Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - توسعه خراسان جنوبي يک اصل مقدم بر فعاليت هاي سياسي است و مقوله توسعه استان بايد نقطه اجماع و وحدت همه احزاب و جريان هاي سياسي باشد.

احزاب و جريان هاي سياسي که درون نظام مقدس جمهوري اسلامي فعاليت دارند بايد توسعه کشور و استان خود را بر تفکرات سياسي و جناحي مقدم بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماري از فعالان سياسي خراسان جنوبي با بيان ديدگاه و نظرات خود در اين زمينه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بر لزوم حفظ وحدت در خصوص مسائل مهم و حياتي استان بويژه امر توسعه تاکيد کردند.
دبير حزب مردم سالاري خراسان جنوبي در اين ارتباط گفت: احزاب به نوعي حکم دولت در سايه را دارند و بايد به عنوان بازوي کمکي دولت در همه عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي فعال باشند.
ابوالفضل زاهدي پور افزود: هر چند احزاب در کشور هنوز به جايگاه واقعي خود نرسيده اند و بيشتر در مواقع انتخابات فعال مي شوند در صورتي که يکي از مهم ترين کارکردهاي احزاب پيگيري امور اقتصادي و توسعه اي استان و کشور است.
وي اظهار کرد: حزب مردم سالاري شعبه خراسان جنوبي سال 1392 ايجاد شد و بنا داريم پيگير مطالبات توسعه اي مردم در استان باشيم.
دبير حزب مردم سالاري خراسان جنوبي ادامه داد: براي توسعه استان و رفع کمبود ها رويه اين حزب برگزاري نشست هاي مشترک با ديگر احزاب اصلاح طلب و اصولگرا است و تاکنون چندين جلسه برگزار شده که دستاوردهايي خوبي داشته است.
زاهدي پور با بيان اينکه براي رفع کمبود هاي خراسان جنوبي همه احزاب سياسي بايد به مثابه يد واحد عمل کنند گفت: با توجه به اينکه قرار است خانه احزاب در استان ايجاد شود اميدواريم زمينه هم فکري و هم افزايي بيشتر بين احزاب براي تسريع روند توسعه انجام شود.
وي اضافه کرد: هرچند هر حزب سياسي در موقع انتخابات ديدگاه خاص خود را دارند اما در حوزه توسعه همه بايد با همکاري با يکديگر به رفع مشکل بپردازيم.
دبير حزب مردم سالاري خراسان جنوبي بيان کرد: در اين استان هنوز فرهنگ همکاري بين احزاب به معني واقعي آن ايجاد نشده و بايد در اين خصوص تلاش کرد.
زاهدي پور با اشاره به همکاري جناح هاي مختلف سياسي در استان هايي از جمله کرمان و اصفهان ادامه داد: در اين استان ها که کاملا سياسي هستند وقتي موضوع توسعه و رفع مشکل استان مطرح مي شود همه گرايش هاي مختلف سياسي به اجماع مي رسند.
وي تصريح کرد: بايد تلاش شود که به يک بلوغ سياسي در استان برسيم و مردم هم بايد تحليل سياسي داشته باشند اما هنوز ما با نقطه مطلوب فاصله داريم.
وي تاکيد کرد: حزب مردم سالاري با همه احزاب سياسي فعال در خراسان جنوبي آماده همکاري براي توسعه استان است.
دبير حزب موتلفه اسلامي خراسان جنوبي هم گفت: هم انديشي نخبگان سياسي براي رفع مشکلات و بهبود روند توسعه استان ضروري است.
محمد قريب افزود: حزب موتلفه اسلامي در اين خصوص و در راستاي توسعه و رفع کمبودهاي استان آماده همفکري و ايجاد نقطه نظر مشترک با همه احزاب، گروه ها و تشکل هاي سياسي درون نظام است.
وي اظهار کرد: براي توسعه خراسان جنوبي بايد از نظرات و ديدگاه هاي کارشناسي همه نخبگان سياسي استفاده شود چون توسعه نيازمند همگرايي همه جريان هاي سياسي است.
دبير حزب موتلفه اسلامي استان بيان کرد: استفاده از ظرفيت مرز، انتقال آب و حمل و نقل مباحثي است که نيازمند همکاري و همسويي همه جريان ها و نخبگان سياسي است.
قريب گفت: احزاب مي توانند در شکوفايي تبادلات اقتصادي بين المللي نقش موثري ايفا کنند، اگر اقدامات جزيره اي و بدون همفکري باشد توسعه در هيچ عرصه اي محقق نمي شود.
دبير حزب جوانان ايران اسلامي خراسان جنوبي هم گفت: همراهي و هم افزايي احزاب در امور حياتي استان مثل بحث انتقال آب، راه آهن و.... تاثير زيادي در رفع مشکلات دارد.
علي غني افزود: اگر خانه احزاب در استان راه اندازي شود، با توجه به فرهنگ غني موجود در خراسان جنوبي بسياري از مشکلات موجود با همفکري رفع مي شود.
وي اظهار کرد: در اين صورت مسئولان خود را به مردم بيشتر پاسخگو مي بينند و روند رفع مشکلات استان بهبود پيدا مي کند.
وي ادامه داد: توسعه در همه عرصه هاي نيازمند توسعه سياسي است، اگر افراد بتوانند انتقاد خود را به درستي و آزادانه مطالبه کنند از بسياري از مشکلات موجود سيستم اداري کشور جلوگيري مي شود.
وي تاکيد کرد: بايد به اين بلوغ سياسي در استان برسيم که هر گاه منافع حياتي خراسان جنوبي مطرح است با يک گفتمان علمي، صحيح و با وحدت کلمه با يکديگر همکاري کنيم.
دبير حزب جوانان ايران اسلامي خراسان جنوبي در ادامه بيان کرد: با توجه به فرهنگ غني موجود در استان امکان همکاري بين جريان هاي سياسي بيشتر وجود دارد و بايد از همه اين ظرفيت ها براي هم ايجاد گفتمان درست سياسي و هم رفع مشکلات استان بهره مند شد.
غني افزود: حزب جوانان ايران اسلامي خراسان جنوبي آماده هر نوع همکاري با ديگر جريان هاي سياسي استان براي رفع مشکلات حياتي، توسعه و اعتلاي استان است.
*7559 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه ایران نوشت:

یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیروهای پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیترهای رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته ‌این جریان باشد.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898895

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی