Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: دولت دوازدهم پس از یکسال از عمر خود با انتقادات زیادی از سوی مردم و جناح‌های سیاسی روبروست. منتقدان دولت حالا طیف‌های مختلفی را شامل می شوند. از جوانان حامی دولت و سلبریتی‌ها گرفته تا برخی اشخاص شاخص سیاسی اصلاح طلب که حامی دولت بودند نیز امروز یا منتقد دولت شده‌اند یا بیان می‌کنند که عملکرد دولت چندان قابل دفاع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا با اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد دولت دو تن از بانوان دولتی برای دفاع از دولت دوازدهم دست به حمله شدید به رقیب سیاسی زده‌اند و به طور هماهنگ ناامیدی از دولت تدبیر و امید را به گردن اصولگرایان انداختند.

در همین ر ابطه، شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، درباره تحلیل سعید حجاریان از چهار سناریو اصولگرایان مبنی بر به استعفا رساندن دولت، اعمال فشار، پرونده سازی و عملیاتی کردن طرح عدم کفایت رئیس جمهور، گفت: «به وضوح این تلاش ها علیه دولت از ابتدای دولت یازدهم قابل مشاهده است. برخی تمام همّ و غم‎شان این است که چنین اتفاقاتی بیفتد و دولت زمین بخورد.»

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی درباره اعلام پیروزی زودهنگام بیش از 20 میلیون رأیی جناح مخالف دولت برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز گفت: «شب انتخابات هم نمی شود چنین پیش بینی هایی را انجام داد چه رسد به آنکه 3 سال دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی زمان باقی است!»

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در واکنش این موضوع، بیان کرد: «جامعه شاهد است که متأسفانه چگونه و چطور با طراحی‌های رسانه ای، ایجاد فضای روانی و اقدامات برخی، دولت از مواجهه با یک بحران به بحران دیگر سوق داده میشود. در حالیکه اکنون کشور با تهدیدات خیلی جدی مواجه است و در مواجهه با این تهدیدات، انسجام، وحدت و یکپارچگی نیرو‌های ملی مهمترین مسئله است.»

او درباره اعلام پیروزی زودهنگام بیش از ۲۰ میلیون رأیی جناح مخالف دولت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: «این توهم است! چون قطعا اگر مردم تحت فشار قرار بگیرند و مشکلات بیشتری پیش آید، همه ما در قبال این شرایط مسئولیم.»
البته درحالی این دو بانوی دولتی در برابر پیش بینی پیروزی اصولگرایان آنهم با 20 میلیون رای در سال 1400 عصبانی هستند که این پیش بینی را اصولگرایان انجام ندادند و یک اصلاح طلب یعنی «صادق زیباکلام» چنین تصوری درباره آینده دارد. درواقع این اصلاح طلبان بودند که به طور زودهنگام اصولگرایان را پیروز انتخابات 1400 دانستند نه خودشان.

زیباکلام در این زمینه بیان داشت: «دولت احمدی نژاد تکرار نمی شود اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد، در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنند و حتی 3-4 میلیون از آرای روحانی نیز به آن سبد اضافه می شود بنابراین در سال 1400 نامزد جریان اصولگرا با 20 میلیون رأی پیروز انتخابات خواهد شد.»

با این اوصاف به نظر می رسد که این خود اصلاح طلبان هستند که از دولت ناامید شده اند و چنین پیش بینی‌هایی درباره ریزش رای روحانی و اصلاحات انجام می دهند.

از سوی دیگر اینکه بانوان دولتی سعی دارند در این برهه زمانی که دولت در سیبل انتقادات قرار دارد، بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور و مشکلات روز افزونی که مدیریت اجرایی در حل آن وامانده است، با رقیب هراسی جهت این انتقادات را منحرف سازد، چندان کارساز نیست. بانوان مسئول دولتی درحالی القاسازی می‌کنند که ناامیدی از دولت به دلیل عملیات روانی اصولگرایان است که باید پرسید اگر مشکلات ما به ازای واقعی و بیرونی ندارند، چرا مردم باید حرف اصولگرایان را باور کنند. از این نظر بیشتر صحبت‌های این دو مسئول دولتی نادیده گرفتن وضعیت موجود و مشکلات واقعی مردم قلمداد می شود.

دولت در 5 سال اخیر با حرف درمانی و وعده‌های زیادی مردم را امیدوار کرد و امروز با عدم تحقق این وعده‌ها مشخص است که سطحی از ناامیدی نسبت به دولت بوجود می آید. چه اینکه بسیاری از کارشناسان بیان می کنند که رقیب اصلی دولت نه اصولگرایان بلکه کارنامه کاری خودش است که باید به این موضوع بیشتر توجه کنند. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید