Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی روشی جدید برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات در بیماران ابداع کرده‌اند که می‌تواند سبب بی نیازی حدود ۵۰ درصد از بیماران به انجام نمونه برداری پرریسک و دردناک شود.

کارشناسان شیوه جدید تشخیصیو روشی منحصربه فرد را جایگزین نمونه برداری معرفی کرده‌اند که می‌تواند رشد نسبتاً آرام غده پروستات و بروز سرطان در این عضو را به سرعت شناسایی و تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون انجام نمونه برداری، بیوپسی ازبافت پروستات یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای شناسایی سرطان پروستات است که روشی دردناک، پرریسک و با احتمال بروز عفونت درمردان است و عده زیادی از بیماران از انجام آن رویگردان هستند، از جمله دیگر روش‌ها انجام آزمایش PSA و اسکن MRI از حفره شکمی است.


در آزمایش خون جدید، پروتئین‌هایی شبیه به PSA که به وسیله سرطان دگرگون شده‌اند، شناسایی می‌شوند و محققان با انجام آزمایش برروی ۳۸۴ مرد، موفق به شناسایی دقیق وضعیت پروستات و بی نیازی به انجام نمونه برداری شده‌اند.


کارشناسان امیدوار هستند در آینده این روش درمانی بتواند برای تشخیص کامل سرطان در بیماران مورد استفاده قرار گیرد هرچند که به آزمایش‌های بیشتری نیاز است.
محققان توصیه می‌کنند مردان از حدود ۵۰ سالگی به شکل منظم به انجام معاینه‌های دوره‌ای و آزمایش بپردازند و به ویژه دگرگونی‌ها در دفع ادرار خود را بررسی کنند.
 سرطان پروستات یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌ها در دنیا است و با درگیرکردن سایر اعضای بدن می‌تواند سبب مرگ فرد شود.

این سرطان هرسال سبب مرگ هزاران مرد در رده سنی میان سال و سالمند در دنیا می‌شود.

کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات، مصرف مواد غذایی سالم، انجام ورزش و حفظ تناسب اندام، کنترل فشارخون، خودداری از مصرف مواد دخانی و نوشیدن آب و درمان زودهنگام عفونت‌های مجاری ادراری را به مردان توصیه می‌کنند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

بیماران مبتلا به پروستات دیگر نگران نمونه گیری پرخطر نباشند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۶۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قهرمانی گفت: بازرسان استاندارد مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از واحد‌های تولیدی استان به طور مستمر بازرسی و نمونه برداری می‌کنند تا از استمرار و تداوم کیفیت محصولات تولیدی استان اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۹۴ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان به عمل آمد که این عملکرد نشان دهنده تحقق ۱۲۶ درصدی برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: بازرسی و نمونه برداری از فرآورده‌های مختلف صنایع در راستای نظارت بر کیفیت و حسن اجرای استاندارد در واحد‌های تولیدی استان زنجان انجام می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی افزود: شهروندان با این کار می‌توانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند و هرگونه موارد فاقد انطباق را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها