Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

در چند روز اخیر مطلب کوتاهی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که موجی از تعجب را به همراه آورده. مضمون این مطلب آن است که کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها مجاز به پخش فوتبال نیستند و انجام چنین کاری بدون مجوزهای لازم، غیرقانونی است. اهمیت این خبر به ویژه از آن جهت است که رفته‌رفته به مسابقات جام‌جهانی نزدیک می‌شویم و طبعا خیلی از شهروندان دوست دارند این بازی‌ها را به طور دسته‌جمعی تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی مسلما جای تعجب دارد که پخش فوتبال از سوی کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با منع قانونی روبه‌رو می‌شود، آن هم در حالی که توجیه منطقی خاصی برای این تصمیم ارایه نشده است.

پر واضح است که ما در کشورمان به شکل چشمگیری با معضل سرگرمی‌های سالم و ابزار مناسب تخلیه هیجان مواجه هستیم. بی‌گمان بخشی از ریشه این همه خشونت و افسردگی در کشور مربوط به همین مساله است. به هر حال در ممالک خارجه مردم تفریحاتی دارند که بسیاری از آنها به دلیل خطوط قرمز حاکم بر جامعه ما در اینجا غیرقابل اجراست. با وجود این همه محدودیت که به خاطر فقر خلاقیت ما تشدید هم می‌شود، دیگر اوج کج‌سلیقگی است که روی سالم‌ترین تجمعات ممکن برای کاری مثل تماشای فوتبال هم انگ «غیرقانونی» بزنیم. واقعا مسوولان ما از چه می‌ترسند؟ اینکه عده‌ای برای به ثمر رسیدن یک گل بالا و پایین بپرند؟ یا اینکه شئونات اجتماعی و اخلاقی خدشه‌دار شود؟

قطعا خیلی از جوانانی که دست در دست هم به کافه و کافی‌شاپ رسیده‌اند، می‌توانند خیلی جاهای دیگر هم بروند و خیلی کارهای دیگر جز تماشای فوتبال انجام بدهند. حالا چه اصراری است که یک تفریح مجانی و عالمگیر را چنان در خم گیر و گورهای قانونی بپیچانیم که مردم خیال کنند واقعا تعمدی برای شاد نبودن آنها وجود دارد؟ در وضعی که ما داریم، تازه مسوولان کشور باید همزمان با جام‌جهانی و به‌خصوص سه بازی تیم ملی ایران، در خیابان‌های اصلی شهرهای سراسر کشور پرده نصب کنند و مسابقات را نشان بدهند؛ بلکه این ملت به ستوه آمده از فقر و بیکاری و فساد و نابرابری، حداقل برای دو ساعت به یک دنیای فانتزی دیگر کوچ کنند و چهار تا فریاد بدون «مرگ بر» سر بدهند!

از همه اینها که بگذریم، خود آقایان هم بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که منع کردن قهوه‌خانه‌ها و کافی‎شاپ‌ها از پخش فوتبال در عمل غیرممکن است و بسیاری از آنها مقارن با مسابقات جام‌جهانی، بازی‌ها را نمایش خواهند داد؛ پس چه دلیلی دارد که با تراشیدن منع قانونی برای این رفتار طبیعی، حرمت ابرواژه «قانون» را بشکنیم و قبح قانون‌شکنی را از بین ببریم؟ موضوع درست شبیه ماجرای فیلتر تلگرام است. تا پیش از این مردم تحت قوانین رسمی کشور داشتند از تلگرام استفاده می‌کردند، اما تصمیم بحث‌برانگیز فیلتر این پیام‌رسان، بسیاری از همان مردم را به سمت انواع و اقسام فیلترشکن‌های غیرقانونی کشاند. کاش با پرهیز از وضع مقررات مغایر با عرف جامعه، منزلت «قانون» را تنزل ندهیم و حواس‌مان باشد که اگر کسی یک قانون را شکست، شکستن قوانین بعدی برایش راحت‌تر خواهد شد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فوتبال خشونت افسردگی جامعه خلاقیت تیم ملی فقر بیکاری قانون فوتبال پارس ممنوعیت پارس نیوز کافه ها و قهوه خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در محور هراز همچنین آزادراه رشت – قزوین ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های سیاه بیشه، میانک و مرزن آباد

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های لاسم، آب اسک، رینه، گزنک، وانا و بایجان و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، محمدآباد، بایجان، وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک

- ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های سراوان و رودبار

- تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال مسیر (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل پل کلاک تا پل فردیس و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس

- ترافیک سنگین در محور سرابله – ایلام و بالعکس محدوده تونل آزادی

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی

محورهای مسدود غیرشریانی

محور هشتگرد – طالقان

پل زنگوله - بلده

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

محدودیت‌های تردد محدودیت ترافیکی

روز هشتم فروردین، ساعت ۱۳:۰۰ در استان‌های مازندران و البرز و محور چالوس (شمال به جنوب) محدودیت تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب (محور فوق) اجرا شد.

کد خبر 739769

دیگر خبرها

  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • اجراهای متفاوت یک خواننده که وایرال شد
  • مسجدسلیمانی‌ها لیگ یک فوتبال را در ۱۴۰۳ با برد شروع کردند/ ملاثانی باخت
  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • قلعه نویی: از فیفا و AFC برای اجازه برگزاری بازی در این زمین تعجب می‌کنم/ باز هم از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • پیروزی تاریخی فوتبال افغانستان در خانه هند
  • عبور موجی کم رطوبت از جو استان کرمانشاه