقلال به تو دادند چه بود، يک روز مي‌گفتند شيرافکن يک روز مي‌گفتند بمب افکن...
اين لقب بعد از دربي که با منصوريان پرسپوليس را برديم به من داده شد. بعد از آن دربي به محل تمرين در کمپ حجازي رفتيم که تعدادي از تماشاگران آنجا شروع کردند به شعار دادن، آنها مي‌گفتند نورافکنِ بمب افکن،بعضا از شيرافکن هم استفاده مي‌کردند.از روزي که به استقلال آمدم اين تماشاگران خيلي از من حمايت کردند که دست تک تک آنها را مي‌بوسم.
فارس:به عنوان بازيکني که از رده‌هاي پايه استقلال کارت را شروع کردي به نظر مي آيد يک جورهايي فرزند استقلال هستي..
دقيقا. من 4 سال در رده‌هاي پايه استقلال بازي کردم و هر چيزي که در زندگي‌ام مي‌بينم را مديون خيلي از تماشاگران استقلال هستم. از همينجا اعلام مي‌کنم به خاطر آنها تا آخر فوتبالم در ايران فقط براي استقلال بازي مي‌کنم چون مي‌دانم طرفداران استقلال چقدر به من لطف دارند.
فارس:به نظر مي‌رسد در جنس فوتبال اميد نورافکن يک عصبانيت پنهان است، به شکلي که همه فکر مي‌کنند او خشن بازي مي‌کند.
براي شما مثالي مي‌زنم، وقتي در بازي با پرسپوليس که 3 بر دو برديم بايد کمي با خشونت بازي مي کرديم چون مقابل تيم‌هاي فانتزي بايد محکم بازي کنيم. البته خودم اين موضوع را مي‌دانم که بايد روي اين مساله خشونت کار کنم.خودم مي‌دانم بايد بيشتر خودم را کنترل کنم تا عصباني نشوم. من دوست دارم به فوتبال اروپا بروم و بدون شک در آنجا همه چيز فرق مي‌کند و بايد در مورد رفتار در زمين، سبک بازي و همه چيز، خيلي چيزها را رعايت کنم.

فارس: ظاهرا به اين نتيجه رسيدي که اگر به اروپا بروي راحت تر به تيم ملي‌ مي‌رسي.درست است؟
اولين باري که به تيم ملي دعوت شدم شايد هيچکس فکر نمي‌کرد آقاي کي‌روش من را دعوت کند. باعث افتخارم بود که من سه چهار ماه زير نظر سرمربي تيم ملي کار کردم. در اين مدت 2-3 پيشنهاد خارجي داشتم اما همه چيز براي اين نبود که به تيم ملي برسم. من دوست داشتم شرايط اروپا را تجربه کنم، درست است که مي‌گويند لژيونرها بيشتر در چشم هستند اما من هم دوست دارم پيشرفت کنم.
فارس:ماجراي پيشنهاد شارلرواي بلژيک و جدايي ات از استقلال که منجر به پست خداحافظي تو هم شد چيست؟
همه چيزرا به خاطر پيشرفت در فوتبالم در نظر مي گيرم. ان‌شاالله به زودي کارهاي نقل و انتقال من انجام مي شود ولي من مطمئنا هرگز لطف تماشاگران استقلال را فراموش نمي کنم. از مسئولان باشگاه هم ممنون هستم که در اين راه خيلي به من کمک کردند.
فارس: به خاطر همين بود که پست خداحافظي منتشر کردي؟
بله، دوست داشتم رو در رو با هواداران صحبت کنم، همانطور که اشاره کردم سال گذشته هم پيشنهاداتي به من رسيده بود اما به خاطر وضعيت تيم و همچنين درخواست مديران باشگاه ماندم وليواقعا از ته دلم اين حرف را مي زنم داحافظي از هواداران استقلال خيلي سخت است.
فارس: به خاطر همين بود که بعد از بازي با ذوب‌آهن گريه کردي؟
بله، همانطور که گفتم دل کندن از تماشاگر استقلال سخت است. خيلي سخت، وقتي در ورزشگاه به مردم نگاه مي‌کردم ياد بازي اول افتادم که مقابل صبا به ميدان رفتم. اشک مي‌ريختم اما مطمئن هستم چند سال ديگر با شرايط بهتر برمي‌گردم.
فارس:کمي هم در مورد وضعيت امسال تيم و خودت صحبت کن، اميد نورافکن چقدر از خودش راضي است چون امسال چندين بار تغيير پست داشتي...
امسال از همان ابتدا ما دچار نوسان بوديم و شرايط کمي سخت بود، به هر حال بعد از آمدن شفر وضعيت کلي تيم تغيير کرد، رفته رفته تيم روي روال افتاد. خود من اول فصل هافبک وسط بازي مي‌کردم و حتي به تيم ملي هم دعوت شدم.وقتي شفر آمد پستم تغيير کرد چون توانايي بازي در دو پست را داشتم، تمريناتم را بيشتر کردم و خدا را شکر مي‌کنم که عملکرد بدي نداشتم.

فارس:به نظر کمي دير جنبيديد.
بله، همانطور که گفتم ما امسال در ابتدا نوسان داشتيم، شايد اگر اول فصل نتايج ما بهتر بود قهرماني را به دست مي‌آورديم. مطمئنا براي سال بعد برنامه ريزي به شکلي شده که استقلال مدعي اصلي قهرماني باشد. خوشحالم که قهرمان جام حذفي شديم و در آسيا هم نتايج خوبي گرفتيم تا حداقل هواداران راضي باشند.
فارس: چقدر اميدواري در جام ملتهاي آسياي آينده حضور داشته باشي..
من در يک بازي دوستانه در تيم ملي وينگر چپ بازي کردم و واقعيت اين است که دوست دارم در تيم ملي باشم.از همان اول هدفم اين بود که بتوانم خودم را به مربيانم ثابت کنم. حالا هم در آينده بيشتر تلاش مي‌کنم و هدف اين است زود به تيم ملي برگردم.
فارس، از اينکه در لحظه آخر از تيم ملي خط خوردي و به جام جهاني نرفتي چه حسي داري؟
در هر صورت من تلاش کردم و اين نظر کادر فني تيم ملي بود، از حالا به عنوان يک هوادار براي تيم ملي در جام جهاني آرزوي بهترين‌ها را دارم و اميدوارم تيم ما به بهترين نتايج دست پيدا کند.
فارس: از جام جهاني 98 که ايران با تساوي مقابل استراليا به جام جهاني صعود کرد چه چيزي به ياد داري؟
من در آن زمان تازه به دنيا آمده بودم ولي همه در مورد جشن‌هاي بعد از آن بازي(استراليا) حرف مي‌زنند. تنها چيزي که در مورد آن جام جهاني و نحوه صعودش صحبت مي‌کنند شادي مردم است، اميدوارم امسال هم تيم ملي در جام جهاني خوب نتيجه بگيرد و مرم خوشحال شوند.
فارس: کمي به وضعيت استقلال برسيم. شفر مي‌گفت روزي که به استقلال آمدم بازيکنان افسرده بودند...
مهمترين چيزي که در مورد نتايج استقلال از هفته هشتم به بعد اين بود که ما فوتبال را تک ضرب و خوب بازي مي‌کرديم و البته روحيه بردن را به دست آورديم. در تمرينات نظم خاصي بر تيم حاکم بود، حتي بزرگترهاي تيم استقلال با نظم و انضباط خاصي کار مي‌کردند، ضمن آنکه بازيکنان خوبي مثل جباروف، تيام و شجاعيان در تيم ما جا افتادند. اتحاد و همدلي بازيکنان و کادر فني يکي از دلايل موفقيت استقلال در ادامه راه شد.
فارس: امسال دربي رفت را باختيد و تو در آن بازي نبودي اما در بازي برگشت جبران کرديد.
در بازي رفت من مصدوم بودم. شفر هم انصافا در آن بازي بازيکنان را نمي‌شناخت.او تازه آمده بود و هيچ چيزي از ايراني‌ها نمي‌دانست. شفر در ادامه راه با وجودي که نه زبان ايراني بلد بود و نه فرهنگ ما را مي‌شناخت با مديريت خوب به ما شوک داد و ديديد که دربي برگشت را برديم و تيم قهرمان حذفي شد و بعد از چند سال به جمع 8 تيم برتر آسيا رفتيم.
فارس:در مورد قهرماني جام حذفي صحبت کن.
خيلي خوشحالم که توانستم اولين جام را با استقلال به دست بياورم. دو سال پيش در فينال جام حذفي با بدشانسي قهرمان نشديم اما خوشحالم که امسال به اين عنوان رسيديم. در آن بازي خونه به خونه بابل خوب کار کرد و در برخي دقايق بازي خطرناک ظاهر شد اما ما از فرصت ها بهتر استفاده کرديم.

فارس: بعد از بازي مدال تو را هم برده بودند؟
بله، مدال من را از گردنم بردند. البته بازيکنان ديگر هم بودند که چنين شرايطي را داشتند. مدال را گردنم کندند و فقط نخ آن در گردن ما باقي مانده بود!
فارس: مدالت‌هايتان را از طرف سازمان ليگ پس دادند؟
نه!
فارس:بگذريم، کمي هم در مورد سال گذشته و زماني که منصوريان در استقلال بود صحبت کن..
سال قبل ما روزهاي خوب و تلخ زياد داشتيم. مثل دربي که رفت و برگشت 4 امتياز از پرسپوليس گرفتيم. روزهاي تلخ هم داشتيم مثل بازي با العين امارات که مشکلات بزرگ ما از آن بازي شروع شد. من خيلي سعي کردم در آن بازي حضور داشته باشم، 11 ساعت از اينچئون تا دبي را طي کردم ولي به تشخيص مربيان در آن بازي بازي نکردم. هر چه تلاش کردم آن بازي را جبران کنيم نشد که نشد. به نظرم باخت به العين تلخ ترين شکست زندگي بازيکنان استقلال بود. در کل ما خوب شروع کرده بوديم اما پايان کارمان به بدترين شکل ممکن بود
فارس:به نظر مي‌رسد بعد از آن بازي بود که متوجه شديد فضاي استقلال خيلي سنگين است...
بعد از بازي شرايط به شکلي بود که سرمان را نمي‌توانستيم بالا بياوريم.واقعا شرايط بدي بود، وقتي به ايران برگشتيم نمي‌توانستيم از خانه بيرون بياييم. ترکش هاي آن بازي تا همين حالا هم به ما مي‌خورد. وقتي با هواداران ما کري مي‌خوانند ما هم اين چيزها را مي‌فهميم ولي مطمئن باشيد يک روز آن بازي را با همان نتيجه جبران مي‌کنيم.
فارس: حتما مي‌داني که استقلال در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به السد قطر خورده، اين قرعه را چطور مي‌بيني؟
ما دو سال پيش هم با السد در تهران بازي کرديم و آنها تيمي بسيار خوب و با برنامه بودند. مطمئنا تيم‌هايي که تا اين مرحله بالا مي‌آيند تيم‌هاي ضعيفي نيستند و شک نکنيد تيم ما کار سختي دارد.به نظرم بازي در تهران مي‌تواند کليد موفقيت استقلال باشد و در حضور هواداران مي‌شود کار السد قطر را يکسره کرد.
فارس: از اين مسائل که بگذريم چقدر در صفحات مجازي فعاليت مي‌کني؟
من يک صفحه اينستاگرام شخصي دارم اما مديريت آن را شخص ديگري واگذار کردم.من فقط آن را مديريت مي‌کنم.
فارس:چرا؟
چون فکرم را روي فوتبال گذاشتم، وقتي در تيمي بازي مي‌کنم که بازيکنانش ملي و اسم و رسم دار هستند بايد روي فوتبال تمرکز کنم و بيشتر تمرين کنم.
فارس:اين جالب است که در اين شرايط سني و در حالي که جامعه تحت تاثير صفحات مجازي است علاقه چنداني به اين صفحات نداري.
وقتي بازيکن استقلال هستي يعني با مردم عادي فرق داري.وقتي در استقلال يا تيم بزرگي بازي مي‌کني بايد حواست به خيلي چيزها باشد. ما بايد قدر اين نعمت( حضور در استقلال) را بدانيم که بتوانيم پيشرفت کنيم. اگر بخواهيم پايمان را کج بگذاريم شايد همين صفحات مجازي زندگي‌مان را تحت تاثير قرار بدهد.
فارس: اگر از استقلال جدا شوي چقدر به پدر و مادرت فکر مي‌کني، چون ظاهرا خيلي به آنها وابستگي داري..
با پدر و مادرم در اين ارتباط حرف زده ام و آنها هيچ مشکلي با رفتن من ندارند.البته وقتي آنها نيستند کارم سخت است اما من مي‌توانم خودم را در اروپا بسازم و با زماني که در اختيار دارم مي توانم شخصيت جديدي از خودم بسازم.

فارس:چيزي هست که از تماشاگران استقلال بخواهي؟
من هميشه به اين موضوع فکر مي‌کنم،دوست دارم بازيکني که از زمين تعويض مي‌شود کل استاديوم ايستاده او را تشويق کنند.به نظرم خيلي صحنه قشنگي مي‌شود.
فارس:اوقات فراغت اميد نورافکن چگونه مي‌گذرد.
من کتاب خواندن و زبان انگليسي را دوست دارم. معمولا در بيکاري اين کارها را انجام مي‌دهم البته اين اواخر واقعا فوتبال اوغات فراغتي براي من نگذاشته بود.
فارس: آخرين کتابي که خواندي چه کتابي بود؟
يک کتاب در مورد تفکرات انسان است که نوشته اسکاول شين است.
فارس: ممکن است روزي اميد نورافکن خودش را فراموش کند.
اگر اخلاقم چنين بود همين حالا هم روي من تاثير داشت و عوض شده بودم، چيزي ندارم که بخواهم خودم را بگيرم. من به تيم ملي دعوت شدم و در استقلال هم خوشبختانه به جاي خوبي رسيدم اما مغرور نشدم.
فارس: الگوي فوتبالي‌ات در خارج از ايران چه کسي است؟
من فيليپ لام را دوست داشتم که خداحافظي کرد اما دي بروينر که پشت مهاجمان چلسي بازي مي‌کند را دوست دارم.
فارس: و تيم محبوب خارجي؟
بايرن مونيخ
فارس: صحبتي با هواداران استقلال نداري؟
اتفاقا مي خواهم حرف آخرم با هواداران استقلال باشد، من هميشه اولين بازي ام را به ياد دارم و از يادم نخواهد رفت،يادم مي‌ماند که مردم، هم تيمي‌هايم و چقدر کمکم کردند. اميد نورافکن هيچ وقت محبت هم تيمي‌هايش و طرفداران استقلال را فراموش نمي‌کند و مطمئنا يک روز بر مي گردد.
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت

دو تیم لیورپول و اورتون از سری رقابت‌های معوقه هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت. این دربی مرسی‌ساید آخرین دربی یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول است. آرسنال با شکست ۵ بر صفر چلسی اکنون به تنهایی در صدر جدول ایستاده است. 

منبع: ورزش سه

tags # لیورپول سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت