Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق بین المللی پول خواهان بازبینی سیاست های آمریکا و تجدیدنظر در خصوص اقدامات تحریمی این کشور علیه ایران و روسیه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کریستین لاگارد روز جمعه در نشست اصلی و اختتامیه همایش بین المللی سن پترزبورگ تصریح کرد: سیاست ها ی امریکا در خصوص ایران و روسیه باید تغییر کند چرا که هدف آمریکا از این تحریم ها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نمی دانیم این تحریم ها علیه اشخاص حقیقی، سهم آنها در شرکت ها، گروه های اقتصادی یا شرکت های بزرگ است یا خیر ؟، اظهار داشت: این پرسش هایی است که جوابی برای آنها ارایه نشده است.

رئیس صندوق بین المللی پول همچنین به سه مساله اقتصادی جهان اشاره کرد و افزود: مساله اول بدهی کشورها است که در کل به 162 هزار میلیارد دلار رسیده است.

وی خروج سرمایه از کشورهای در حال توسعه به دلیل سخت تر شدن سیاست های پولی آمریکا و ایجاد مانع برخی کشورها از انتقال کالا و خدمات را مشکلات دیگر نظام اقتصادی جهان خواند.

بیست و دومین همایش بین المللی سن پترزبورگ دیروز و امروز با شرکت نمایندگان بیش از 140 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نشست اصلی و پایانی این همایش تبدیل به فرصتی برای انتقاد از سیاست های آمریکا و خروج این کشور از برجام شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در انتقاد از تصمیمات یکجانبه آمریکا اظهار داشت: گویا همه کشورها در حال بازی کردن فوتبال هستند با این تفاوت که قوانین جودو در زمین فوتبال حاکم شده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز با انتقاد از عملکرد یکجانبه آمریکا در توافق های بین المللی گفت: ما در حال دفاع از حق حاکمیت خود هستیم و معتقدیم که دفاع از برجام در واقع دفاع از حق فرانسه است.

وی گفت: شرایط به گونه ای است که گویا هر چهار سال دولت های آمریکا ممکن است زیر توافقات بین المللی بزنند، از این رو امیدواریم دوره ریاست جمهوری در این کشور به 10 سال افزایش یابد تا شاید مشکل تا حدی برطرف شود.

بیش از 2 هزار صاحب نظر و کارشناس اقتصادی و رسانه ای در این نشست حضور داشتند و هر گاه انتقادی از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا مطرح می شد، سخنران را تشویق می کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تحریم دونالد ترامپ کریستین لاگارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم