Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@23:46:31 GMT

فرایند تولید یک محصول در آینده / اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۰۳۴۸

فرایند تولید یک محصول در آینده / اینفوگرافیک

فناوری اطلاعات > سخت افزار - فرایند تولید در آینده نزدیک، دچار تحول اساسی خواهد شد و این مشتری است که دستور سفارش محصول منحصربه‌فرد و خاص خود را صادر کرده و در یک فرایند تولید صنعتی آن را به‌صورت هوشمند دریافت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، فناوری دیجیتال نقش محوری در فرایند تولید کارخانه‌ای ایفا کرده و کم‌کم در انقلاب صنعتی چهارم شاهد توسعه آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{لینک}

این فرایند از نگاه متفکران در زیمنس آلمان بدین‌صورت تعریف‌شده است:

1-     مشتری محصول خاصی را در نظر دارد.

2-     دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) ایجاد می‌شود.(دوقلوی دیجیتال مدل مجازی از یک فرایند، محصول یا سرویس است که با همسازی دنیای مجازی با فیزیکی اجازه تحلیل دیتا و مانیتورکردن سیستم برای رفع مشکل احتمالی در فرایند تولید جلو می‌رود و با اینترنت اشیاء گره می‌خورد. دوقلوی دیجیتال ترکیبی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تحلیل نرم‌افزاری است که مدل شبیه‌سازی‌شده را با نیازهای خاص کاربر تغییر داده و به مدل دلخواه مشتری می‌رسد.)

3-     دیتای تعریف‌شده از طریق اینترنت مستقیم به کارخانه ارسال می‌شود.

4-     کار مانیتور کردن و پیکره‌بندی بر اساس چاره‌جویی‌های مدیریت ریسک اجازه تغییر در محصول را به سازنده می‌دهد.

 

 

اما آنچه در فرایند تولید تا مصرف به وقوع می‌پیوندد نیز به شرح زیر قابل‌ذکر است:

1-     اسکن/ دریافت اطلاعات از مشتری (در این مثال، اسکن پای مشتری برای تولید کفش متناسب با نیاز کاربر)

2-     استفاده از اپلیکیشن برای کاستومایز کردن محصول دلخواه

3-     تولید محصول مبتنی بر دوقلوی دیجیتال

4-     ارسال محصول با پهپاد تجاری به درب خانه مشتری

5-     دریافت محصول دلخواه توسط مشتری

6-     استفاده از شبکه اجتماعی برای بازخورد مناسب و تولید محصول مناسب در آینده

 

اینفوگرافیک زیر درک بهتری به شما در این زمینه می‌دهد. (برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید)

 

 

 

5656

 

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری، ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کاشت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، محمدحسین عطایی بعدازظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم با حضور معاونان سازمان، مدیران و کارشناسان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: زنجیره تولید نان بایستی از نان کامل باشد و نان کامل در چرخه تولید آرد ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نان بایستی با محوریت تولید نان از آردهای کامل در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تولید نان کامل بایستی فرهنگ‌سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده است، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود، سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود؛ بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

عطایی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است. در سال زراعی جاری ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان، گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود؛ بنابراین برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم‌خاک‌ورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۶۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴ هزار تن کود ازت به عنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است. در ضمن آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت و جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

کد خبر 745762

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • تولید کود و سم کم‌ضرر از پسماند نخلستان‌ها
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان