Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قدرت‌های بزرگ و ایران روز جمعه برای بی اثر کردن آثار خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌های جدید به توافق رسیدند. تهران  رایزنی با اروپا بر ارائه پکیج نهایی اقدامات اقتصادی تا ۳۱ ماه می اصرار دارد.

بر اساس این گزارش، با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، کشورهای اروپایی به تکاپو افتادند که به ایران ضمانت‌های لازم برای دریافت منافع اقتصادی ناشی از توافق هسته‌ای را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به هشدار بسیاری از کمپانی‌های اروپایی و نگرانی آنها از جریمه‌های مالی آمریکا، کار سختی به نظر می‌رسد.

رویترز با اشاره به ۵ کشور باقیمانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان و دو کشور چین و روسیه نوشت: «روز جمعه دیدار رسمی مشترکی میان این ۵ کشور بدون حضور آمریکا و برای اولین بار بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای برگزار شد.»

 این رسانه به موانع حفظ برجام از نظر دیپلمات‌های حاضر در کمیسیون مشترک برجام که روز گذشته در وین برگزار شد اشاره کرده و نوشت: « عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که ما در حال مذاکره هستیم که ببینیم آیا آنها می‌توانند پکیج مناسبی را که منافع اقتصادی ناشی از لغو تحریم‌ها علیه ایران را فراهم کند، ارائه کنند یا خیر و سپس اقدام بعدی یافتن ضمانتی برای این پکیج خواهد بود.»

رویترز به گفت‌وگوی مقام‌های ارشد اروپا درباره حفظ صادرات نفت ایران و جریان سرمایه‌گذاری اشاره کرد و نوشت: «بخشی از اقدامات لازم باید در قالب توقف اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی کمپانی‌های اروپایی و درخواست از دولت‌ها برای تبادل مالی مستقیم با بانک مرکزی جهت جلوگیری از جریمه‌ها و همچنین ایجاد کانال‌های مالی آلترناتیو باشد.»

این رسانه به اظهارات یکی از مقام‌های ارشد ایرانی در گفت‌وگو با رویترز اشاره کرده و نوشت: « این مقام ایرانی گفته ما انتظار داریم پکیج اقتصادی تا پایان ماه می به ما داده شود.»

وی گفته که تهران چند هفته بیشتر تا تصمیم نهایی درباره خروج یا عدم خروج از توافق هسته‌ای زمان ندارد.

یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا به رویترز گفته که شرکای برجام روز جمعه تاکید کردند که ارائه این پکیج نمی‌تواند فوری صورت بگیرد. ما به وضوح گفتیم که برخی مسائل هست که به زمان بیشتری نیاز دارد.

این رسانه همچنین به دیدار هفته‌های آتی میان وزرای خارجه کشورهای باقیمانده در برجام هم اشاره کرد. 

به گزارش ایلنا سید عباس عراقچی روز گذشته پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفته بود: «برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رویترز عباس عراقچی کمیسیون مشترک برجام خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند، اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه