Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:41:49 GMT

عرضه آش کنار خیابان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۰۷۴۹

عرضه آش کنار خیابان ممنوع است

همدان- ایرنا- رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه عرضه آش کنار خیابان ممنوع است گفت: اجازه عرضه مواد غذایی نظیر آش و حیلم در حاشیه خیابان داده نمی شود.

حسینعلی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخی از صنوف با ورود به ماه مبارک رمضان اقدام به عرضه آش و حلیم در حاشیه جاده یا داخل وسیله نقلیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به تردد وسایل نقلیه در خیابان، احتمال آلودگی آش و حلیم زیاد است بنابراین به هیچ عنوان اجازه عرضه این قبیل مواد غذایی در خارج از واحد صنفی داده نمی شود.
نوروزی ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان 17 مورد برخورد با دستفروشان و افرادی که از خارج از واحد صنفی اقدام به عرضه آش و حلیم می کردند صورت گرفته است.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان گفت: به منظور پیشگیری از بروز بیماری و توجیه اصناف با مسائل بهداشتی ، دوره های آموزشی برای این طیف برگزار شده و یک هزار و 300 تن در این دوره ها شرکت کردند.
نوروزی افزود: 670 کارت بهداشت توسط مرکز بهداشت این استان در پنج روز نخست ماه مبارک رمضان برای متقاضیان صادر شده است.
وی یادآوری کرد: 170 مورد بازرسی در این مدت زمان از مراکز عرضه مواد غذایی صورت گرفت که 220 مورد اخطاریه نواقص بهداشتی صادر شد.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان افزود: 20 واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند و 13 واحد به علت داشتن نواقص بحرانی پلمب شدند.
نوروزی اضافه کرد: نواقص بحرانی شامل مواردی است که مستقیم بر روی بهداشت مواد غذایی و سلامت مردم تاثیر می گذارد بنابراین نمی توان مهلتی برای اصلاح مشکل پیش بینی کرد بلکه به فوریت واحد صنفی متخلف پلمب می شود.
وی بیان کرد: 613 مورد نمونه برداری از مواد غذایی نظیر زولبیا و بامیه و شیرینی صورت گرفت و این نمونه ها برای بررسی به آزمایشگاه ارائه شده است.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: تیم های بازرسی این مجموعه مجهز به دستگاه هایی هستند که می توانند در گشت های سیار با استفاده از آنها سلامت مواد غذایی را رصد کنند.
نوروزی ادامه داد: از این دستگاه برای بررسی وضعیت روغن شامل کیفیت روغن سرخ کردنی، میزان استفاده از آن و بررسی تغییر رنگ روغن مورد استفاده در تهیه زولبیا و بامیه و دیگر اغذیه و خوراکی ها بهره گرفته می شود.
وی بیان کرد: 107 مورد بازرسی برای بررسی وضعیت روغن مصرفی، 64 مورد آزمایش برای بررسی میزان جوش شیرین مصرف شده در شیرینی ها، 144 مورد کنترل میزان ید نمک و 27 مورد سنجش میزان اسانس و رنگ انجام شده است.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان گفت: همچنین وضعیت تمیزی ظروف سرو غذا و سطح میز محیط کار با استفاده از یک دستگاه بررسی شد که نسبت به گذشته نتیجه قابل قبولی داشت.
نوروزی افزود: چهار تن و 600 کیلوگرم انواع مواد غذایی از جمله آرد، روغن، کیک و کماج به علت نزدیک شدن به تاریخ انقضا یا فاسد شدن معدوم شدند.
طرح تشدید بازرسی ها از واحدهای عرضه مواد غذایی با فعالیت 200 بازرس در نوبت صبح و 10 تیم 2 نفره در نوبت عصر از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهداشت محیط ماه رمضان عرضه آش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟

زی‌سان: بی‌شک یخچال یکی از لوازم کاربردی در خانه ماست و مواد خوراکی بسیاری را در آن نگهداری می‌کنیم. پس از مدتی ممکن است رایحه مواد خوراکی موجود در یخچال باهم ترکیب شوند و بوی نامطبوعی ایجاد کنند که برای همه ناخوشایند است حتی ممکن است موجب خراب شدن میوه و سبزیجاتی شود که درون یخچال نگهداری می‌کنیم، شود.

از این رو باید برای رفع بوی بد یخچال اقدام کنیم. اما چگونه و با چه موادی بوی یخچال را از بین ببریم که برای مواد غذایی موجود در یخچال ضرر نداشته باشد. در این مطلب راهکار‌های ساده برای از بین بردن بوی بد یخچال به شما آموزش داده‌ایم؛ پس در ادامه با زی‌سان همراه شوید.

پیشنهاد: نحوه شستن و تمیز کردن تخته آشپزخانه چوبی و پلاستیکی را بخوانید!

اولین اقدام برای رفع بوی بد یخچال

برای از بین بردن بوی بد یخچال، ابتدا باید آن را تمیز کنید. برای این کار یخچال را از برق بکشید و آن را خالی کنید سپس با یک دستمال آغشته به مایع ظرفشویی و سرکه درون یخچال را خوب تمیز کنید. پس از این که یخچال را تمیز کردید، به تاریخ مصرف مواد غذایی موجود در یخچال دقت کنید و آن دسته از مواد غذایی که تاریخ مصرف‌شان گذشته است را دور بریزید همچنین مواد غذایی بو دار را درون ظرف در بسته بگذارید.

رفع بوی بد یخچال با لیمو

به گزارش زی‌سان، استفاده از لیمو یک راه طبیعی و کارآمد برای از بین بردن بوی بد یخچال است. در این روش باید یک لیمو ترش تازه را از وسط نصف کنید سپس آن را در یک کاسه کوچک بگذارید و درون یخچال قرار دهید.

*نکته: توجه داشته باشید که پس از گذشت چند روز باید لیمو را تعویض کنید.

+ بیش‌تر: چگونه مایکروفر را با لیمو تمیز کنیم؟

رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

در این روش مقداری جوش شیرین را درون یک لیوان کوچک بریزید و درون یخچال بگذارید. خواهید دید که جوش شیرین برای رفع بوی بد یخچال معجزه می‌کند.

رفع بوی بد یخچال با ذغال

از آن جایی که کربن در جذب بو تأثیر دارد، با قرار دادن یک تکه ذغال درون یخچال به راحتی می‌توانید بوی بد آن را از بین ببرید.

رفع بوی بد یخچال با قهوه

اگر به عطر و ادکلن فروشی رفته باشید؛ قطعاً یک ظرف حاوی پودر قهوه در اختیارتان گذاشته‌اند تا بهتر بتوانید رایحه عطر‌ها را تشخیص دهید. فروشنده‌های عطر و ادکلن به این دلیل که قهوه در از بین بردن بو تأثیر دارد از آن استفاده می‌کنند. حال شما می‌توانید از این خاصیت قهوه برای از بین بردن بوی بد یخچال بهره ببرید؛ کافی است درون یک ظرف کمی پودر قهوه بریزید و ظرف را درون یخچال قرار دهید.

رفع بوی بد یخچال با سیب‌زمینی

جالب است بدانید سیب زمینی می‌تواند بوی بد را از بین ببرد. در این روش یک سیب زمینی را پوست بکنید سپس از وسط نصف کنید و در یخچال قرار دهید.

*نکته: برای نتیجه‌گیری بهتر ۲ الی ۳ روز یک بار سیب زمینی درون یخچال را دور بیندازید و یک سیب زمینی تازه جایگزین آن کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال با عصاره وانیل 

همان‌طور که می‌دانید وانیل یک رایحه دلنشین و ملایم دارد. برای از بین بردن بوی بد یخچال یک پَد آرایشی یا یک تکه پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و درون یخچال قرار دهید.

+ پیشنهاد:

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

این مواد غذایی در یخچال سمّی می‌شوند!

سخن پایانی 

در این مطلب چندین راهکار برای از بین بردن بوی بد یخچال به شما آموزش دادیم، اما فراموش نکنید که مواد گوشتی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی یا میگو را بلافاصله پس از خرید تمیز کنید و درون فریزر بگذارید. علاوه بر این هر ماه یخچال را تمیز کنید و مواد غذایی فاسد را دور بریزید تا از انتشار بوی بد در یخچال جلوگیری شود.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟