Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-03@04:02:34 GMT

آنتن پارازیت‎گیر لگاریتیمی بومی‎سازی شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۰۵۰۴

آنتن پارازیت‎گیر لگاریتیمی بومی‎سازی شد

آنتن پارازیت‎گیر لگاریتیمی به همت متخصصان اداره مخابرات منطقه عملیاتی نار و کنگان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، برای نخستین بار در کشور بومی‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جابر چرومی‎زاده، جانشین رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان با اشاره به ایجاد اختلال روی شبکه رادیویی منطقه به وسیله کشتی‎ها و لنج‎های عبوری از خلیج فارس، گفت: به این ترتیب تهیه آنتنی با قابلیت شناسایی محل انتشار نویز در دستور کار مخابرات منطقه عملیاتی نار و کنگان قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم متوجه شدیم این نوع آنتن به دلیل قابلیت‎های نظامی در فهرست تحریم‌ها قرار دارد و حتی در صورت دور زدن تحریم‌ها نیز تامین آن با هزینه چند برابری مقدور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه گروهی از متخصصان مخابرات منطقه عملیاتی نار و کنگان داوطلبانه اقدام به مطالعه، طراحی، شبیه‌سازی و ساخت این آنتن کردند و در سال «حمایت از کالای ایرانی» موفق به بومی‎سازی این تجهیز شدند.

چرومی‎زاده، هزینه ساخت این آنتن را 2 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نمونه خارجی این آنتن بالغ بر ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

وی با بیان این‎که مدت زمان فاز مطالعاتی تا اجرای ساخت این آنتن 6 ماه به طول انجامید، ادامه داد: این آنتن در کارکردهای صنعتی به عنوان گیرنده و ردیاب سیگنال عمل می‎کند و در کاربردهای نظامی در نقش فرستنده به عنوان ایجادکننده نویز در پهنای باند وسیع کاربرد دارد.

بر اساس این گزارش، این آنتن نمونه داخلی ندارد و به دلیل دستیابی به تکنولوژی طراحی، ساخت و بومی‌سازی آن، متخصصان مخابرات منطقه نار و کنگان قادرند این نوع آنتن‌ها و همچنین آنتن‎های های‌تک و پیچیده را در محدوده‌های فرکانسی دلخواه، طراحی و تولید کنند.

منطقه عملیاتی نار و کنگان یکی از مناطق پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی استان بوشهر قرار دارد و در زمره بزرگ‌ترین میدان‌های گازی خشکی خاورمیانه است.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان